Google Analytics

יום שישי, נובמבר 21, 2008

קינגרקס (KingRex)- חווית שימוש

כולנו נוהגים לשמוע מוסיקה, אם בזמן הליכה באמצעות נגן נייד ואם בבית במערכת הביתית.
כאיש אינטרנט מכור אני מבלה את רוב הזמן הפנוי שלי מול המחשב (אפשר לומר שגם את רוב זמן העבודה שלי אני מבלה מול מחשב).
אני קורא חדשות, צופה בסרטים וסדרות, כותב בבלוג, מפתח תוכנה, מדבר עם חברים ועוד ועוד - כל זאת מול המחשב.
מכיוון שסיפריית המוסיקה שלי נמצאת כולה על המחשב אני גם שומע שם מוסיקה, אם בבית ואם במשרד.

הסטאפ שאני הולך לספר לכם עליו היום (KingRex) מגיע בדיוק בישביל זה - לתת לכם חווית שמיעה מצויינת בזמן ישיבה מול המחשב (או מול מערכת קטנה בחדר בינוני) באיכות שמיעה מצויינת ובגודל פיזי מצויין שיתאים לכל סביבת עבודה.

הסטאפ הגיע אלי בשלושה חלקים, החלק הראשון הוא המגבר עצמו, T20U הוא מגבר קטן שמגיע בכיסוי אלומיניום מושחר עם כפתור וליום במרכז ונורת לד כחולה לחיווי ההפעלה, הגרסה שאותה קיבלתי כולל גם ממיר דיגיטאלי לאנלוגי מה שאומר שהמגבר הזה כולל כניסת USB מאחור והוא משמש ככרטיס קול סטראופוני למחשב שלכם - buildin. (גרסת המגבר T20 היא בדיוק אותו דבר רק ללא ה DAC). עוד תמצאו מאחור כניסה סטראופונית RCA וזוג יציאות כפולות לרמקולים שלכם.

החלק השני שקיבלתי הוא ה PSU, את המגבר עצמו ניתן לחבר ישירות לחשמל אבל כמו כל חברה אודיופילית שמכבדת את עצמה יש גם ספק כח יעודי למטרתו בעצם לספק למגבר עוצמה חשמלית מדודה ואיכותית.
כמו כל PSU לא תמצאו עליו דבר למעט נורה קטנה (יש חשמל!) וכניסות לכבל חשמל כמו גם יציאת חשמל שאותה יש לחבר למגבר.

החלק השלישי כלל זוג רמקולים קטנים (JB3) שפשוט נראים נפלא - הרמקולים קטנים למדי (מזכירים את ה AudioEngine A2 שכתבתי עליהם בעבר) , צבועים בשחור פסנתר מבריק וכוללים חיבורי כבלים בהברגה מאחור.

עוד לפני שבכלל חיברתי את הסטאפ למחשב שלי כבר היה ברור לי שמדובר בחברה שיודעת מה שהיא עושה, העיצוב נראה מצויין והרמקולים יפיפיים - אמנם עמדת המחשב שלי נשלטת על ידי צבע מוכסף אבל השחור נראה שם מצויין.

חיבורים
הדבר הראשון ששמתי לב אליו זה שהחיבורים מהמגבר לרמקולים לא דומים לשם דבר שיש לי בבית - אילו היו חדשות רעות מכיוון שאין דבר יותר נורא מרמקולים חדשים שיושבים על השולחן אבל אין לך שום דבר לשמוע אותם - לקח לי כמה ימים לקנות כבלים מתאימים (החיבור הנידרש למגבר הוא בננה בדומה לחיבור של פטיפונים) אבך ברגע שהם הגיעו החיבור עצמו היה פשוט ביותר.

חיפשתי הסברים במגבר כיצד לחבר אותו למחשב - כמובן שההסברים דיברו על חלונות בלבד אז בתור משתמש מק פשוט הכנסתי את הכבל USB לתוך ה iMac שלי וה iMac בתורו הודיעה לי שיש כרטיס קול חדש שהתחבר למחשב.
מרגע זה המוסיקה התחילה לצאת מהרמקולים ואני יכולתי לשבת ולהנות מהם.

נתונים טכניים
T20U - מגבר ו DAC
ציפ - Tripath TA-2020-020 DPP עוצמה - 2X20 Watts בהתנגדות של 4 אוהם
ציפ מקודד - Burr-Brown PCM2702E
נתוני המקודד - 16 ביט סטראו בתדר של 32/44.1/48 KHz
גודל פיזי - 180X138X45 מ"מ כאשר המגבר עצמו בנוי מאלומיניום
מפרט מלא - http://www.kingrex.com/kingrex/t20Uamp.html

JB3 - רמקולים
גודל פיזי - 208X129X188 מ"מ כאשר הגוף בנוי מ MDF עם ציפוי שחוק בעובי 1 מ"N
דריבר - 3 אינטש
נצילות - 87dB
התנגדות - 60אוהם
עוצמה מקסימלית - 30 Watt

אז מה היה לנו כאן
השתמשתי ברמקולים האילו במשך כמה שבועות בכל מני אפשרויות.
בחיבור הרמקולים למחשב הם עובדים מצויין.
המוסיקה נשמעת טוב, הסרטים נשמעים טוב ובכלל הזוג הזה (של הרמקולים) נראים ממש טוב על השולחן שלי ובתור חובב עיצוב גאדג'טי רק בישביל זה שווה לקנות את הסט.

ניתן לחבר את הרמקולים והמגבר גם ישירות לאייפוד דרך חיבור Line IN (זוג חיבורי RCA) - במבנה הזה הרמקולים מגיבים מצויין - זה מזכיר לי במעט את העבודה עם האייפוד ישירות עם ה T-Amp שהוא מגבר קטן ואיכותי - רק שהמגבר של קינגרקס הרבה יותר מעוצב וחווית השימוש בו הרבה יותר טובה, החל מהמבנה, כפתורי השליטה וכו'.

בהשוואה של איכות הצליל מול ה T-Amp לא הרגשתי עליונות של אף אחד מהמגברים אבל הרמקולים שיש לי בבית לא ממש מאפשרים לבחון את הסאונד בצורה מדוקדקת.

השוואה של הרמקולים לרמקולים גדולים יותר מרה מייד שהרמקולים האילו נותנים עבודה טובה אם כי הם קטנים, הבאס שלהם לא ממש דוחף וגם רוחב הבמה לא גדול מאוד - ביחס לרמקולים שולחניים (למחשב) הם יתנו איכות מצויינת אבל אם אתם מחפשים משהו שיזיז את האוויר בחדר זה לא הפיתרון בישבלכם.

המגבר וספק הכח של קינגרקס נותנים יופי של פיתרון לכל מי שרוצה לשדרג את חווית השמיעה שלו.
הצלילים נקיים ומלאים והאפשרות להשתמש במגבר ככרטיס קול חיצוני למחשב הופכים את הזוג לשווה עוד יותר (אפשר אגב להשיג את המגבר גם ללא ה DAC), הרמקולים גם הם נעימים מאוד למרות שלטעמי חסר להם קצת באס (אני רגיל לשמוע מוסיקה עם סאב נפרד כבר שנים).

אם יש לכם את הכסף וסאונד נקי כמו גם סטייל בעיצוב מינימליסטי זה הקטע שלכם, שווה לשמוע את הקינגרקס.

המחירים הרישמיים בארץ:
T20U - 1550NIS
PSU - 990NIS
JB3 - 1690NIS


הסטאפ של KingRex ניתן לבדיקה באדיבות היבואנית: חברת Brillix
oded@brillix.co.il

אין תגובות: