Google Analytics

יום שלישי, ספטמבר 18, 2007

האם בסיס הנתונים של האייפוד החדש מקודד? - עדכון


עדכון בסוף הפוסט: הקידוד נפרץ!

כולנו מכירים ואוהבים את תוכנות הצד השלישי שעוזרות לנו לסנכרן את האייפוד ולעשות איתו דברים שאפל לא ממש רוצה, אם זו התוכנה המצויינת yamipod שמאפשרת לסנכרן שירים, לנגן אותם ואפילו להוריד אותם בכל מערכת הפעלה (חלונות, OSX ולינוקס), אם זו winamp שמאפשרת לסנכרן את האייפוד עם התוכנה הישנה והטובה שרצה מצויין על מחשבים שהאייטיונס מצליחה לחנוק.

מסתבר שלאפל יש תוכניות אחרות בישבילנו, האייפודים החדשים שיצאו כוללים בסיס נתונים חדש לשירים וכנראה שהוא גם מקודד באיזה שהוא קידוד מה שגורם לכך שכל התוכנות האילו כבר לא עובדות בכלל.

למה זה אכפת לנו?

ראשית אנשים הלינוקס כבר לא יכולים לעבוד עם האייפוד (כי אין אייטיונס ללינוקס).
שנית אנחנו כלואים בתוך אייטיונס עם האייפודים החדשים וזה אומר שאיאפשר להוריד את השירים למחשבים אחרים (למשל אם המחשב שלנו נפל ואנחנו רוצים לשחזר את השירים) איאפשר לסנכרן עם תוכנות אחרות את האייפוד (אם אין לכם חלונות XP או VISTA אין לכם אייטיונס שירוץ עם האייפודים החדשים..)

בקיצור אפל יצאה קטנה וכולי תקווה שקהילת המפתחים החופשיים יתחילו בעבודה ויפרצו גםאת הקידוד הזה - כדי שהאייפוד יוכל לחזור ולהיות יופי של נגן, לכולם!

עוד פרטים (גם טעניים אם אתם רוצים לעזור לפרוץ) תמצאו כאן

עדכון:
זה לא לקח הרבה זמן והקוד נפרץ, מי שפרץ אותו היו החברה של gtkPod שכתבו את אחת מתוכנות הסינכרון של האייפוד ללינוקס (שלהם אין שום אפשרות לעבוד עם אייטיונס כי אין אייטיונס ללינוקס), לשימחתנו gtkPod היא תוכנת קוד פתוח ככה שהקוד לפריצה זמין לכולם.

אם אתם רוצים את הקוד (למפתחים) תמצאו אותו כאן
אם אתם על לינוקס ואתם רוצים לעבוד עם האייפוד החדש שלכם על הלינוקס כנסו לכאן

אני מניח שבקרוב כל התוכנות שאנחנו מכירים (כולל winamp ו yamipod) יעדכנו את התוכנות שלהם ובא לציון גואל.

אין כמו עבודת קהילה לפתוח איתו יום חדש :)

אין תגובות: