Google Analytics

יום חמישי, יוני 26, 2008

RIAA יורקת לבאר ממנה היא שותה


שומרת המוסיקה מכה שנית, RIAA האמונה על המלחמה בפירטיות ושמירה על האינטרסים של חברות התקליטים מצאה לעצמה קורבן חדש, תחנות הרדיו המשדרות מעל גלי האתר.

כבר שנים שתחנות הרדיו משלמות תמלוגים לאירגוני הכותבים בארה"ב, כלומר עבור שירים שמנגנים ברדיו תחנות הרדיו משלמות סכום מסויים לכותבי השיר והמלחינים עצמם, חברות התקליטים מצד שני לא מקבלות כסף - הסטטוס קוו הזה עמד יפה עד עכשיו במיוחד לאור העובדה שהרדיו היה המנוע העיקרי לפירסום המוסיקה של חברות התקליטים, פירסום זה הפך בסופו של דבר ללקוחות ששמעו את המוסיקה ברדי, אהבו את השירים (או ששמעו את השירים כלכך הרבה פעמים עד שהמוח שלהם נדפק והם "אהבו" את השיר) וקנו את האלבום.

אז זהו - שעכשיו אומרים בחברות התקליטים - לא עוד!
עכשיו הם רוצים כסף גם על ההשמעות האילו ונראה שדווקא עכשיו כשהרדיו מתבוסס לאיטו יש מצב שבמקום שתחנות הרדיו יגידו לחברות התקליטים ללכת לחפש - הם יאלצו לשלם.

יש הטוענים שהמטרה של חברות התקליטים היא למנוע מצב שבוא הרדיו האינטרנטי ישען על הטיעון של הרדיו הגלי וינסה לקבל זכות לשדר מוסיקה בלי לשלם לחברות התקליטים ולכן RIAA מתחילה מהרדיו המסורתי והחלש יותר כדי שהטיעון הזה ישבר כשיגיעו לרדיו האינטרנטי.

כך או כך אין ספק שחברות התקליטים ובראשן RIAA ממשיכות להעלות את השינאה אל הגוף הזה וממשיכות לנסות בכח במקום לחשוב על פיתרונות יצירתיים ומעניינים כדי להרוויח כסף...

נו - מה כבר אפשר לצפות מתעשיה גוססת...

אין תגובות: