Google Analytics

יום שבת, נובמבר 10, 2007

Audioengine A2 - ביקורת


התרשמות ראשונית
את הרמקולים של Audioengine הכרתי עוד בדגם הראשון שלהם, A5, כבר אז הרמקולים היו מרשימים מאוד לטעמי, בעיצוב וגם בתמורה.

כששמעתי שהחברה מתכננת להוציא דגם נוסף וזול יותר יותר משמחתי לבדוק במה מדובר, הרמקולים מגיעים באריזה מאוד מרשימה וכבר מהרגע הראשון שם נותנים תחושת איכות, אם זה שק הבד שעוטף כל אחד מהרמקולים (Audioengine A2), אולי הכבלים מכל הסוגים שמגיעים הרמקולים או אפילו החיבורים המקצועיים מאחורי הרמקולים - כולם נותנים הרגשה שמישהו חשב קאן על כל פרט קטן וניסה לתת רמקולים איכותיים ביותר.

מייד כשהוצאתי את הרמקולים הייתי קצת המום הם קטנים, ממש קטנים אבל ברגע שחיברתי אותם לחשמל והפעלתי את הקטנים האילו הופתעתי שוב מכיוון שהקטנים האילו יודעים להוציא מוסיקה וההתרשמות הראשונית מהם לא רעה בכלל, עיצוב יוצא מן הכלל בגודל קטן ממש (מה שמתאים לכל שולחן מחשב או חדר קטן) עם סאונד לא רע בכלל.


Audioengine A2 Specifications

Type: 2.0 bookshelf-style, powered speaker system
Power output: 60W peak power total (15W RMS / 30W peak per channel), AES
Inputs: 2 X 1/8" stereo mini-jack and RCA
Outputs: N.A.
Main voltages: 100-240V, 50/60Hz auto-switching
Size (each): 6”(H) x 4”(W) x 5.25”(D)
Weight: 1.6Kg/3.55lbs (left), 1.4Kg/3.15lbs (right)
Shipping weight: 4.6kg/10lbs per pair
Shipping box dims: 10.5” (H) x 15” (L) x 7” (W)
Amplifier type: Dual Class AB monolithic
Signal-to-noise:> 95dB (typical A-weighted)
THD:
<0.05%>Crosstalk: <50db
Frequency response: 50Hz-22kHz +/-2dB
Input impedance: 10K ohms unbalanced
Protection: Output current limiting, thermal over-temperature, power on/off transient protection

Materials and Construction:
# 18mm thick MDF cabinets
# 20mm silk dome tweeters with neodymium magnets
# 2.75" Kevlar woofers with advanced voice coils
# Torroidal power transformer

Included Accessories:
# Power supply with detachable AC power cable
# Speaker cable (16AWG), 2 meters (~6.5 feet)
# 1/8” mini-jack audio cable, 2 meters (~6.5 feet)
# 1/8” mini-jack audio cable, 20cm (~8 inches)
# Drawstring power supply bag
# Drawstring cable bag
# Drawstring speaker bags (2)
# Setup Guide


אז מה אנחנו מקבלים בקופסא?! (הפעם בעברית)
כפי שניתן לראות הרמקולים מגיעים עם הרבה מאוד כבלים, בדגם שאני קיבלתי לבדיקה (הלבן) הכבלים הם כמובן לבנים, ככה שאם יש לך iMac לבן אילו יכולים להיות יופי של רמקולים לשים על שולחן מחשב.
הרמקולים קטנים למדי אבל נותנים תחושה טובה מאוד, הגימור יוצא מהכלל והם גם כבדים למדי (בטח ביחס לגודל) מה שבדרכ מראה משהו על איכות הבנייה של הרמקול.

הרמקול עצמו כולל כפתור הדלקה וכיבוי מאחור ואין שום אפשרות לשחק עם הבאס או הטראבל, חוגת הווליום, שגם מכבה ומדליקה את הרמולים, היא כל מה שתמצאו.


חיבורים ושימושים נוספים
הרמקולים מגיעים עם חיבורים אנלוגיים בלבד. אפשר לחבר נגן MP3 (כמו אייפוד או כל נגן אחד) בקלות על ידי חיבור PL קטן (בננה קטנה כמו של אוזניות) או עם חיבור RCA סטנדרטי (חיבור סטראופוני - אדום/שחור).
שלא כמו האח הגדול שלהם הרמקולים האילו מגיעים ללא יצאת USB, אישית אני מניח שאין כלכך משמעות ליציאה כזו מכיוון שהשימוש העיקרים לטעמי הוא חיבור למחשב, למרות שגם בחיבור ישיר לאייפוד הרמקולים יכולים למלא חדש קטן בסאונד מצויין.


החלק הכי חשוב - איך שומעים?!
על מנת לבדוק את איכות השמיעה אני בדר"כ משווה את הרמקולים לזוג רמקולים שעומדים פחות או יותר באותה רמת מחיר, הפעם השוואתי את ה AudioEngine A2 לרמקולים שמשמשים אותי בשמיעת מוסיקה במחשב שלי, Altec Lansing FX6021 שמגיעים בתצורה של 2.1 (שני סטלייטים וסאב וופר) ומחירם הרישמי עומד על 249$. אמנם מחירם של ה A2 עומד על 200$ בארה"ב אבל מכיוון שה FX6021 נמצאים בשוק מעל שנה המחיר רחוב שלהם בארץ קרוב מאוד ועומד על 1200 שח פחות או יותר.

חשוב לזכור שאמנם ה Altec עולים יותר אבל הם מגיעים עם שלט חוטי כמו גם שלט אלחוטי ואפשרות שליטה בבאס ובטראבל (מה שנעדר מה A2).

בשמיעה ראשונית מייד מבחינים בהבדל, מצד אחד ההפרדה של הצלילים הגבוהים ב FX6021 נמצאת כמה רמות מעל ה A2, אבל זו לא חוכמה רבה כי זה התחום שהרמקולים האילו מצטיינים בהם במיוחד, מצד שני העוצמה של ה A2 יותר חזקה והם מצליחים להוציא ווליום יותר גבוהה (למרות שבאס שמגיע עם ה FX6021). בתחום המיד ה AudioEngine נותנים תמונה יותר מדוייקת לעומת ה FX6021 שחסרים במיד די הרבה.

בטראק You And Your Friend / Dire Straits מבחינים מיד בהפרדה היוצאת מהכלל של ה Altec, אפשר ממש לשמוע כל הקשה על כל מצילה, כל משיכה של אצבע על המיתרים, מין הצד השני הקול של קנופפלר נשמע כאילו הוא ממוקם יותר טוב בבמה.
אפשר לומר שה Altec נותנים במה יותר רחבה מבחינת מגוון צלילים אבל חסר להם קצת בתחום המיד לעומתם ה A2 נותנים במה פחות רחבה אבל אחידה למדי בתחום הדינמי שהם מצליחים לתת, שלא תבינו אותי לא נכון, ה A2 נשמעים מצויין לטעמי ובמיוחד ביחס לגודל שלהם העוצמה והצלילים שלהם ממש מפתיעים לטובה.

גם במעבר למוסיקה רוק ההבדל נשמר, Sweet Child O'Mine / Guns & Roses ה A2 שוב מפתיעים ביכולת שלהם להזיז אוויר (שוב ביחס לגודל) ובקטע הגיטרות חווית הגיטרות טובה אבל עדיין חסר הבאס שיתן קצת בראש ויצליח להזיז יותר אוויר. שוב בתחום הבמה ה Altec מצליחים להוציא צלילים בתחום הגבוהה שלא תצליחו לשמוע ב A2.

בתחום הג'ז (Just Like The Day / Pat Metheny) ה A2 נותנים חוויה טובה ומאוזנת יותר, אמנם ה Altec מוציאים יופי של גבוהים אבל ה A2, למרות הנחיתות בגבוהים, מוציאים סאונד הרבה יותר שלם וטיבעי לטעמי.
השוואה של הטראק הזה בין ה A2 לאוזניות ה Grado 80 שלי שוב מחדד את הבמה החסרה של ה A2.

עוד טרא' ג'ז שאני אוהב להשוואת איתו (במיוחד בגלל המורכבות שלו ומגוון הכלים שבו) הוא Little Flamenco / Chick Corea, גם בטראק הזה אפשר להבחין שוב בכל הנק' שכבר העלתי.

לסיכום חווית השמיעה, ביחס לגודל שלהם ה A2 נותנים יופי של סאונד לטעמי, הבאס שלהם מפתיע ביכולת שלו לדחוף אוויר והסאונד נשמע מאוזן מאוד. התחום הדינמי של הרמקולים חסר וישנם צלילים שנעלמים ברמקולים האילו וכמובן שאיאפשר לצפות מרמקולים בגודל הזה שיוכלו להתחרות בזוג שמגיע עם סאב.


סיכום
אהבתי את הרמקולים, ביחס למחיר שלהם (950 שח מחיר רישמי באתר היבואן).
אמנם ה Altec Lansing שהשוואתי אותם אליהם מגיעים עם שלט ונותנים סאונד יותר טוב הן בצלילים הגבוההים והן בבאס (במיוחד בגלל יחידת הסאב שמגיע) אבל הרמקולים האילו זולים יותר.
אם אתם אוהבים את המוסיקה שלכם מאוזנת, אתה לא פריקים של באס ורוצים רמקול יפה, איכותי שמוציא יופי של מיד (וקולות זמרים) אני חושב שה Audioengine A2 הם בחירה לא רעה בכלל.



אני רוצה להודות ל
audioengine.co.il על שנתנו
לי את זוג הרמקולים לביקורת.

עוד פרטים טכניים על הרמקולים תמצאו
ב
אתר של היבואן בארץ כולל
חנויות שמהן אפשר לקנות אותם






אין תגובות: