Google Analytics

יום שבת, ספטמבר 08, 2007

iTunes 7.4 כל מה שחדש


אייטיונס 7.4 יצא וחוץ מהתוספת הברורה של האפשרות לקנות רינגטונים לכל בעלי האייפון ישנם עוד כמה שינויים.
בפוסט הזה אני אנסה לפרט את השינויים המרכזיים, כפי שאני רואה אותם.

רוב המידע הגיע מפוסט ב iLounge שם תוכלו למצוא את כל השינויים שהתווספו.

1. דירוגים לאלבומים:
אני חושב שהפיצר הזה היה פיצר מתבקש, למרות שהוא בטח לא משהו שבגללו תקנו או לא תקנו אייפוד.

עד היום אפשרויות הדירוג היו שמורות לשירים מסויימים בלבד וזה היה נחמד מאוד כי היה אפשר ליצר רשימות חכמות שיתאימו לכל זמן ולכל מצב רוח.

התוספת החדשה נראת בזמן שמדפדפים באייטיונס במצב אלבומים, כמו שניתן לראות בתמונה מימין האלבום Animals של פינק פלויד כולל 4 כוכבים מתחת לשם האלבום.

חדי העיין ישימו לב שהאלבום השני, Another World של מיקה קרני גם מדורג ב 4 כוכבים, אבל שלא כמו האלבום של פינק פלויד הכוכבים בו מלאים ולא ריקים - למה?

האייטיונס יתן דרוג אוטומטי לכל אלבום לפי ממוצע הדירוגים של השירים עצמם, אם בחרתם לדגר את האלבום ספציפית הדירוג יהפוך להיות מלא - באותה צורה אם דירגתם אלבום שיש בו שירים שלא קבלו דירוג הם יקבלו את הדירוג של האלבום (שוב בכוכב ריק), כמובן שניתן לשנות את הדירוג בכל עת.

2. לאור השינוי של דירוג האלבומים כמובן שהרשימות החכמות מסוגלות עכשיו ליצר רשימות לפי דירוגי אלבומים - אז מי אמר שאיאפשר לעשות רשימה של האלבומים הטובים ביותר של שנות ה 90....

3. ירדה התמיכה בחלונות 2000. לכל מי שהמחשב שלו ישן מספיק להריץ חלונות 2000 יש סיבה לדאגה (או סיבה לשדרג) אפל בדרישות המערכת לאייטיונס 7.4 מודיעה שהתוכנה דורשת חלונות XP או ויסטה.

4. Closed Caption : כמה שינויים נוספו תחת ניגון וידאו באייטיונס, ראשית אפשר לנגן את הסרט בתוך חלון האייטיונס (לא חייבים בחלון נפרד), בנוסף נוספה אפשרות חדשה Show closed captioning when available. למי שלא יודע מה הכוונה close captioning זוהי שיטה להוסיף מידע על גבי הסרט עצמו (בדרכ היו משתמשים בזה כדי להעביר נתונים לאנשים עם בעיות שמיעה וגם תרגום) האפשרות הזו מעלה את ההשערה שבקרוב מאוד יוכלו להשתמש בזה מתכנתים של תוכנות צד שלישי (כמו Videora וכו') כדי להוסיף תרגום בגוף הסרט, ללא ספק פיצר כזה יכול להיות מאוד משמעותי לנו.

5. תיקיות ברשימות ההשמעה נמצאות גם באפשרויות הסינכרון - כלומר ניתן לומר לאייטיונס לסנכרן את כל רשימות ההשמעה שיש בתיקיה מסויימת לאייפוד - עוד מספרים אנשים שכבר רכשו את האייפודים החדשים שגם באייפודים החדשים תחת playlist ניתן למצוא את התיקיות בדיוק עמו באייטיוס - זוהי ללא ספק תוספת ברוכה מאוד ליכולת ניהול השירים באייטיונס.

נכון לעכשיו לא ידוע אם גם האייפודים הישנים יקבלו את השנוי הזה בעידכון תוכנה או לא..

אלו השינויים העיקריים (שימו לב שכבר יצאה גרסה חדשה - 7.4.1 שבגדול כנראה מבטלת אפשרות להכניס רינגטונים בשינוי קטן של שמות הקבצים - האק שהתגלה על ידי משתמש זריז)








תגובה 1:

Ido אמר/ה...

עוד תוספת קטנה ששמתי לב אליה - יש השלמת טקסט אוטומית כשעושים חיפוש בחנות המוזיקה... חוסך כאבי ראש לבעלי הידיים העקומות שבינינו...