Google Analytics

יום רביעי, ינואר 30, 2008

אייפוד טאצ' - ביקורת



לכתוב ביקורת על האייפוד טאצ' זה לא כלכך פשוט, מצד אחד כלכך הרבה נאמר על המכשיר שכבר קשה לחדש, מצד שני עד שאתה לא מחזיק אותו ביד (או את האייפון לצורך העניין) אתה לא ממש יכול להבין את המהפכניות שבמנשק שלו, את נוחות השימוש בו ואת האלגנטיות שבה הכל עובד. (אם יש לך מקינטוש אני מניח שאתה יכול לדמיין איך זה אמור לעבוד).

למרות הפתיחה הבלתי אפשרית הזו אנסה בכל זאת להעביר את התחושה של השימוש במכשיר ולהתרכז יותר במה שכן אפשר לדבר עליו, הפונקציונליות שלו כמכשיר רב מימדים וכיצד כל אחד מהשימושים שלו באים לידי ביטוי.
אנסה לענות על כמה שאלות שמעסיקות אותנו הצרכנים כשאנחנו באים לקנות גאדג'ט חדש, האם ועד כמה האייפוד טאצ' עונה על הצרכים בתור נגן מוסיקה נייד, נגן סרטים נייד, תיקשורתן (דפדפן) ומחשב כף יד, הדגש כמובן יהיה על הצרכן הישראלי מכיוון שכבר למדנו שהצרכים של אנשי ארץ הקודש יכולים להפוך גם את הגאדגט הנחשק ביותר למעצור דלת חסר שימוש.

אבל לפני הכל נתחיל בהתחלה...

[התרשמות ראשונית]
האייפוד טאצ מגיע בקופסא קטנה, אני עדיין כואב את הפסד הקופסאות היפיפיות של אפל מתקופת האייפוד דור רביעי / שלישי ואחורה, אבל אני מניח שכשחוסכים כסף גם הגודל הפיזי של האריזה הוא רלוונטי.
האייפוד מגיע באריזה שחורה שעליה רואים את האייפוד בגודל אמיתי.
מייד עם פתיחת האריזה יופיע האייפוד כשמתחת לנגן תמצאו כבל סינכרון, אוזניות לבנות מעמד פלסטיק קטן (עוד אדבר עליו בהמשך), מתאם פסלטיק לדוק האוניברסאלי, בד לניקוי הנגן, מדבקות תפוח לבן ומסמכים שונים.

[נתונים טכניים]
גודל: גובה - 110ממ, רוחב - 61.8 ממ, עומק 8ממ
משקל: 120 גרם
תכולה: האייפוד טאצ מגיע עם 8 או 16 GB
מסך: 3.5 אינטש ברזולוציה של 480X320 עם 163DPI
פורמטי אודיו: (בדומה לכל האייפודים) AAC מ 16 ועד 320kbps, כמו גם AAC מחנות המוסיקה אייטיונס, MP3 מ 16 ועד 320kbps, פורמט WAV, פורנט Apple Lossless כמו גם פורמט הספרים של Audible
פורמטי וידאו: (בדומה לכל האייפדים) MPEG4 עד 2.5Mbps ברזולוציה של 640X480 ב 30 פריימים לשניה, H.264 low compexity ב 1.5Mbps ברזולוציה של 640X480 ב 30 פריימים לשנייה ו H.264 baseline ב 2.5Mbps ברזולוציה של 640X480 ב 30 פריימים לשנייה.
זמן סוללה: אודיו 22 שעות, וידאו 5 שעות
זמן טעינה: שעה וחצי לטעינה של 80% קיבולת ושלוש שעות לטעינה מלאה
[לנתונים המלאים באתר אפל ]

[סינכרון]
תמיד כשמדברים על אייפוד מדברים על אייטיונס, מי שמגיע לאייפוד טאצ' אחרי שהיה לו אייפוד אחד ירגיש מייד בבית מי שלא מכיר את התוכנה אבל מוכן להשקיע קצת זמן בללמוד אותה יגלה שהתוכנה לא קשה ללמידה. אישית אני חושב שאייטיונס היא תוכנת סינכרון יוצאת מהכלל אם לא תוכנת הסינכרון הטובה ביותר שיש היום בשוק, אבל רבים אחרים יגידו שהם לא מעוניינים בכלל בתוכנת סינכרון וכאן האייפוד טאצ' יעשה בעיות.

ממש לאחרונה כתבתי ביקורת מקיפה על האייפוד קלאסיק שם תוכלו למצוא את הסיבות כן להשתמש באייטיונס ולמה אני אישית מוצא אותה ואת עקומת הלמידה שלה שווה מאוד.
אם אתם לא אוהבים תוכנות סינכרון ומעדיפים לעבוד בשיטת הגרירה אני חושב שהאייפוד טאצ' לא בישבילכם, אם אתם מעדיפים תוכנת סינכרון אחרת עדיין המצב לא כלכך טוב, אין הרבה תוכנות שעובדות כמו שצריך ובכמה מקומות עובדים על תמיכה טובה, פרוייקט ml_pod שהוא התוסף שמאפשר ל winamp לסנכרן אייפודים שונים עובד על פיתרון לאייפוד טאצ' ויש לו התקדמות מסויימת אבל הפיתרון בטח לא גמור ובטח לא מומלץ למשתמש הפשוט.

[האייפוד טאצ' כנגן מוסיקה]
אחד הפיצרים המדוברים ביותר באייפוד טאצ' נקרא cover flow, הפיצר הזה מאפשר בעצם לדפדף בין האלבומים שלכם על פי התמונות שלהם, על ידי העברת האצבע מצד לצד האייפוד מעביר את האלבומים אחד אחרי השני, נשמע פשוט, עובד פשוט ומהנה בצורה יוצאת מהכלל.
עד שלא ראיתי את הפיצר הזה בפעולה אהבתי את הרעיון אבל ברגע שהחזקתי את המכשיר ביד ודפדפתי בין האלבומים שלי ממש הרגשתי כאילו חזרתי כמה וכמה שנים אחורה, לימים בהם הייתי שומע דיסקים במערכת הביתית לי וכל פעם הייתי עובר על ערמות הדיסקים שלי ובוחר איזה דיסק אני רוצה לשמוע עכשיו. פעמים רבות טענתי שהאייפוד משנה את הדרך שבה שומעים מוסיקה, עם ה cover flow אני חושב שהאייפוד מחזיר חוויה שנעלמה עם השימוש בנגנים מוסיקה ניידים והוא עושה את זה בצורה יוצאת מהכלל.
לצורך האיזון אומר שלמרות שגם באייפוד קלאסיק / ננו מימשו את הפיצר הזה מסך המגע מוסיף כיף נוסף שהגלגלת בנגנים הרגילים לא מצליחים להעביר.

כמובן שאפשר לעבור בין השירים לפי אמנים / אלבומים / אוספים / שירים / סוג מוסיקה וכו' כשהחלקת האצבע בצד הימני של המסך מעבירה אותכם במהירות לפי האלף בית וסיבוב האייפוד על הצד מעביר אותכם אוטומטית לדיפדוף ב cover flow.

מנשק המשתמש של האייפוד טאצ' בכל הנוגע למוסיקה יוצא מהכלל, נוח למצוא שירים למרות שאפשרות החיפוש קצת חסרה לטעמי במיוחד שבאייפוד טאצ' יש אפשרות למקלדת מלאה.
עוד פיצר קלאסי שיש באייפודים האחרים הוא הרשימות on the go שקצת שונות באייפוד טאצ ובאייפודים הרגילים (classic / third generation nano) - בעוד באייפודים הרגילים אפשר להוסיף שירים תוך כדי דיפדוף רגיל בין השירים באייפוד טאצ' יש צורך להכנס ספציפית לרשימות השמעה ולרשימה on the go ולבחור edit. שם אפשר לעבור בין האומנים / רשימות ההשמעה וכו' ולבחור שירים להוסיף או להוריד מהרשימה, פיצר נחמד שיש רק באייפוד טאצ' כולל אפשרות לשנות את סדר השירים ברשימה הזו בגרירה - נחמד במיוחד אם אתם בונים רשימה למסיבה / ארוע כל שהוא ורוצים ליצור את הרשימה האולטימטיבית.

הבעיה היחידה שלי עם האייפוד טאצ' בכל הנוגע למוסיקה היא עניין הווליום, אין כפתור חיצוני לווליום באייפוד טאצ ועל מנת לשנות את הווליום דל המכשיר חייבים להוציא אותו מהכיס, להפעיל אותו (מקש מרכזי) ופתוח את הנעילה ורק אז להנמיך, למרות שגם באייפוד קלאסיק / ננו דור שלוש אין כפתור יעודי לווליום אפשר גם מתוך הכיס למצוא את הגלגלת ולהנמיך את המוסיקה - או לכל הפחות לעצור אותה. אישית הייתי שמח לכפתור ווליום קטן בצד המכשיר, בדומה למה שאפשר למצוא בטלפונים סלולארים.

לסיכום: אם האייפוד טאצ' אמור לשמש אותכם כנגן מוסיקה לטעמי הוא מומלץ מאוד, הנוחות של סידור השירים, המיון האוטומטי שלהם לפי אומנים / אלבומים / רשימות השמעה חכמות ובמיוחד ה cover flow הופכים את המכשיר למכונת מוסיקה מצויינת, עניין הווליום הוא מינורי לטעמי והדבר היחיד שבגללו הייתי אומר לחובב מוסיקה שלא לקנות את האייפוד טאצ כנגן מוסיקה היא המקום - 16GB זה נשמע לא מעט, אבל בתור מי שאוהב את כל המוסיקה שלי איתי הגודל הזה לא מגרד אפילו את הסיפריה שלי ובטח כשמתחילים לדבר על וידאו והופעות חיות.

[האייפוד טאצ' כנגן סרטים]
בשנים האחרונות אפל לקחה כיוון מאוד מסויים (וחייבים לומר מעורר מחלוקת) בכל הנוגע למסכים שהיא משתמשת בהם במוצרים שלה.
גם מסכים המחשב (כל המקבוקים והאיימקים) מגיעים היום עם מסכים מבריקים שלטענת חלק מהאנשים יוצרים מראה צבעים מטעה בעבודה עם תוכנות גרפיות אבל בצפיה בתמונות ובסרטים מגבירים את הרוויה של הצבעים ואת הקונטרסט הכללי.

המסך של האייפוד טאצ' אינו שונה מהמקובל אצל אפל לאחרונה ולטעמי זוהי בחירה מצויינת, המנשק נראה מצויין, תמונות נראות מצויין וסרטים נראים יוצא מהכלל.
חשוב לי לציין, ובמיוחד מכיוון שאין תמימות דעים בנושא, שמי ששוקל לקנות את האייפוד טאצ' בכדי לצפות בסרטים טוב יעשה אם ילך לראות את המסך בעיניים שלו וטוב עוד יותר אם ילך עם נגן המצוייד במסך מט באיכות טובה (לראות סרט באייפוד טאצ' אל מול הארקוס 605 מראה בצורה מצויינת את ההבדל בין מסך מט למסך מבריק).

לטעמי המסך נראה מצויין, סרטים נראים יוצא מהכלל ובמיוחד בגלל צפיפות הפיקסלים על המסך (163DPI) התמונה נראת יוצאת מהכלל, בזמן צפיה בסרט אפשר לומר לאייפוד טאצ' לבצע זום אין לוידאו על מנת לנצל את המסך לגמרי (ואז לאבד קצת מהצדדים של הסרט) או להראות את הסרט בפורמט רחב מלא ואז יהיו שני פסים שחורים מעל ומתחת לסרט.

האייפוד זוכר איפה בדיוק הפסקתם לראות את הסרט שצפיתם בו והוא ימשיך לנגן אותו מאותו מקום בדיוק (גם אם ראיתם עוד רבע שעה מהסרט באייטיונס האייפוד טאצ' יתחיל לנגן בדיוק מאותו מקום).
לצפיה בפודקסטים האייפוד טאצ' הוא מכונה מצויינת, תקן הוידאו של אפל H.264 הפך להיות התקן דפקטו של כל הפודקסטים, העובדה הזו בצירוף אייטיונס בתור תוכנת פודקסטים (שמסנכרת את החדשים אוטומטית ולפי השיטה הנוחה לך) הופכת את האייפוד למכשיר הטוב ביותר לצריכת פודקסטים מהרשת.

נכון לעידכון האחרון נראה שהאייפוד טאצ' מקבל עדכון גם בתחום הסרטים, מצד אחד נוספה תמיכה בתרגום שאפשר להוסיף ולהוריד (לא בטוח עדיין איך זה אמור לעבוד) כמו גם לשינוי שפת הסרט (כל זה כהכנות להשקת חנות הסרטים והשכרת הסרטים של אייטיונס בעוד מקומות בעולם) נכון להיום על מנת לראות סרטים באייפוד טאצ עם תרגום יש צורך לצרוב את התרגום על הסרט עצמו - התהליך היה פעם מאוד מסובך אבל עם הגרסה האחרונה של תוכנת ההמרה החינמית וידאורה גם זה הפך להיות פשוט יותר.

הדיבור על המרת סרטים מעלה את הבעיה העיקרית עם האייפוד כמכונת סרטים, כל עוד אתם בתחום השליטה של אפל (כלומר רואים סרטים בפורמטים שאפל תומכת בהם - בעיקר H.264, או קונים / משכירים סרטים בחנות הסרטים של אייטיונס) אתם חיים טוב, אבל אם יש לכם סרט בפורמט DivX / XviD או כל פורמט אחר אתם מתחילים לעבוד קשה, בעוד שנגנים אחרים תומכים במגוון רחב של פורמטים לאייפוד טאצ יש צורך להמיר את הסרטים לפורמט הנכון, הפעולה הזו לא מסובכת וישנן תוכנות חינמיות שעושות את העבודה לא רע (כמו videra שהזכרתי / jodix ועוד) אבל הבעיה היא בעיקר הזמן שלזה לוקח, המרת סרטים לפורמט אחר היא משימה ארוכה מבחינת זמן מחשב וגם אם יש לכם מחשב חזק מאוד זה יקח לכם לא מעט זמן. ישנם פיתרונות טובים להמרה כמו למשל הממיר בחומרה ש elgato שנקרא turbo H.264 שממיר סרטים במהירות גבוהה מאוד בלי להעמיס על המחשב אבל פיתרון כזה עולה עוד כסף ונכון להיום עובד רק על מק.

לסיכום: האייפוד טאצ' הוא מכשיר מצויין לצפיה בסרטים, רואים בו טוב והמנשק נוח ואינטואיטיבי, הוא עושה את העבודה טוב ומאפשר לצרוך וידאו כדוגמת פודקסטים בקלות.. עד שאתם יוצאים מתחום האחריות של אפל, אם הסרטים שלכם בפורמטים אחרים אתם צריכים להוסיף עוד שלב בדרך, שלב ההמרות, ברגע שמבינים איך לעשות את זה אז זה פשוט אבל זמן זה תמיד גוזל.

[האייפוד טאצ' כמכונת אינטרנט]
הדפדפן הבנוי בתוך האייפוד טאצ' מבוסס על ספרי של אפל, וזה אומר דברים טובים כמו גם רעים, ראשית זהו דפדפן שולחני מלא שתומך ברוב הסטנדרטים (כולל Ajax) של האינטרנט המודרני (למעט פלאש - אבל השמועות אומרות שזה יגיע מהר מאוד). הוא נבנה עם האייפוד טאצ' ולכן עובד יותר טוב (בעיקר מבחינת ביצועים) מהדפדפן של ה Archos 605 WiFi שמגיע כתוסף. גם כאן, כמו בשאר חלקי האייפוד, המנשק של המכשיר מהווה צופר, היכולת לבצע זום בקלות על ידי שתי אצבעות, הגלילה הנוחה עושה את החוויה למצויינת.
הדפדפן מאפשר לפתוח כמה חלונות במקביל ולעבוד ביניהן בקלות רבה וכמובן שאפשר לגלוש במצב אנכי ואופקי כשהטאצ' מזהה לבד את המצב ופשוט הופך את התצוגה באופן אוטומטי.

עוד צד טוב באייפוד טאצ' ובדפדפן שלו היא העובדה שהוא חצי אייפון, הבאז שיצר האייפון גרם להרבה מאוד אתרים מצליחים (לדוגמאת facebook / digg / google ) ליצור גרסאות מותאמות במיוחד לאייפון - מה שאומר שהן מוצאמות במיוחד לאייפוד טאצ' וזה בסוף מתרגם לחווית גלישה יוצאת מהכלל עבורכם.

הצד הבעייתי של הדפדפן הוא לא בדפדפן עצמו אלה באתרים הישראלים שרבים שאין תומכים כמו שצריך בתקנים ולכן לא תמיד נראים כמו שצריך, תוסיפו לזה תמיכה של האייפוד רק ב UTF-8 (סוג של קידוד שפות) ותקבלו אתרים שאומנם כתובים בעברית אבל לדפדפן אין ממש דרך להציג אותם וזה כמובן אחרי שפרצתם את האייפוד טאצ' והתקנתם עברית - כי מהקופסא לא תראו שם דבר בעברית שם. ישנם כמה פיתרונות (דוגמת הפרוקסי של iPhones) שמאפרים כן לראות את האתרים האילו אבל זה דורש קפיצות ודילוגים (hoops and loops) וזה הופך את החוויה לקצת פחות נעימה.

חשוב לזכור שהדפדפן לא תומך בפלאש בכלל (שלא כמו הדפדפן של הארקוס 605 WiFi) וזה אומר שאיאפשר לראות וידאו ב youTube ואתרים דומים ובטח שלא לשחק משחקי פלאש באתרים כאילו - למרות שיש דיבורים על עידכון לדפדפן בינתיים לא רואים משהו כזה באופק הקרוב.

חשוב לציין שלמרות שאין תמיכה בפלאש בדפדפן כן יש אפשרות לגלוש בגרסה מיוחדת של youTube, במנשק מצויין שעוצב על ידי אפל אפשר לגלוש באתר ולראות וידאו דרך הרשת באיכות מצויינת (אפילו יותר טובה לעיתים ממה שתראו באתר עצמו) - הדבר הזה מתאפשר בגלל הסכם בין google (בעל youTube) לבין אפל שבו הראשונה מקודדת את הסרטים שב youTube לפורמט ה H.264 שהאייפוד תומך בו.

לסיכום: אם רוב האתרים שלכם הם אתרים בחול ואין לכם שום בעיה עם אנגלית האייפוד טאצ' מומלץ ביותר, חווית גלישה טובה ונעימה למכשיר שיושב בכף היד. אם אתרים בעברית הם עיקר העניין בישבלכם הייתי ממליץ לבדוק אותם על המכשיר לפני שקונים - זה יכול להיות קצת מתסכל לראות את האתר שאתה נוהגים לגלוש בו בלי להיות מסוגלים לקרוא שום דבר. אם אתם צורכים הרבה אתרים עם תוכן פלאש אז אין לכם בעיה - אין שום תמיכה בפלאש בדפדפן ולכן חבל לבזבז את הזמן.

[האייפוד טאצ' במחשב כף יד]
עם כתיבת שורות אילו האייפוד טאצ' עלה מדרגה מבחינת השימושיות שלו כמחשב כף יד, התוכנות שעד היום הגיעו עם כל אייפוד טאצ' כללו:
* לוח שנה
* אנשי קשר
* שעון
* מחשבון
* חנות המוסקיה הניידת של אייטיונס (מאפשרת לקנות מוסיקה ישירות מהמכשיר)
* תוכנה לצפיה בתמונות
* (את נגן המוסיקה / וידאו / דפדפן / וצפיה ב youTube כבר הזכרתי)

הכל מהגרסה האחרונה נוספו התוכנות הבאות (מי שיש לו אייפוד ישן יכול לקנות אותן ב 20$ בחנות אייטיונס)
* תוכנת הדואר
* תוכנת המפות של גוגל
* תוכנת מזג אוויר
* תוכנת הפתקים (כתבן)
* תוכנת המנייות
* תמיכה במילים לשירים
* יצירת קיצורים לאתרים במסך המרכזי

מכיוון שיש לאייפוד טאצ' דפדפן שתומך ב Ajax שינן הרבה תוכנות מבוססות רשת שאפשר להשתמש בהן בצורה מאוד נוחה ונעימה - העניין הוא שבלי רשת אלחוטית באזור זה לא כלכך יעזור לכם.

מכיוון שאין עברית במכשיר על מנת להשתמש בו בעברית (מקלדת וכו) אתם חייבים לפרוץ אותו וזה אומר שמייד יש לכם מספר עצום של תוכנות שאתם יכולים להתקין על האייפוד טאצ' (כל התוכנות לאייפון מתאימות לאייפוד טאצ') וזה אומר שהוא ממש מתקרב להיות יופי של פלטפורמה בתור מחשב כף יד. עם עניין הפריצה יש תמיד את עניין העידכונים, בגלל שהמכשיר פרוץ כל פעם שיש עדכון אסור לעדכן עד שיוצאת פריצה לעידכון החדש וזה קצת מעצבן כל פעם מחדש לפרוץ ולעדכן.

תוסיפו לזה את הסיכנרון עם תוכנת האייטיונס (ל Mail / iCal / Address Book / Safari במק ול Outlook בחלונות) ויש לכם יכולת מחשב כף יד לא רעה.

הדבר היחיד שצריך להתרגל אליו הוא עניין המקלדת - בגלל שהיא וירטואלית יש אנשים שטוענים שהיא לא כלכך נוחה, אני נוטה להסכים אבל לדעתי מתרגלים מהר מאוד לעניין ותוך שבוע-שבועיים של עבודה עם המכשיר לא תרגישו בהבדל.

נק' חשובה נוספת היא ה API שאפל מתכננת לשחרר בסוף חודש פברואר ואז יוכלו אנשים לכתוב תוכנות למכשיר תוך שימוש ב API מסודר, מה שאומר שכנראה נקבל הרבה יותר תוכנות בצורה הרבה יותר נוחה ומסודרת ישירות מחנות אייטיונס למכשיר - עוד סיבה שהאייפוד טאצ' הוך להיות רלוונטי יותר בתור מחשב כף יד.

לסיכום: יש למכשיר הרבה פוטנציאל בתור מחשב כף יד הבעיה היחידה היא, כמו תמיד, העיברית שמחייבת אותנו לרוץ אותו כדי להתקים עיברית (אולי עם יציאת ה API תהיה אפשרות לעשות את זה ללא פריצה - מי יודע), למרות שיש כבר די הרבה תוכנות מספר התוכנות עדיין לא מתקרב למספר התוכנות שיש על פלטפורמות אחרות וותיקות יותר של מחשבי כף יד, אם אתם רוצים את המכשיר לשימוש זה חשוב לדעתי לוודא שכל התוכנות שאתם צריכים עובדות טוב ועובדות נכון על הפלטפורמה - לא לשכוח לבדוק שאפשר לפרוץ את הגרסה שאתם קונים - בלי הפריצה אין עברית וזה לא כלכך נעים (לראות גם סגור...) בנוסף אם אתם במקום שיש בו רשת אלחוטית רוב הזמן אפליקציות רשת הן פיתרון מצויין מכיוון שהן לרוב חינמיות ועובדות מעולה על הדפדפן של האייפוד טאצ'.

[סיכום] (הטוב הרע והמכוער)
אז אתם בטח שואלים את עצמכם אם נהנתי עם האייפוד טאצ' בזמן שהוא היה אצלי, אז את האמת כן למרות שלא השתמשתי בו יותר מדי, אני עדיין מעדיף את כל המוסיקה שלי על האייפוד (ואין כמו אייפוד קלאסיק 160 גיגה בישביל זה) ועדיין יש לי מחשב כמעט בכל מקום שאני הולך אליו ככה שאני לא ממש צריך את האינטרנט. לראות סרטים במכשיר זו חוויה וההבדל של האינטש הנוסף ממש משדרגת את החוויה, אם היתה גרסה של 160 גיגה אין ספק שהייתי כבר קונה אותה כי המכשיר הזה בנוי טוב, מעניק חוויה נעימה מאוד ומחזיר, לטעמי, פן נוסף של האזנה למוסיקה שלטעמי קצת אבד מאז הופיעו הנגנים הניידים.

אז רגע? לקנות או לא לקנות?
זה כבר תלוי בכם - אחרי שראיתם שהנגן הזה מסוגל לספק ארבע תפקידים שונים אתם צריכים להחליט איזה שימוש הוא הכי חשוב לכם והאם הנגן יתן לכם מענה טוב לצרכים.

תודה ל u-u.co.il על הספקת האייפוד לסקירה

6 תגובות:

guy אמר/ה...

שלום
אני חושב שאתה מבין טוב באייפודים אז יש לי כמה שאלות אם אפשר:
הבנתי מהתמונות שאתה צילמת את האייפודים וגם לי יש קלאסיק ובתמונה אני רואה את האייפוד עומד על מן מעמד לבן ,אני קיבלתי משהו דומה ואני לא מבין איך זה אמור להכנס אחד לשני הנה ככה שלי נראה:

http://www.siz.co.il/up.php?file=myjjrdz3y2rj.jpg

http://www.siz.co.il/up.php?file=mnzgl3ymyyfx.jpg

http://www.siz.co.il/up.php?file=iwtuovzmjyjy.jpg

זה עגלגל למטה ואי אפשר להעמיד את זה אז לא הבנתי מה עושים עם זה.

יש לי עוד שאלה אחת שאולי תוכל לענות עליה ,
הזמנתי כבל וידאו לאייפו מאיביי
והכבל נראה כך

http://www.siz.co.il/up.php?file=rl2gzyzztkmt.jpg

ניסיתי לחבר אותו ושומעים רק צליל
אז בהגדרות שמתי את המצב של TV ON
ואז זה אמר לי לחבר את הכבל וזה הראה ציור של כבל שונה [זה שמטעינים איתו]

http://www.siz.co.il/up.php?file=nhvkdmjjynmf.jpg

Nir Sagiv אמר/ה...

שלום שלום
ראשית הבנת נכון - אני מבין מאוד באייפודים אבל אני לא עונה לשאלות בבלוג - בישביל זה אני מנהל את פורום אייפוד בתפוז - שם אתה יכול למצוא תשובות לכל השאלות שלך בקלות רבה (http://www.tapuz.co.il/TapuzForum/main/forumpage.asp?forum=1104)
מכיוון שאתה כבר כאן לא אשיב פניך ריקם

הדבר הלבן הזה הוא מתאם לדוק האוניברסאלי - כל האייפודים של אפל הכל מדור חמישי יכולים להתחבר למגוון רחב של מוצרים שונים - מכיוון שהאייפודים עצמם שונים בעובי ובגודל הפלסטיק הלבן הזה מתחבר לדוק האוניברסאלי ומתאם בינו לבין האייפוד הספציפי שיש לך.
אם תקנה דוק אוניברסאלי או תוסף אחר שמשתמש בדוק אוניברסאלי (כמו רמקולים וכו') המתאם הזה יתאם בין הדוק לאייפוד שיש לך.

הכבל שקנית לא מתאים לאייפוד קלאסיק - הכל מאייפוד קלאסיק אפל שינתה את יציאת הוידאו מהאייפודים ועכשיו חייבים לקנות כבל עם ציפ - כבל כזה מתחבר מהחיבור התחתון של האייפוד - הכבל שקנית מתאים לאייפוד דור חמישי בלבד.

יום טוב.

עוד שאלות אשמח אם תפנה לפורום אייפוד בתפוז - יום טוב

http://www.tapuz.co.il/TapuzForum/main/forumpage.asp?forum=1104

אנונימי אמר/ה...

אני רציתי לדעת אם תוכלו לעזור לי איפה אפשר למצוא אייפוד טאצ' וכמה הוא עולה ?

אנונימי אמר/ה...

רציתי לדעת אם תוכלו לומר לי איפה אפשר לקנות אייפוד טאצ' וכמה הוא עולה ?

אורי אמר/ה...

האייפוד שלי תקוע על תעינה ולא ניתן לעשות בו שום פעולה אפילו לא כיבוי מה עושים?

Nir Sagiv אמר/ה...

לחכות שהסוללה תסתיים (נתק אותו)
ואז לחבר למחשב - הוא יעשה RESET