Google Analytics

יום שישי, מרץ 13, 2009

iTunes 8.1 מה יש לנו שם - כל החידושים

אפל שיחררה את גרסה 8.1 של תוכנת ניהול המוטימדיה שלה, אייטיונס.

הסיבה הרישמית היא היציאה של האייפוד שאפל דור שלישי אבל מתחת לפני השטח מסתתרים עוד כמה וכמה פיצרים נחמדים שהעידכון מביא איתו.

הפיצר הראשון הוא כמובן התמיכה באייפוד שאפל החדש - דור שלישי.

אייטיונס DJ
כל מי שעובד עם תוכנת האייטיונס בוודאי מכיר את אפשרות ה Party Shuffle - האפשרות הזו מאוד פשוטה, ניתן לבחור רשימת השמעה מהאייטיונס ולומר לאייטיונס לנגן אותה ב Shuffle, תוך כדי נגינת הרשימה ניתן לעבור על השירים באייטיוס להוסיף בגרירה או דרך תפריט (קליק ימני ...) לנגן את השיר מייד בתום השיר הבא או בסוף הרשימה - כמובן שעם השלט החדש של האייפון / אייפוד טאצ ניתן לשלוט על האייטיונס וגם על רשימה זו.

אפל החליטו לקחת את הפיצר הזה צעד אחד נוסף ולהפוך אותו חברתי יותר.
ראשית נוספה אפשרות להתחיל לנגן שיר כלשהו מייד ב iTunes DJ (בנוסף לאפשרויות הישנות של ניגון אחרי השיר הנוכחי או בסוף הרשימה).

בהגדרות הפיצר ניתן לסמן לאייטיונס לאפשר דירוגים - הפיצר הזה גורם לכל שיר שנוסף לרשימת ההשמעה לקבל דירוג ועל פי הדירוג הזה יקבע סדר השירים ברשימה.
את הדירוג ניתן לקבוע באייטיונס עצמו (קליק ימני על השיר ב iTunes DJ -> I Like it) אבל זה כמובן לא ממש נוח במסיבה - אף אחד לא רוצה ללכת למחשב על מנת לבחור את השיר הבא או לדרג אותו - אהה..

כאן מגיע העידכון ל Apple Remote שיצא ביחד עם האייטיונס 8.1.
אם יש לכם (או לחברים שלכם) אייפוד טאצ או אייפון הם יוכלים לדרג את השירים בזמן אמת עם האייפוד טאצ / אייפון שלהם - וזה כבר הרבה יותר מגניב.

במנשק מצויין (כיאה לאפליקציות של אפל) מכול כל מבקר במסיבה שלך (בהנחה ויש לך רשת אלחוטית כמובן) לדרג איזה שיר הוא היה רוצה לשמוע ברשימה ועל בסיס בחירת הרוב השיר יבחר!

השלט גם מאפשר לכל אחד לבחור כל שיר אחר מהסיפריה שלך ובכך "לבקש מה DJ שיר" כמו גם לראות שירים דומים לשיר שמתנגן (פונקצית ה Genius הידועה).

כמובן שלכל הפיצרים האילו נוסף טאב בהגדרות של האייטיונס שמאפשר לשלוט בכל ההגדרות שהזכרתי כאן.

תמיכה ב Genius עבור סרטים וסדרות
אחרי ההצלחה של פיצר הגאון באייטיונס מוסיפה עכשיו אפל את התמיכה הזו גם עבור סרטים וסדרות - נראה שזה עדיין לא עובד (לפחות נכון לרגעים אילו) אולי היה איזה בילבול ברשימת הפיצרים שאפל הוציאה עם העידכון.

מילוי אוטומטי AutoFill- עכשיו לכולם
לכשיצא האייפוד שאפל הראשון הוסיפה אפל אפשרות למלא את האייפוד שאפל אוטומטית בשירים, אם מתוך הסיפריה כולה או מתוך רשימת השמעה מסויימת - כעת האפשרות הזו ניתנת לכל האייפודים (כולל האייפון), על מנת להשתמש בפיצר הזה על האייפוד / אייפון שלך להיות מסונכרן ידנית.

הבעיה העיקרית עם אפשרות ה AutoFill היא העובדה שהיא ידנית.
כלומר - בחיבור האייפוד / אייפון למחשב אין אפשרות לומר לו להפעיל את האפשרות כל פעם ויש צורך לבחור את האפשרות הזו בצורה ספציפית (תחת האייפוד בזמן שהוא מחובר לאייטיונס במסך שבו רואים את ה Music שבאייפוד) - בתכלס נראה שהרבה יותר נוח לסנכרן לאייפוד / אייפון רשימות השמעה אוטומטית מאפשר להשתמש בפיצר הזה.

המרת מוסיקה באיכות iTunes Plus
מאחר שאפל העבירה את כל השירים בחנות שלה לאיכות גבוהה יותר וללא DRM היא הוסיפה באייטיונס 8.1 אץ האפשרות ליבא שירים מדיסקים מקוריים באיכות iTunes Plus - זה לא שהאפשרות הזו לא היתה לפני רק שהיה צריך להגדיר אותה בצורה ידנית.

האפשרות החדשה מייבאת את השירים ב AAC באיכות 256kbps.

ברחבי הרשת מדווחים שישנם גם שיפורים בביצועים עם סיפריות אייטיונס גדולות - במיוחד בפתיחה ובסגירה של התוכנה.

לטעמי אפשר כבר לעדכן (עידכנתי ארבע מחשבים שונים ולא ראיתי בעיות מיוחדות) אבל מי שרוצה להשאר בצד הבטוח - אפשר לחכות עוד כמה ימים ולראות מה ילד יום.

מקור [iLounge]

אין תגובות: