Google Analytics

יום חמישי, מרץ 26, 2009

קינגרקס DAC

כל מי ששומע מוסיקה יודע שאיכות השמיעה של המוסיקה לעולם לא תהיה טובה יותר מהחוליה החלשה ביותר בהרכב החלקים.
אם זה הרמקולים, המגבר הקדם מגבר או אפילו מקור המוסיקה (ה mp3 הארור..).

כאשר מדברים על מערכת סאונד מבוססת מחשב אחד המרכיבים הבעייתיים ביותר הוא כרטיס הקול.
מצד אחד כבר הרבה מאוד שנים כמעט כל לוח אם מגיע עם כרטיס קול מובנה (מה שמכונה on board) כשהוא מתגאה ביציאות מרובות (5.1 או אפילו 7.1 היום) ומניי פיצרים מפיצרים שונים - חוץ מאכות הסאונד.
כל מי שניסה לבנות מחשב וגם לקבל איכות סאונד טובה בדר"כ מצא את עצמו משדרג לכרטיס קול פנימי נפרד (בדומה לכל מי שמכנה את עצמו גיימר ומייד רץ לקנות את כרטיס המסך הכי חדש והכי מגניב בשוק).

אבל קניית כרטיס קול היא עסק לא פשוט, במיוחד אם כל מה שאנחנו רוצים לקבל זו איכות שמיעה מצויינת בסטריאו - רוב כרטיסי הקול למחשב מחולקים לשתי קבוצות עיקריות:
הראשונה היא הגיימרים - שם תמצאו כרטיסי מסך עתירי יציאות ועתירי תקנים בישביל לתמוך בכל המשחקים הכי הכי חדשים.
הקבצוה השנייה היא המוסיקאים, שם הכרטיסים מגיעים עם כניסות רבות, אפשרויות להריץ פילטרים על הכרטיס ולהכניס למחשב אותות מידי.

כמובן שכל היצרניות מטפלות גם בחובבי המוסיקה אבל בדר"כ בגלל שמדובר בנושא צידי מירב הכסף שתשלמו לא יושקע באיכות הסאונד כי אם בנושאים אחרים (וזה עוד בלי להזכיר את הנסיונות להעשיר את הסאונד - דוגמת X-Fi בגרסאות האחרונות של Creative - איכס!)

הפיתרון שאני הולך לדבר עליו היום לא רק שבא לעזור לנו להנות ממוסיקה (סטריאו) בלבד הוא אפילו מתאים לאנשים כמוני שיש להם iMac ואין להם אפשרות להכניס כרטיסים חיצוניים לתוך המחשב.

את חברת KingRex כבר הצגתי בעבר כשדיברתי על הסטאפ שלהם (אם אתם לא זוכרים את חווית השימוש על ה KingRex כנסו לקישור).

את המוצר הבא קיבלתי לביקורת אחרי שהחזרתי את הסט-אפ ההוא, מדובר במכשיר קטן שכולל חיבור חשמל, חיבור USB, ויציאות RCA סטריאופוניות.. אהה ולד כחול בקידמת המכשיר המציין שהכרטיס עובד.

נתוני כרטיס הקול הזה זהים לאילו של המגבר של KingRex שמגיע עם כרטיס קול בתוכו רק שהפעם אתם מקבלים רק את הממיר בלי ההגברה.

כרטיס הקול של KingRex פשוט מאוד להפעלה - עם חיבור ה USB למחשב המק שלי זיהה אותו מייד (הוא מזוהה כ Burr-Brown Japan PCM2702 - שידוע כיופי של ציפ להמרה דיגיטלית לאנלוגית).
ההמרה של היחידה היא באיכות של 16 ביט בתדירות 44.1khz/48khz

לכל מי שרוצה את המפרט המלא הינה הוא לפניכם:

Main USB Decoder Chip: Burr-Brown PCM 2702E 16-bit 44.1khz/48khz? sampling rates
Low Pass Filter OP AMP: Burr-Brown OPA2604(With socket),interchangeable by user's favorite OP AMP.
DC Servo Chip : TL072 (With socket),interchangeable by user's favorite OP AMP.
Coupling Capacitor less, improving output sound quality
Power rating:/DC 12V +-10%
Adaptor: input: AC 100-240V(47-63Hz),output:DC12V/0.5A
Size: 110*75*33MM

שווה לציין שהציפ העיקרי של המוצר ה (Burr-Brown PCM 2702E ) הוא ציפ של TI (נתונים מלאים אפשר למצוא כאן ) שנותן SNR של 105Db.

אבל לכשקיבלתי אותו וחיברתי אותו לסטאפ הנוכחי שלי לא התעלפתי - אמנם הצליל נשמע פתוח יותר אבל לא במידה שנראת לי מספיקה בישביל להשקיע סכום כזה.
מכיוון שהרמקולים שמחוברים נכון להיום למחשב שלי הם Altec Lansing fx6021 שאינם רעים בכלל אבל הם לא פאר היצירה החלטתי שעל מנת לקבל חוות דעת מספקת אני צריך לחכות למשהוא קצת יותר איכותי.
והאיכותי הגיע בצורת מגבר האוזניות WooAudio 6 וספינת הדגל של סנייזר ה HD 650 (ביקורת על הזוג הזה בקרוב).

כמו שכבר אמרתי איכות הסאונד תמיד נעצרת במרכיב הכי פחות איכותי בסטאפ.
וכהאזנתי למוסיקה עם מגבר אוזניות מכובד מחובר לאוזניות מכובדות עוד יותר עם מוסיקה איכותית ב Lossless על המחשב כרטיס הקול של ה iMac שלי ללא ספק היה החוליה החלשה.
זו לא העובדה שלא שמעו ככה טוב - אפילו להפך, שמעו מעולה וכמה ימים בכלל לא חשבתי לחבר את הכרטיס קול למגבר - פשוט שמעתי ישירות מהכרטיס שעל המחשב בהנאה מרובה מאוד, אבל ברגע שחיברתי את הכרטיס של KingRex היה לי ברור שבפנים ה Burr-Brown יודע לעשות עבודה טובה.
הבמה היתה רחבה וברורה, הצלילים היו מפורטים, הבאס היה יותר באס וגם הטראבל הגיע יותר גבוהה.

אם יש לכם מערכת סאונד מבוססת מחשב ואתם רוצים לקבל ממנה יותר, בתנאי ששאר החלקים בסט-אפ איכותיים גם הם, כרטיס הקול של קינגרקס הוא מועמד שווה בחינה.
אישית אהבתי מאוד את העובדה שהוא מתחבר ב USB, ככה אני יכול לחבר ולנתק אותו בשניות ואפילו להעביר אותו לסלון ולחבר אותו למקמיני שיושב אצלי כמערכת להזרמת מדיה לטלוויזה - בצורה כזו אני יכול להשתמש ביציאת דיגיטאלית של המחשב בישביל סרטים וביציאה של הקינגרקס בזמן שאני שומע מוסיקה - ורסטילי ופשוט ובלי לפתוח את המחשב.
המחיר של היחידה עומד על 950 ש"ח (ב UK כ 150 פאונד ובארה"ב כ 220$) ואם אתם חובבי מודינג ה DAC הזה מאפשר לכם להחליף כמה מהחלקים (Low Pass Filter וה DC Servo Chip ניתנים להחלפה בחלקים אחרים).

ה DAC של KingRex ניתן לבדיקה באדיבות היבואנית: חברת Brillix
oded@brillix.co.il

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני רוצה גם כזה רובוט כסוף
איפה אני משיג? :)

Nir Sagiv אמר/ה...

זה לא סתם רובוט - זה C3P0

http://www.mimoco.com/shop/