Google Analytics

יום ראשון, ספטמבר 16, 2007

אייפוד טאצ' או אייפון?! איפה ההבדלים


החברה ב iProng כתבו מאמר מעניין למדי על ההבדלים בין האייפוד טאצ' (iPod touch) לאייפון (iPhone).

להלן עיקרי הדברים (עם כמה תוספות שלי):

1. רשת סלולארית: אמנם באייפוד טאצ' אתם מקבלים אפשרות גלישה אלחוטית ב WiFi אבל אם אין רשת כזו בנמצא אתם תקועים - אין לאייפוד טאצ' שום אפשרות לגלוש בדרך אחרת (אפילו לא blue tooth שמכשירים אחרים כוללים ומאפשרים לגלוש דרך הטלפון הנייד שלכם - למשל ה N800 של נוקיה)

2. תוכנת דואר אלקטרוני: האייפוד טאצ' חסר את תוכנת הדואר שיש באייפון, אמנם אתם תמיד יכולים לעבוד עם gmail ישירות מספרי, הדפדפן המצורף, אבל אם אין לכם WiFi אתם לא יכולים לשלוח דואר כי אתם לא יכולים להתחבר ל gmail.. מצד שני אם אין WiFi לא תוכלו לשלוח דואר גם אם היתה תוכנת דואר...

3. יומן: האייפוד טאצ' כולל תוכנת יומן, אבל משום מה באפל החליטו להוריד את האפשרות להוסיף פגישות לאייפוד ישירות ולכן תוכלו לראות את הפגישות שלכם, לסנכרן אותן מה PC / MAC לאייפוד אבל לא תוכלו להוסיף פגישות ישירות לאייפוד (ואחרכך שהפגישה תעבור ישירות למחשב) - אני מניח שאם קצת לחץ שלנו על אפל יש מצב לקבל את האפשרות הזו חזרה בעידכון תוכנה פשוט.

4. כתבן: תוכנת הכתבן שמאפשרת לכתוב עם האייפון נעלמה מהאייפוד טאצ', אמנם אם חיבור לאינטרנט אפשר לכתוב הכל אבל לא תמיד יש לכם WiFi בסביבה ולכן לא תמיד תוכלו להתחבר לאן שהוא כדי לכתוב את מה שבדיוק עלה לכם לראש ולא רציתם לשכוח.

5. Blue Tooth: האייפון כולל שן כחולה רק לצורך חיבור דיבורים ומין ההגיון שלא יהיה אותו באייפוד טאצ', אמנם רבים מקווים שאולי הציפ עצמו נמצא והוא פשוט לא מאופשר בתוכנה מה שיאפשר להאקרים השונים לפרוץ את העניין. נכון לעכשיו האייפוד טאצ' מגיע מהמפעל ללא שן כחולה. (שזה אומר אין אוזניות אלחוטיות ואין גלישה דרך טלפון חיצוני...)

6. המסך: אמנם נתוני המסך דומים מאוד אבל הרבה מאוד מקומות ברשת טוענים שאיכות המסך של האייפוד טאצ' נמוכה מהאייפון, אמנם לא יצא לי לראות בעין אייפוד טאצ' אבל זה מאוד חבל כי האייפון שראיתי נראה מצויין והמסך שלו מאוד מאוד איכותי.

7. כפתור חיצוני לווליום: האייפוד טאצ' מגיע ללא כפתור ווליום ולכן, שלא כמו באחיו הגדול האייפון, על מנת לשנות את הווליום יש להוציא את המכשיר ולהשתמש בממשק שעל מסך המגע.

8. מצלמה: כן, אין מצלמה באייפוד טאצ' (למרות שתמונות שהעברתם מהמחשב אפשר גם אפשר לראות בכיף)

9. מפות, מזג אוויר, נתוני בורסה: כל התוכנות האילו לא קיימות באייפוד טאצ' וחבל.

10. דוק: האייפון מגיע עם דוק מכובד לשים עליו את האייפון אבל האייפוד טאצ' מגיע עם חתיכת פלסטיק קטנה לתיאום האייפוד ל universal dock. בנוסף אבל תקבלו עוד מעמד פלסטיק שמאפשר להעמיד את האייפוד על שולחן - נוח מאוד כשרואים וידאו...


עידכון (8 אוגוסט 2008)
הפוסט הזה נכתב די מזמן ונכון לעכשיו כבר יש אייפון חדש (דור שלישי) ולכן חשוב להביר כמה דברים.
ראשית באייפוד טאצ יש עכשיו אפליקציות ואפשר להוריד נוספות דרך חנות האפליקציות באייטיונס (עם גירסה 2.0 ומעלה).
בנוסף אם יש לכם אייפוד טאצ / אייפון פרוץ אפשר להורריד תוכנות ומשחקים דרך installer או cydia (שוב תלוי בפריצה ובגירסה שיש לכם)

46 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום,
אני מתעניין מאוד מאוד במכשירי ה-IPHONE וה-IPOD TOUCH של אפל ורציתי לשאול אם תוכנת ה-SAFARI שיש באיי פוד טאצ' מחייבת WIFI?

Nir Sagiv אמר/ה...

כמובן
על מנת לגלוש באינטרנט אתה צריך להתחבר לאינטרנט...

הדרך היחידה להתחבר לאינטרנט באייפוד טאצ היא דרך WIFI (מכיוון שאין באייפוד טאצ' טלפון)

אנונימי אמר/ה...

שלום, קניתי אייפוד טאצ' (ויש הרבה יותר אפשרויות ממה שציינתם.. כמו GPS ועוד...)
רציתי לדעת אם יש אפשרות להוריד לאייפוד משחקים ?

Nir Sagiv אמר/ה...

אפשר להוריד לאייפוד טאצ מלא משחקים
אבל ראשית חשוב לציין שאין באייפוד טאצ GPS - אולי בעתיד יהיה אבל נכון לעכשיו אין באייפוד טאצ GPS.

במדינות מסויימות יש לאייפוד טאצ אפשרות לקבוע איפה הוא אם יש באזור WIFI שמודיע איפה הוא אבל אין במכשיר GPS.

לגבי משחקים אפשר להוריד מחנות אייטיונס (אם יש לך את גרסה 2.0 ומעלה)

אם יש לך אייפוד פרוץ אפשר להוריד משחקים דרך installer או דרך cydia (תלוי בגרסה שיש לך)

Unknown אמר/ה...

שלום קניתי אייפוד טאצ' בחו"ל ושמעתי שאפשר להכניס עברית גם אם אין את האופציה הזאת בתפריט שפות. רציתי לדעת איך עושים את זה.

Nir Sagiv אמר/ה...

הכי טוב להכנס לפורום אייפוד בתפוז (בניהולי) יש שם מדריכים מעולים (ואנשים טובים) שיעזרו לך בזה

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=1104

אנונימי אמר/ה...

שלום אני רוצה לקנות אייפוד טאצ' ואני רוצה לדעת מה הגירסא הכי מתקדמת בארץ ואיך אפשר לפרוץ אותו לבד

אנונימי אמר/ה...

לא מזמן קניתי איפוד טאצ איך מעבירים תמונות?

אנונימי אמר/ה...

אני לא כל כך מבינה בזה ולא הבנתי כל כך, איך מעבירים משחקים ושירים מהמחשב לאייפוד טאצ'..
[ יש לי איטיונז' ]

Nir Sagiv אמר/ה...

ראשית צריך לוודא שיש באייפוד טאצ גרסה 2.0 ומעלה בישביל שיהיה אפשר בכלל להעביר משחקים ותוכנות.

במידה ולאייפוד גרסה 2.0 ומעלה בזמן החיבור של האייפוד לאייטיונס ניתן לאות טאב חדש בשם Applications שם מחליטים איזה תוכנות / משחקים עוברים לאייפוד.

עוד פרטים ועזרה ניתן למצוא בפורום אייפוד ואייפון בתפוז שאני מנהל

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=1104

אנונימי אמר/ה...

שלום רציתי לשאול עם באייפוד טאצ' יש איטרנט ועם יש אז הוא רק בדור 3?

רועי אמר/ה...

שלום אני מתלבט אם לקנות אייפון או אייפוד והסיבה היא אם יש הבדל בין איכות השמיעה באייפון לאיכות השמיעה באייפוד??

Nir Sagiv אמר/ה...

מבחינת איכות השמיעה אין הבדלים בין האייפוד לאייפון - שניהם איכותיים באותה מידה

אנונימי אמר/ה...

שלום,
קניתי אייפוד טאצ' לפני יומיים ובתוכנת אייטונס מבקשים מספר כרטיס אשראי.
רציתי לדעת אם מישהו יודע למה הם צריכים את המספר?

אנונימי אמר/ה...

שלום אני רוצה לקנות אייפוד טאצ'
ויש לי כמה שאלות.
יש לאייפוד טאצ' עיברית?
ואם יש את האופציה להגדיל את התמונות אם העצבעות?
ואיך אפשר להיתחבר לאינטרנט?
ואיזה חיבור צריך בשביל לחבר למחשב? 

Nir Sagiv אמר/ה...

ראשית לתמיכה ועזרה אני ממליץ לך להכנס לפורום אייפוד / אייפון בתפוז בניהולי:

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=1104

לגבי השאלות שלך:
1. יש לאייפוד טאצ עיברית החל מגרסה 3 - לוודא שאתה קונה אייפוד כבר מעודכן לגרסה זו כי זה עולה 10$ לעדכן

2.ברור שיש

3. בכל מקום שיש WIFI שאתה יודע את הסיסמה שלו (או שאין סיסמה) אתה יכול להתחבר

4. חיבור USB רגיל

אם אתה יכול לחכות - חכה - כנראה שקראת ספטמבר יהיו אייפודים חדשים (עם מצלמה?!)

אנונימי אמר/ה...

אני רוצה לקנות אייפוד טאצ' יד שניה
700 ש"ח זה מחיר סביר???

Nir Sagiv אמר/ה...

סביר זה שם של דג
השאלה איזה אייפוד זה? דור ראשון / שני?
כמה זיכרון יש בו?
מתי בדיוק קנו אותו ומאיפה?
איזה גרסה מותקנת עליו? (עידכון לגרסה 3 עולה כ 40 שח)

Unknown אמר/ה...

שלום!
קנו לןי איפוד טאצ' אתמול וכל פעם שאני מחבר אותו למחשב המחשב מזהה את זה בתור מצלמה ומה שאני יכול לעשול זה רק להוריד תמונות ולשים.
אשמח אם תוכל לעזור לי
תודה

Nir Sagiv אמר/ה...

יש לך אייטיונס על המחשב?
התקנת אייטיונס על המחשב?

בכל מקרה אני ממליץ לך להכנס לפורום אייפוד בתפוז שאני מנהל כדי לשאול שם ולקבל עזרה

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=1104

Unknown אמר/ה...

מאיפה מורידים?

Unknown אמר/ה...

התקנתי iTunes וניסיתי לעשות Add file to library לסרט בפורמט avi. התוכנה לא קיבלה את הסרט. איך אני מוריד ל-ipod touch?
תודה!

אנונימי אמר/ה...

למה באייטונז צריך את מספר כרטיס אשראי ? אני צריכה לשלם כל חודש או מה ?

Nir Sagiv אמר/ה...

ממש לא - אבל אייטיונס היא חנות ואם יש לך כרטיס אשראי את יכולה לקנות שם מוסיקה / תוכנות / סדרות וסרטים

אנונימי אמר/ה...

יש לי אייפוד טאצ' גרסה 2 [או 2. משהו] לא פרוץ - הכול חוקי לגמרי..
כל פעם שאינ פותחת אפליקציה [לא משנה איזו] אז היא נסגרת מיד וזה חוזר להומ פייג' ..
מה עושים?
תודה(:

אנונימי אמר/ה...

לחבר שלי שנמצא בחו"י יש אייפוד טאצ' דור 2 נקודה משהו ..
כל פעם שהוא פותח אפליקציה היא נסגרת מיד אחרי כמה שניות [רואים את המסך של הloading ואז זה נסגר]
הוא ניסה לעשות ריסטרט - זה לא עובד..
והאייפוד חוקי לגמרי - לא פרוץ או משהו ונקנה בחנות מסודרת של אפל...
אין ברשותו מחשב אז לעשות sync לכל הדברים מחדש לא בא בחשבון . .
ואני לא בטוחה שהוא יכול להתחבר לwifi אז אם יש עוד פתרון חוץ מזה אני אשמח אם תכתבו את שניהם..
מה אפשר לעשות?

תודה רבה! (:

Nir Sagiv אמר/ה...

אין הרבה מה לעשות
לנסות RESET לאייפוד - אם לא עוזר אז לנסות RESTORE לאייפוד דרך האייטיונס

שים לב ש RESTORE מוחק הכל מהאייפוד

אנונימי אמר/ה...

איפוד טאצ' יש אפשרות להיכנס לאינטרנט?

אנונימי אמר/ה...

כמה עולה אייפוד טאצ' ? יש אייפוד טאצ' בסביבות ה-700 ? או ה680?

אנונימי אמר/ה...

אני יכול להעביר מאייפוד של חבר שלי כל מיני אפיקילציות לאייפוד שלי??

Nir Sagiv אמר/ה...

כן אבל הוא צריך לתת לך את הסיסמה של חשבון האייטיונס שלו ואני לא בטוח שהוא יעשה את זה.

בגדול ברגע שקנית אפליקציה אתה יכול לשים אותה על כמה אייפודים / אייפונים שאתה רוצה כל עוד הם מסונכרנים דרך אותו אייטיונס ומחוברים לאותו חשבון אייטיונס

Unknown אמר/ה...

שלום!
בקיץ קנו לי איפווד טאצ' מארה"ב.
הורדתי איטונס והכל עבד מעולה עד היום. ניסיתי לחבר את האייפוד(גירסא 3) והמחשב כתב לי: "אחד מהתקני הusb המחוברים למחשב זה פעל באופן בלתי תקין וwindows אינו מזהה אותו"

אשמח מאוד אם תגיד לי מה לעשות
תודה יאיר

אנונימי אמר/ה...

שלום,
יש אייפוד טאצ' כבר כמה שבועות.
ניסיתי לשים בו שיר חדש ופתאום כל הקבצים נמחקו - הסרטים, השירים, התמונות וכו'. ניסיתי להחזיר אותם אבל זה דפק את המחשב... מה אפשר לעשות? דחוף!!

אנונימי אמר/ה...

שלום,אני רוצה לקנות אייפוד טאצ',איזה אינטרנט צריכים כדי להוריד
דברים מהמחשב?

Nir Sagiv אמר/ה...

לא ברור לי מה הכוונה איזה אינטרנט צריכים בישביל להוריד דברים מהמחשב - איזה דברים?
איזה מחשב?

אנונימי אמר/ה...

אבל האפליקציות עולות כסף?

אנונימי אמר/ה...

אבל האפליקציות עולות כסף?

אנונימי אמר/ה...

תשמעו צריך הרבה הרבה תוכנה שקוראים לה iytuoz או בשם אחר ויש משחקים בחנים ב app stry כול מיני סוגים טובים <a<

Tuvia Marmarelli אמר/ה...

הי קניתי איפוד טץ והבנתי שאפשר לחבר לו מיקרופון ולדבר בסקייפ. מישהו יודע איפוא קונים כזה מקרופון והאם זה בכלל נכון ?

אנונימי אמר/ה...

הי קניתי איפוד טץ והבנתי שאפשר לחבר לו מיקרופון ולדבר בסקייפ. מישהו יודע איפוא קונים כזה מקרופון והאם זה בכלל נכון ?

Nir Sagiv אמר/ה...

לגמרי אפשרי
האוזניות עם המיקרופון של אפל עובדות לא רע (וגם מעט יקרות) ויש עוד המון אוזניות - ־

תכלס כל אוזניה שמתאימה לאייפון מתאימה לאייפוד טאצ

אנונימי אמר/ה...

יש לי איפוד טאצ' פרוץ וייש כמה מישחקים שאני לא מצליח להוריד כמו פוקר ועוד כמה...וגם איזה דברים טובים אפשר להוריד מה"SYDIA,???

אנונימי אמר/ה...

שלום
קניתי אייפוד טאצ' אם עברית מובנה אבל זה לא בעברית- איך אני הופך את זה לעברית?

איך מורידים אל האייפוד טאצ' משחקים/שירים?

אנונימי אמר/ה...

שלום
קניתי אייפוד טאצ' עם עברית מובנה אבל זה לא בעברית- איך אני הופך את זה לעברית?

איך אני מוריד לאייפוד טאצ' משחקים/שירים?
תודה מראש,
אני =)

אנונימי אמר/ה...

שלום יש לי אייפון 4 ורציתי לדעת איך מורידים שירים דרך האיטיונס

אנונימי אמר/ה...

האם יש אפשרות לפרוץ את האייפון 4
ושעדיין יהיה לי ביטוח