Google Analytics

יום שני, ינואר 07, 2008

ביקורת נגן Archos 605 WiFi

עוד לפני שקיבלתי את הארקוס 605 (Archos 605 WiFi) חשבתי לעצמי איך אני יכול לכתוב ביקורת קצת אחרת, כי בתכלס הארקוס נמצא בשוק כבר די הרבה זמן ויש מספיק ביקורות עליו באינטרנט (גם הישראלי), כל מי שרצה כבר אמר את דעתו ולשוב ולהעתיק נתונים טכניים - זה נראה לי קצת משעמם.

אז החלטתי לקחת את הארקוס ופשוט להשתמש בו - שמתי את האייפוד קלאסיק שלי בצד והארקוס הפך להיות הצמוד החדש שלי.

[התרשמות ראשונית?!]
הרבה שמעתי וקראת על הארקוס עוד לפני שהוא הגיע אלי ובתור חובב אייפוד מושבע פחדתי מאוד מהעיצוב של המכשיר, הנחתי שאין מצב שהמכשיר יכול להיות אפילו קרוב ליפה או בטח שלא לומר סקסי, אבל הארקוס היה מפתיע למדי, פתחתי את האריזה והמכשיר נראה לא רע בכלל, המסך הרחב עם הכפתורים בצד שמאל והרמקול הפנימי למטה - תאמת אחלה של עיצוב, פשוט, נקי והכפתורים בצד נותנים לו מראה מתוחכם משהו, כמובן שעם שמים אותו על יד אייפוד טאצ' הוא לא ממש מצליח להרשים אבל מי שלא מכור לסיגנון של אפל ימצא בארקוס קווים נעימים מאוד. מייד פניתי להדליק אותו - אז הכל נהיה הרבה יותר נעים, המסך נראה טוב, ברור ובעיברית!
אפל צריכים ללמוד איך נגן צריך להגיע - התמיכה בעברית בלי צורך לבצע תעלולים, התקנות ושאר שטויות, פשוט תענוג.

[נתונים טכניים]
לפני שאמשיך לספר את מעללי עם המכשיר אולי כדאי לתת קצת נתונים טכניים על המכשיר.
המכשיר שקיבלתי הוא גרסת הפלאש של הארקוס שמגיע עם 4 גיגה זיכרון פלאש ואפשרות להרחבה באמצעות כרטיס SD.

נפח: הארקוס מגיע עם 4 גיגה פלאש (ישנן גרסאות עם 30 / 80 / 160 גיגה מבוססי דיסק קשיח)
תצוגה: מסך מגע TFT LCD עם 16 מליון צבעים ברזולוציה (מדהימה) של 800X480 פיקסלים
פורמטי וידאו:(MPEG4 (ASP@L5 AVI עד לרזולוציה של DVD
WMV עד לרזולוציה של DVD
באמצעות פלאגינים (עוד על זה בהמשך) הנגן יכול לנגן H.264 עד רזולוציה של DVD (כולל פס קול ב AAC) כמו גם MPEG-2 ברזולוציה של עד DVD עם AC3 סטריאו.
פורמטי אודיו: MP3 בקידודים שונים, WMA ו WAV
באמצעות פלאגינים (כן, כן עוד נדבר על זה בהמשך) AAC כמו גם AC3 סטריאו וקבצי קול 5.1
תמונות: JPEG, BMP, PNG
מסמכים: קורא PDF מובנה במכשיר
הקלטת וידאו: באמצעות ה DVR של ארקוס שאפשר לרכוש בנפרד, ברזולוציה של 640X480 עם סאונד סטראופוני עד 30 פריימים לשניה
הקלטת אודיו: עם ה DVR שניתן לרכוש בנפרד אפשר להקליט בפורמט WAV
קישוריות וחיבורים: WiFi בתקן 802.11g (ניתן לרכוש בנפרד דפדן אופרה לגלישה ברשת), כניסת אוזניות רגילה (3.5 ממ), חיבור תחתון למחשב (USB) כמו גם חיבור תחתון ל DVR.
חיי סוללה: מוסיקה 17 שעות, וידאו 5.5 שעות
מה בחבילה: נגן ארקוס 605 WiFi, אוזניות, כבל USB לטעינה וסינכרון הנגן, מתאם ל DVR של דור 5, נרתיק לנגן, שני סטיילוסים וניירת.

מחיר: 200$ / 300$ / 350$ / 400$ / בחול ו 1200שח / 1700שח / 1900שח / 2400שח לדגמי ה 4 / 30 / 80 / 160 גיגה (את המחירים בארץ לקחתי מזאפ ככה שהם יכולים להשתנות עם הזמן)

[פלאגינים - מה זה לעזאזל]
החברה בארקוס החליטו לקראת דור 5 של הנגנים שלהם לשנות קצת את כללי המשחק, מצד אחד כל אחד רוצה לייצר (כמו גם לקנות) נגן שתומך במקסימום פורמטים, מצד שני תמיכה בפורמטים מסויימים דורשת תשלום לבעלי הפורמט מה שגורם לנגנים לעלות יותר כסף. בישביל לאפשר לנגנים להיות גם זולים וגם לתמוך בכל הפורמטים החליטו בארקוס להוציא את הנגן עם תמיכה במספר פורמטים בסיסיים ופורמטים שהם יותר פורמטי נישה להשאיר בחוץ ולאפשר למי שרוצה וצריך לקנות אותם בנפרד.

סה"כ ישנם שלושה תוספים (plugins) שאפשר לרכוש:
1. תוסף הקולנוע (cinema plug-in) התוסף מאפשר לנגן לנגן קבצי mpeg2 באיכות DVD, הקבצים יכולים להיות mpeg4 / vod / ps המכשיר גם תומך בנגינה של אודיו בסראונד דרך ה DVR שאפשר לקנות
2. תוסף הפודקסטים (podcast plug-in) מאפשר לנגן את פורמט הפודקסטים העיקרי ברשת H264 עם פס סקול בתצורת mp3 או AAC, וידאו עם סיומת mp4 / m4v / mov (שמקודד ב H264) כמובן שהחבילה כולל ניגון של אדויו ב AAC ו M4A.
3. דפדפן (Web browser plug-in) התוסף הזה הוא פשוט הדפדפן המצויין של אופרה שתומך באינטרנט בצורה מלאה כולל תמיכה ב Flash ועוד וידגטים שאפשר להתקין במכשיר.

מחיר התוספים עומד על 30$ לדפדפן ו 20$ לכל תוסף וידאו.

[החוויה]
מכיוון שראיתי שיש עברית על המכשיר מייד חשבתי לעצמי שאני חייב לראות איך האינטרנט עובד - כי מכשיר כלכך קטן עם רזולוציה כלכך גדולה חייב להיות מכשיר הגלישה האולטימטיבי, נכנסתי לדפדפן בלחיצת אצבע על המסך, המכשיר התחיל בחיפוש אחר רשתות אלחוטיות - זיהה את הרשת הביתית שלי והביא אותי להגדרות (הרשת שלי מוגנת בסיסמה ולכן יש צורך להכניס אותה) לאחר הכנסת הסיסמה הדפדפן עלה והפלא ופלא - אני גולש באינטרנט.

[גלישה]
מייד גלשתי לאתר בעברית, ניסית את פורום אייפוד בתפוז כמו גם את YNet והמכשיר פשוט גולש נפלא, רואים מצויין במסך, הרזולוציה הרוחבית עומדת על 800 שזה אפשר לומר די התקן לבניית רוחב אתרי אינטרנט מה שיוצר מצב שכמעט כל אתר פשוט נראה מעולה במכשיר - אבל כאן עלו לי מייד שתי בעיות, הראשונה היא שכאשר בוחרים שפה מובילה עברית (כי - אני בישראל) ישנה מקלדת אנגלית חלקית, כלומר אין אפשרות לכתוב אותיות קטנות באנגלית - הבעיה חמורה במיוחד כשצריך להכניס סיסמאות שבהן, לעיתים, יש צורך באותיות קטנות. בשיחה עם היבואן הבנתי שהבעיה ידועה ומנסים לטפל בה מול היצרן בחול, אני מקווה שיהיה עדכון תוכנה שיתקן את הנושא.
הבעיה השנייה היא מסך המגע - לא שהוא בעייתי אבל אם אתם רוצים ללחוץ על קישור האצבע לא ממש תעזור לכם, אבל יש סטיילוס יגידו כולם - וזה נכון - הסטיילוס עובד מעולה ואישית אין לי שום בעיה לעבוד עם סטיילוס רק שאין מקום לשים את הסטיילוס במכשיר עצמו, המקום המיועד שלו הוא בנרתיק המצורף - בתור מי שלא כלכך אוהב נרתיקים אין לי איפה לסחוב את הסטיילוס וזה נראה לי טיפשי ביותר.
עוד נק' אחת קטנה שהיא פחות בעיה אבל יותר עניין שצריך להתרגל אליו הוא מבנה המקלדת העברית - המקלדת בנויה לפי מבנה מקלדת באנגלית מה שיוצר מצב שבעיברית אותיות כמו 'ת', 'ף' זו לצד השני (ליד ה 'ק') וה 'ץ' פשוט נעלמה.
תאמת זה לא מפריע יותר מדי ומתרגלים לזה מייד.

אהבתי מאוד את המקלדת, אפשר להקליד אליה באמצעות הבהונות בקלות רבה בלי שום צורך בסטיילוס, כמובן שיש צורך להתרגל גם למיקום החדש כמו גם לגודל אבל המקלדת עובדת מצויין והצלחתי לכתוב פוסטים בבלוגים ובפורומים בקלות (למרות שאם יש מחשב בסביבה זה הרבה יותר נח).

התמיכה ב Flash משדרגת את החוויה בצורה יוצאת מהכלל, וידאו באתרים מתנגן בצורה טובה בכניסה לאתר עם וידאו (דוגמת YouTube) המכשיר מזהה שיש וידאו ושואל אותך אם אתה רוצה לראות אותו - במסך מלא, הדפדפן מאפשר כמובן גם לשמוע מוסיקה אם יש כזו באתר.

חייבים לומר שנראה שהדפדפן קצת כבד על המכשיר ואני חושב שזמן הטעינה של האתרים לא נובע בגלל החיבור שלי (יש לי חיבור של 5 מגה) אלה יותר בגלל זמן הרינדור הארוך שלוקח למכשיר לקרוא ולסדר את האתר על המסך - זה לא מפריע כלכך - עדיין הדפדפן שמיש ומהנה לטעמי, כמובן שאפשר לפתוח בו כמה וכמה טאבים עם אתרים שונים וכשהזיכרון מגיע לגבול שלו הדפדפן יודיע בצורה נעימה שאין עוד איפשרות לפתוח עוד טאבים.

[ווידגטים]
עם התקנת הדפדפן מתווספת למכשיר אפשרות לתמיכה בווידגטים, הווידטים הם תוכנות קטנות שמאפשרות לקבל מידע בצורה זריזה ומהירה מהרשת, אם זה תחזית מזג אוויר או אפילו נתונים על מניות שוונת בבורסה.

[פורטל]
עם רישום המכשיר בארקוס תפתח לכם אפשרות לגלוש בפורט המדיה של ארקוס שמאפשר לראות וידאו מהעולם בחינם (וגם לקנות סרטים), תמצאו שם סרטים של אמנים אלטרנטיביים כמו גם חדשות ודיווחים שונים מהעולם - הוידאו זורם ישירות מהרשת ועובד טוב מאוד.

[וידאו]
מייד אחרי שגלשתי קצת במכשיר הייתי חייב לראות בו קצת וידאו, המסך הזה נראה לי כמו מסך שמתאים בדיוק לוידאו, נכנסתי לסיפרית אייטיונס שלי ולקחתי כמה פודקסטים וסרטים שיש לי (מקודדים ב H264) ופשוט גררתי אותם לתוך הארקוס. ניתקתי אותו והתחלתי לנגן אותם - במילה אחת וואוו! המסך נראה מעולה, בהיר מאוד ואפשר לראות בו וידאו שעות - פיצר קטן וגאוני שהחברה הוסיפו למכשיר היא רגלית קטנה מאחור שמאפשרת לכם לשם את הארקוס על השולחן בזווית צפיה נוחה ופשוט להנות מהסרט. הרמקול הפנימי עושה עבודה מצויינת אבל ברור שאם אתה רוצים באמת להנות מהסרט פשוט תחברו זוג אוזניות ואתם מסודרים - אם זה בנסיעה ברכבת או במטוס המכשיר הזה פשוט בנוי לצפיה בסרטים / סדרות ווידאו.

בהשוואה לחווית הצפיה בין ארקוס לבין האייפוד טאצ' אפשר לומר שההבדל ניקר אבל הוא עניין של טעם. בעוד שהמכשיר של אפל מגיע עם מסך אפל קלאסי (כלומר מבריק) המסך של ארקוס הוא מסך מט - מה יותר טוב, קשה לומר - אבל אם אתם בעניין נגן סרטים ושני אילו עומדים למבחן שווה ללכת לחנות ולראות אותם מנגנים את אותו סרט זה מול זה - ככה תוכלו לראות איה מסך יותר מתאים לכם.

[מוסיקה]
ניגון מוסיקה הוא חוויה טובה בנגן, אין ספק להנגן הזה קצת גדול בישביל להיות נגן מוסיקה אבל הארקוס מנצל לא רע את המסך שלו, על המסך תמצאו את שם האמן, הדיסק והשיר כמו גם את הגדרות הנגינה (רצוף, אקראי) וכמובן את תמונת האלבום, בצד שמאל תמצאו את הווליום ולמטה את זמן הנגינה בתוספת חיווי ויזואלי של המיקום שלכם בשיר.

אהבתי את האפשרות לנעול את המקשים ואת המסך אהבתי עוד יותר שכפתור הווליום הוא היחיד שלא ננעל מה שמאפשר שליטה בווליום מתוך הכיס - חשיבה נכונה מאוד על השימוש במכשיר כנגן מוסיקה.

נק' אחת שמאוד התאכזבתי ממנו בארקוס היא חוסר האפשרות לגלוש באינטרנט בזמן ששומעים מוסיקה - יכול היה להיות מצויין אם יכולתי לשמוע מוסיקה ולגלוש במכשיר באותו זמן - אני מניח שהבעיה היא המעבד של המכשיר - גם ככה קצת קשה לו לרנדר אתרים.

[איכות הסאונד]
כמו תמיד בדקתי את איכות הסאונד בהשוואה לאייפוד שלי (160 גיגה קלאסיק) עם אוזניות של גראדו SR80.
עוצמת הווליום של האייפוד קצת יותר גבוהה לטעמי והסאונד באייפוד קצת יותר עשיר, קיבלתי תחושה שהבאסים מגיעים יותר עמוקים באייפוד ואילו הטראבלים יותר גבוהים (למשל השיר Little Flamenco של Chick Corea נשמע יותר חי ועשיר באייפוד).
אותה תחושה חזרה בעוד כמה שירים (You and Your Friend של Dire Straits למשל).

האוזניות המצורפות חלשות למדי בבאס (כמו כל אוזניות בסיגנון הזה) אבל הטראבל שלהם גבוהה ונקי למדי, אני חושב שהאוזניות שמגיעות עם האייפוד נותנות צליל קצת יותר טוב - אבל בהבדלים דקים למדי.
בכל מקרה - אם אתם נשארים עם האוזניות שמגיעות עם המכשיר אין ספק שתהיה מרוצים מאיכות הסאונד של המכשיר וכמו שאני תמיד אומר בשידרוג אוזניות פשוט גם נגנים של מאות שקלים בודדים יכולים להשמע יוצא מהכלל.

לטעמי, ואני חושב שגם ארקוס עצמם לא מכוונים לשוק הזה, המכשיר אינו מיועד למוסיקה - הוא מיועד לסרטים ואם מתייחסים אליו ככה איכות הסאונד שלו היא טובה מאוד.

[מנשק]
מסך המגע של הארקוס מגיב טוב מאוד, הצלמיות גדולות וחוץ מזמן הגלישה ברשת לא מצאתי קושי לעבוד רק עם האצבעות, אמנם בתחילה קצת קשה להתרגל לכפתורים בצד אבל אני מצאתי אותם נוחים מאוד ולטעמי השילוב של הכפתורים ביחד עם מסך המגע הוא שילוב מנצח. בגלישה ברשת אני מעדיף לגלול עם הכפתורים הצידיים - בזמן צפיה בסרט אני מעדיף לעבוד עם האצבעות - פעם ככה ופעם ככה - כל אחד בדרך שלו.
הארקוס לא מתחרה באייפוד בנוחות הניווט בין שירים וכמה אפשרות כן חסרות בו (למשל חיפוש שיר לפני טקסט חופשי או רשימות השמעה חכמות) והוא יותר מזכיר מחשב כף יד מאשר נגן - אבל לי זה לא הציק.

[סינכרון]
אפשר לסנכרן את המכשיר בצורת גרירה בקלות רבה, בזמן חיבור המכשיר למחשב הוא מזדהה ככונן חיצוני מה שמאפשר לכם לגרור פנימה את הסרטים / מוסיקה ותמונות שאתם רוצים למקומות המסומנים.
אישית אני אוהב יותר לסנכרן את הדברים עם תוכנת סינכרון יעודית והארקוס עובד מצויין עם WMP 11 שלטעמי עשתה דרך ארוכה בגרסה האחרונה והיום היא תוכנת סינכרון ברמה גבוהה מאוד.
את השירים אפשר לדרג ולהגדיר רשימות השמעה גם מכשיר עצמו - מה שיכול להיות נחמד מאוד - במיוחד אם יש לכם את גרסת ה 160 גיגה.

אם אתם חובבים מערכת הפעלה אחרת מחלונות אבל עדיין רוצים תוכנת סינכרון אז אתם קצת בבעיה - במק וגם בלינוקס לא מצאתי תוכנה שיכולה לתת את יכולות היסנכרון של אייטיונס WMP11 עבור הארקוס וכנראה שתאלצו להסתפק בגרירה ידנית של שירים.

[עברית]
התמיכה בעברית מהקופסא היא דבר ראוי לציון עבור המכשיר הזה ומה שלדעתי הופך אותו למכשיר מומלץ מאוד עבור הקהל הישראלי, כאשר הגדרות העברית עובדות המכשיר מזהה את שמות האמנים בעברית כולל האלבומים והקבצים עצמם מופיעים בעברית.

[משחקים]
לאחרונה הוסיפה החברה כמה משחקים לארקוס מה שמוסיף עוד מימד לנגן. (הנגן שלי לא הגיע עם משחקים ולכן אין לי יותר מדי מה לומר על זה)

[סיכום]
הארקוס הוא נגן וידאו מצויין, יש לו מסך איכותי מאוד והוא מנגן כל סרט שאפשר לשים עליו, מעט חבל שיש צורך לקנות תוספים על מנת לקבל את התמיכה המלאה הזו אבל האפשרות הזו כבר מהווה בונוס לטעמי.
המנשק שלו נעים ונוח, יש לטעמי מה לשפר בו אבל איאפשר לומר שהוא מסובך.
הארקוס 506 WiFi הוא מכונת סרטים וגלישה מהשורה הראשונה, עם עיצוב נוח וגודל יוצא מהכלל (המכשיר נכנס מצויין לכיס של ג'ינס). תמיכה מרשימה בפורמטים שונים ויכולת גלישה טובה מאוד ברשת, אם אתם אוהבים לראות סרטים ונמצאים בתנועה מתמדת הארקוס יתן לכם תמורה מלאה לכסף.

הטוב:
* עברית ישר מהקופסא
* מסך מצויין שמראה וידאו בצורה יוצאת מהכלל
* תוספים שמאפשרים תמיכה בכל פורמט אפשרי (סוף לימי הקידודים)
* אפשרות סינכרון גם בגרירה כמו גם עם WMP11

הרע:
* אין מקום לשם את הסטיילוס במכשיר עצמו
* בעיה עם מקלדת עברית ואנגלית (אין אותיות קטנות באנגלית בזמן שהעברית מוגדרת)
* אין אפשרות לנגן מוסיקה ולגלוש באינרטנט באותו זמן
* אין אפשרות סינכרון עם תוכנה תחת OSX ולינוקס

תודה לצוות www.u-u.co.il על המכשיר לבדיקה
הסקירה התפרסמה לראשונה באתר u-u

אין תגובות: