Google Analytics

יום שלישי, ינואר 01, 2008

סיכום שנת 2007

השנה החלטתי ללכת על סיכום בצורה קצת שונה, ראשית אתם יכולים לראות שכבר הראשון לינואר - כלומר השנה החדשה כבר התחילה, ושנית החלטתי לבחור את הנושאים לסיכום בצורה שונה.
עברתי על כל הפוסטים שהיו השנה ובחרתי פוסט מכל חודש ששיקף לטעמי את המגמות העיקריות שעברנו השנה, על כל אחת מהן, חוץ מהסיכום גם כתבתי כמה מילים על העתיד.
אז בלי לבזבז הרבה זמן בואו נתחיל!
-
ינואר - בינואר השנה חברת סנסה הציגה את הנגן הראשון שהכיל תקשורת רשת (WiFi) בזמנו נראה לי שעוד לא ממש הבנו שהשנה נושא האלחוט הולך לתפוס תאוצה רצינית מאוד בכל הנוגע לנגנים ניידים, אחרי סנסה הגיעו גם ארקוס וכמובן אפל עם האייפון / אייפוד טאצ'.
קל להניח שהמגמה רק תתחזק ועם כניסת הרשתות החדשות של WiMax בטח שהאינטרנט רק ילך ויכנס לנגנים שלנו עד שנשכח שאיפעם לא היינו מחוברים לרשת בכל מקום.
-
פברואר - החדשה שבחרתי לחודש פברואר דווקא קשורה לשוק המקומי שלנו, את סיפור העיברית הארוך אני מניח שכל קוראי הבלוג הזה ומשתמשי האייפוד באשר הם מכירים טוב מאוד, בחודש פברואר השנה ביקשו החברה שפיתחו את HebPod את עזרת המשתמשים בצורת תרומות צנועות על מנת להמשיך ולתחזק את העברית.
כנראה שהתוצאות של הבקשה הזו לא היו טובות כלכך כי זמן קצת אחרכך האתר ניסגר והעיברית החינמית של HebPod נעלמה לה ברשתות שיתוף הקבצים - לשימחתנו בסופו של דבר העברית הרישמית הפכה להיות חינמית עם ההחלפה של ידע ב iDigital.
לשנה הבאה אני מאחל לכולנו שנקבל עיברית חדשה לאייפוד קלאסיק וכל האייפודים החדשים - ואולי אפל עוד תגדיל לעשות ותתן לנו עברית מובנת באייפוד עצמו!
-
מרץ - למרות שויסטה לא ממש קשורה לנגנים איאפשר לדבר עם 2007 בלי להזכיר את מערכת
ההפעלה השנויה במחלוקת של מיקרוסופט, הפוסט שבחרתי מדבר על הבעיות שהיו בהתחלה למשתמשי האייפוד עם ויסטה (עד היום אגב יש בעיות לבעלי אייפוד שיש להם ויסטה 64 ביט).
מערכת ההפעלה של מיקרוסופט שהיתה ההבטחה הגדולה ובסוף היתה אכזבה לא קטנה מעוררת הדים עד היום, יש הטוענים שהשנה נראה את מיקרוסופט מוותרת על ויסטה לטובת הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה.
-
אפריל - שנת 2007 התחילה בתחושה שהשנה כל הנגנים יעברו באופן סופי לזיכרון פלאש, עם ההכרזה של טושיבה על ציפים עם 16 גיגה של זיכרון פלאש כולנו כבר דימיינו אייפודים עם 32 ו 64 גיגה פלאש זיכרון פנימי, ואכן לא עברו ימים רבים עד שקריאטיב הוציאה נגן עם 16 גיגה זיכרון פלאש ואחריה נהרו האחרים עם נגנים דומים. גם אפל כמובן הוציאה בהמשך את האייפוד טאצ' עם 16 גיגה זיכרון, לצערם של רבים (ואני ביננהם).
-
מאי - איאפשר לדבר עם נגנים בלי לדבר גם על התוכן, המוסיקה. שנת 2007 תזכר כשנה שבה התחילו הסדקים בתאורית ה DRM, ואני אומר תאוריה מכיוון שלרבים מאיתנו היה ברור שאין מצב שזה יעבוד, פריחת שוק ההורדות רק מוכיחה את זה.
הידיעה שהבאתי כאן היא בעצם החדשה הראשונה על לייבל גדול בארה"ב שמתחיל למכור את השירים שלו באייטיונס ללא DRM (מה שמכונה iTunes Plus), אחרכך כמובן שהחנות של Amazon נפתחה והתחילה למכור שירים MP3 ללא הגבלות ועוד ועוד לייבלים גדולים הצתרפו לחגיגה.
אני מקווה שבשנה הקרובה יעלמו לגמרי שרידי ה DRM מחנויות המוסיקה האלקטרוניות ואולי נראה גם הפצת סרטים גדולה מוכנה להוריד את ההגנות מסרטי הקולנוע / סדרות שהיא מוכרת ברשת.
-
יוני - איך אפשר לשכוח את יוני, אנשים ישבו ברחובות מחכים ומצפים ליציאה של האייפון הטלפון המדובר ביותר השנה ואולי אפילו המדובר ביותר מאז ההמצאה של הטלפון...
הידיעה שהבאתי מזכירה שיחה שערך סטיב ג'ובס עם העובדים של אפל יום לפני היציאה של האייפון - כשהמונים של אנשים ישבו ברחובות כדי להיות הראשונים בתור לקנות את הטלפון-נגן-תיקשורתן הנחשק. אין ספק שכל השנה היתה רוויה בהודעות / חדשות / עדכונים לגבי האייפון ואפילו בסיכום הזה יש עוד נק' שקשורה לטלפון הזה.
השנה צפויה לצאת הגרסה השנייה של האייפון, הפעם עם תמיכה בדור שלישי (ככה לפחות מספרים אתרי השמועות), אני מקווה שאולי השנה נראה את הטלפון מגיע לשוק שלנו ונוכל לקבל אותו כאן בארץ הקודש בלי פריצות ושאר ירקות.
-
יולי - בחודש יולי פירסמתי ביקורת על ארבע אוזניות שונות לנגנים ניידים, בחרתי להכניס את הביקורת הזו כאן מכיוון שבקהילה שלנו אני חושב ששנת 2007 תזכר בעיקר כשנה שבה הפוקוס על איכות השמיעה עבר מהנגן עצמו לאוזניות, אני חושב שכולנו למדנו שעל ידי השקעה לא גדולה באוזניות איכותיות גם נגן "מדבקה" יכול להפיק צלילים יוצאים מהכלל.
לשנת 2008 אני מקווה שהמסר הזה יעבור גם ליצרניות הנגנים ושאולי השנה נקבל עדכונים גם לאוזניות שמגיעות עם הנגנים, אמנם הנגנים האיכותיים מגיעים עם אוזניות לא רעות אבל ביחס בין עלות האוזניות לבין עלות הנגנים יש צורך לתת משהו קצת יותר איכותי.
-
אוגוסט - שוב האייפון, הפעם הגיע הפריצה - מייד כשהאייפון יצא כולם קפצו על העגלה והתחילו לנסות לפרוץ את האייפון, אם זה על מנת לאפשר לשם בו כרטיס סים של חברה אחרת או לעבוד איתו במקום אחר בעולם ואם זה על מנת להתקין בו תוכנות ומשחקים מצד שלישי.
בקרוב אמורה אפל לשחרר את ה API של המכשיר, מעניין כיצד הצעד הזה ישפיע על הענף.
-
ספטמבר - אחרי ציפיה ארוכה וחודש מלא שמועות ב 5 לספטמבר הגיעו האייפודים החדשים.
האייפוד קלאסיק עם 160 גיגה ומנשק חדש, האייפוד ננו החדש שיכול לנגן סרטים וכמובן האייפוד טאצ', אייפון דק עוד יותר ללא הטלפון.
בשנה הבאה אני צופה עלייה משמעותית בנפח של האייפוד טאצ', למרות שכולם מדברים על מותו של האייפוד קלאסיק לטעמי בהתאם למחירות שלו יכול להיות שנראה עוד גרסה של האייפוד הזה - אני מקווה עם מסך קצת יותר גדול.
-
אוקטובר - שחר חדש עלה על שמי צרכני אפל הישראלים, ידע נפרדת לשלום מהתואר המפוקפק ואיידיגיטל הגיע בסערה, עם הבטחות רבות, ציפיות רבות והרבה הרבה שימחה.
אני מקווה שאידיגיטל תמשיך בדרך אותה היא התחילה ותמשיך להשתפר ולהפוך את חווית צריכת מוצרי אפל בארץ לקרובה עד כמה שניתן לחוויה בחול.
-
נובמבר - איאפשר לדבר עם 2007 בלי להזכיר את ה Zune, הנגן שבגרסתו הראשונה היה הייפ ללא תוכן הצליח לצאת בגרסה שנייה מוצלחת ביותר, הביקורות מהללות והמשתמשים מתלהבים - האם התחרות בשוק הנגנים נכנסת להילוך גבוהה?
בשנת 2008 אין ספק שהתחרות רק תגבר, בשאל ממשיכה לרוץ קדימה ומיקרוסופט והאחרות נושפות לה בעורף, אנחנו?! רק מרוויחים מכל העניין :)
-
דצמבר - בדצמבר החלטתי להכיר דווקא שחקנית קטנה מאוד בשוק האייפוד, התוכנה החינמית והמצויינת וידאורה שמקבלת עדכון ותמיכה בתרגום, לנו בשוק הישראלי הפיצר הזה מצויין מכיוון שלראות סרטים בלי תרגום זה עוד בסדר באנגלית אבל אם ניסיתם לראות סרט סיני או גרמני בלי תרגום.. זו משימה לא קלה.
-

עד כאן הנושאים החדשותיים, אבל זה עוד לא הכל...
השנה האחרונה היתה שנה מצויינת גם בישביל הבלוג, מספר הקוראים עלה בצורה רצינית מאוד וגם ההתעניינות מבחוץ לא איחרה לבוא (כמה פעמים כבר רצו לקנות את הבלוג).
-
על ההצלחה הזו אין לי למי להודות אלה רק לכם, עם שהגעתם לכאן, קראתם, הגבתם, תיקנתם כשצריך ותמכתם.
-
תודה רבה לכולכם, זה תענוג לעשות את העבודה הזו כשאני יודע שיש מי שמתעניין וקורא.
מי יתן שהשנה הבאה תהיה מלאה ביצירתיות ובהרבה תוכן ואולי עוד נראה גם קצת כסף מכל העניין :D
שנה טוב ורק מוסיקה טוב.

אין תגובות: