Google Analytics

יום רביעי, ספטמבר 26, 2007

ביקורת נגן mp3 מיזוהו Pd 3050


מיזוהו (Mizuho Japan) הינה מותג חדש יחסית באזורינו. החברה מייצרת מגוון רחב של נגנים מוסיקה ווידאו. הנישה שה-3050 מתחרה עליה היא נישת האייפוד שאפל (דור שני), הקריאטיב זן סטון והסטון פלוס, וכמובן ההמון הרב של נגני ה"מדבקה" הסיניים/קוריאנים.

התרשמות ראשונית:
ניגשתי לקופסא של הנגן ופתחתי אותה, הוצאתי את הנגן, את הדיסקים והדפים המצורפים ואת האוזניות, ממ.. ומה זה? לרגע הייתי בטוח שמישהו הביא לי נגן משומש, בתוך האריזה מצאתי נרתיק עור של Shure , כן כן נרתיק עור של Shure עם אוזניות Shure מקוריות בפנים, אני לא יודע מה איתכם אבל אני לא מכיר אף נגן (ובטח לא במחיר כזה) שמגיע עם אוזניות כאילו בתוך האריזה! (עוד על האוזניות בהמשך).
במבט ראשון הנגן נראה חמוד, הוא קטן אך לא קטן מספיק, קל במידה שמרגישה זולה והמסך הציבעוני שלו (בגודל 1.3 אינטש) ברור למדי אך הכפתורים הפלסטיים נראים זולים.
הוא עשוי פלסטיק ונראה עמיד למדי, הממשק שלו פשוט אך איאפשר לקרוא לו אינטואטיבי או טבעי. הוא מראה את רשימת הקבצים במכשיר ובזמן נגינה גם את נתוני ה ID3 אך עם המון פרטים נוספים ולא רלוונטיים לטעמי (כמו רמת הקידוד של השיר למשל) והמידע המתגלגל, כמו שם השיר והאמן, לא זז בצורה חלקה וזה מרגיש שובֿ, זול.. תאמת המכשיר באמת זול.

נתונים יבשים:

* נפח 2 ג'יגה
* אפשרות הרחבה עם כרטיס SD/MMC.
* ניגון mp3 / wma
* הצגת קבצי תמונה jpeg.
* ניגון סרטי SMV
* סוללה פנימית מנגנת עד 5 שעות (לפי הצהרת היצרן)
* רדיו FM פנימי
* הקלטה ממיקרופון פנימי

מה באריזה:
* הנגן עצמו (כמובן)
* כבל USB למיני USB (לטעינה וסינכרון הנגן)
* אוזניות Shure ( עוד עליהן בהמשך)
* רצועה לתליית הנגן על הצוואר
* הוראות הפעלה ודיסק עם דריברים לחלונות 98 ותוכנה להמרת סרטים לפורמט

סינכרון שירים:
סינכרון פשוט ביותר, גוררים את השירים פנימה דרך המחשב שלי, הנגן תומך גם במבנה של תיקיות בתוכו ככה שתוכלו לסדר את השירים בצורה הנוחה לכם, את השירים תבחרו לפי שם הקובץ אך בזמן הנגינה יוצגו נתוני ה ID3 של השיר.
עם WINAMP כמו עם WMP אפשר לסנכרן את השירים בקלות.

המכשיר מציג תאגיות ושמות קבצים בעברית רק שהוא עושה את זה הפוך. לא הייתי מצפה מנגן בתחום המחירים הזה להרבה יותר מזה רק היה נחמד אם היצרן היה הולך עם התמיכה עד הסוף.

הממשק:
הממשק של הנגן כולל כפתור Play במרכז המכשיר, כפתורי עוצמת שמע (Volume), מעל ומתחת ל-Play וכפתורי שליטה כללים מימין ומשמאל. כפתור Menu, אשר נמצא מתחת לכפתורים המרכזיים, מאפשר לגשת לתפריט הראשי (לחיצה ארוכה) או לתפריט הרלוונטי למיקום שלכם (בלחיצה קצרה).
עוד כולל הנגן כפתור Lock (מה שבנגנים אחרים נקרא גם HOLD) שמונע לחיצה לא מכוונת על המקשים כשהוא נמצא בכיס או בתיק וכפתור Rec בצד השני של המכשיר. כפתור ה-Rec כולל גם פעולת A-B, למי שלא מכיר, פעולה זו מאפשרת להקליט קטע קצר משיר ולחזור עליו, ברדיו עצמו אפשר כמובן להקליט את הרדיו.

בין אפשרויות התפריטים תמצאו את המוסיקה, וידאו, תמונות, טייפ מנהלים (הנגן מצוייד במיקרופון פנימי להקלטת תזכורות), רדיו, מחיקה (אפשר למחוק קבצים ישירות מהנגן, אפשרות מצויינת במיוחד אם אתם מקליטים הרבה מהרדיו או עם הרשמקול הפנימי) ,ספרים (הנגן מסוגל להציג קבצי טקסט) והגדרות.

הכפתורים לא נוחים לטעמי, כפתור ה-Menu קטן מדי וכשעוברים בין קבצים (כדי לבחור לנגן שיר/וידאו/להראות תמונה) יש צורך לדפדף ימינה שמאלה בעוד שעל המסך הקבצים מופיעים מלמעלה למטה, לא הכי אינטואיטיבי.

עיצוב:
כמו שכתבתי בהתרשמות הראשונית, הנגן לא מרשים מבחינה חיצונית, הוא קצת גדול ומגושם לטעמי (במיוחד שמנסים לשווק אותו בתור תכשיט), היו יכולים לעשות אותו הרבה יותר קטן, הוא אמנם נכנס בקלות לכל כיס ואני מניח שהייתי שומר אותו בכיס ולא תולה אותו על הצוואר.
הכיסוי פלסטיק שלו מבריק ותופס הרבה סימני אצבעות מה שגרם לי לנגב אותו כל הזמן - העניין הוא שזה לא האייפון שאחרי ניגוב הוא נראה סקסי, מצד שני הוא גם עולה הרבה פחות ככה שאי אפשר ממש לצפות את זה ממנו.

תוכנת ההמרה המצורפת (לסרטי וידאו):
כל הכבוד לחברה שהחליטה לצרף תוכנת המרה. עם מגוון הפורמטים שיש היום חשוב שיהיה לצרכנים אפשרות פשוטה להמיר וידאו, אמנם אני לא ממש רואה צורך או סיבה לצפות בוידאו במסך בגודל 1.3 אינטש, אבל אני אולי מדור אחר.
ממשק התוכנה נראה רע ואין ספק שהדגש היה רק על הפונקציונאליות ותו לא.

הקלטה:
ההקלטה אפשרית בפורמט WAV בלבד והאיכות לא רעה בכלל גם מהמיקרופון הפנימי וגם מהרדיו, אפשר להקליט בשלוש איכויות שונות חבל רק שההקלטה הינה בפורמט WAV בלבד שכידוע לוקח הרבה מקום, אבל בהתחשב בכך שאפשר להקליט באיכות של 32-128 זה נותן אפשרות מסויימת לשלוט בגודל הקובץ המתקבל.

את הקטעים שהקלטתי, גם מהרדיו וגם במיקרופון הפנימי עצמו, לא ניתן לנגן מתפריט הניגון עצמו, צריך לעבור לאזור ההקלטה בנגן על מנת לראות את הקבצים ולנגן אותם, שוב, לא הכי אינטואיטיבי.

רדיו:
הרדיו עובד לא רע, כמובן תלוי באיכות הקליטה באזור שבו אתם נמצאים. ישנה אפשרות לשמור 6 תחנות נבחרות שזה נחמד והממשק של הרדיו מאוד אינטואיטיבי.
אהבתי מאוד את הפשטות שבה אפשר להקליט משהו מהרדיו, פשוט לחיצת כפתור יחידה והמיזוהו מתחיל להקליט - פשוט וקל.

וידאו:
אני לא יודע אם יש מה לומר על וידאו במסך 1.3 אינטש - אני לא חושב שזה יותר מלומר ֿ'יש בנגן וידאו'.. אז זהו - אמרתי. אני מניח שבדור הקליפים והאנימציות בסלולרי, אז זו אלטרנטיבה נחמדה, אבל לבטח לא משהו בשביל לצפות בו סרטים או משהו כזה.

אוזניות:
אם עד עכשיו הנגן ניצל את מעמדו כנגן זול בישביל לקבל פרספקטיבה נכונה על הצדדים השונים בו עכשיו הוא ממש לא צריך את זה.
אני מניח שאת Shure אין ממש צורך להציג ולמי שלא יודע בתחום האוזניות Shure תופסת מקום מכובד, במיוחד בתחום האוזניות inear ובתחום אוזניות המוניטור שמשמשות לאמנים מקצועיים.
האוזניות מגיעות עם שק עור קטן אבל ללא מבחר המתאמים שבדר"כ מגיעים עם כל זוג אוזניות Shure.

האוזניות אינן מגיעות עם הנגן הזה מן המפעל, ככה שבחו"ל לא תקבלו את הצ'ופר הזה, היבואן בארץ החליט לצ'פר את הקהל בארץ והמתנה הזו בהחלט מבורכת.
אמנם האוזניות הם לא מהדגמים היקרים של החברה, אבל רק כדי לסבר לכם את האוזן המחיר של הדגם המצורף (E2G) עומד על משהו בסביבות 80$- 100$ בארה"ב ככה שטמונה בנגן הזה מתנה לא מבוטלת.

האוזניות בעלות דריבר גדול וזה מעט מציק אבל מתקבל על הדעת בטווח הזה של האוזניות, הדגם שאני קבלתי הגיע עם המתאמים הקטנים ביותר וחשוב לדעת עם אוזניות inear שאם לא הצלחתם להגיע לאטימה מוחלטת האוזניות לא יצליחו לעשות את זה עבודה כמו צריך, מכיוון שיש לי בבית עוד אוזניות inear פשוט לקחתי מתאם מזוג אוזניות אחר. בכל מקרה, להזמין סט spare של מתאמים זה לא סיפור יקר.

איכות סאונד:
את בדיקת איכות הסאונד ביצעתי גם עם האוזניות המצורפות וגם עם ה Grado 80 שלי, מכיוון שאישית הרבה יותר נוח לי עם אוזניות גדולות וגם מכיוון שעם האוזניות האילו אני בוחן את כל הנגנים הניידים שאני שומע וזאת ע"מ לקבל תמונה כמה שאפשר מדוייקת לגבי איכות הסאונד של הנגן עצמו (אני מניח שרבים מכם אוהבים זוג אוזניות מסויים ושומעים איתו לא משנה מאיזה מקור נייד).

איכות הנגינה של הנייד לא רעה, למרות שלטעמי היה הבס היה קצת עמום וצליל מעט חד מימדי אין ספק שנגן לא ממש עומד בתחרות מול Creative, iPod ו iAudio אבל אני מניח שזו לא היתה הכוונה מראש. כמובן שאוזניות טובות (כמו במקרה הזה) מצליחות להוציא צליל טוב גם ככה ואני מניח שאם אתם שומעים את הנגן שלכם עם האוזניות שהגיעו איתו באריזה, עם הנגן הזה זה ישמע יותר טוב. אולי המסקנה המתבקשת היא שבתקציב לנגן הבא כדאי להשאיר קצת כסף גם לאוזניות.

לסיכום:
אז מה קיבלנו כאן?
ראשית יש לנו נגן לא יקר, עם רשימת פיצ'רים מלאה למדי הכולל ניגון מוסיקה, תמונות וגם וידאו (מי בדיוק רוצה וידאו ב 1.3 אינטש שירים את היד?!), רדיו FM וטייפ מנהלים.
אמנם כל הפיצ'רים האילו עשויים בדיוק לרמת המחיר של הנגן, הפינות לא חלקות, הממשק לא גאוני, אני לא נפלתי מהכיסא.. אבל את המתנה המצורפת, בדמות אוזניות Shure, אהבתי מאוד ואם אתם אנשים של אוזניות inear או סתם בא לכם לנסות אז למה לא לקנות לילד שנכנס עכשיו לכיתה א', נגן ב- 250 ש"ח ואת האוזניות תשאירו אצלכם - הרי גם ככה לילד עדיף אוזניות גדולות חיצונייות כי עם אוזניות כאילו אפשר להרוס את האוזנים בקלות. גם אם אתם סתם רוצים לקנות הנגן מוסיקה זול ולא מתחכם זו יכולה להיות אפשרות לא רעה בכלל.

הטוב:
* אפשרויות הרחבה באמצעות כרטיס SD.
* חיבור הנגן למחשב נעשה על ידי כבל USB ל מיני USB מה שמאפשר להשתמש בכל כבל כזה
* מחיר סופר אטרקטיבי
* הקלטה סופר פשוטה מהרדיו
* אוזניות Shure כלולות בנגן

הרע:
* יש צורך בכבל USB למיני USB על מנת לטעון ולהעביר שירים (חבל שלא שמו בו את החיבור USB - בדומה ל Sansa Express)
* הנגן זול (ולכן יש הרבה פינות שלא סגורות עד הסוף)

מחיר:
250 ש"ח לגרסת 2 ג'יגה (כולל אוזניות E2G Shure)

הסקירה בוצעה באדיבות היבואן M.G.I.T.

הכתבה התפרסמה לראשונה ב HomeTheater

(כל הזכויות לתמונות שמורות)

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זהירות!!!
המחיר הזה מטורף
לא יודע לגבי טיב הנגן עצמו
ביררתי אצל היבואן של SHURE והאוזניות כנראה מזוייפות

Nir Sagiv אמר/ה...

מעניין שיש לך מילים רעות לומר אבל אתה מסתתר מאחורי שם אנונימי.

אני בדקתי בזמנו את העניין והאוזניות היו מקוריות לחלוטין.

חבל שאתה זורק מילים בלי לחתום עליהן.