Google Analytics

יום שני, יוני 06, 2011

iOS 5 - כל מה שחדש במערכת ההפעלה הבאה של האייפון

אפל הציגה היום את מערכת ההפעלה הבאה של האייפון / אייפוד טאצ והאייפד. iOS5.
בין מאות הפיצרים החדשים אפל הציגה 10 שהם מהחשובים שבהם.

חשוב לציין שהעידכון (שאמור לצאת לקראת הסתיו הקרוב) יעבוד על האייפון 3GS / 4 על כל דגמי האייפד ועל האייפוד טאצ בגרסאות 3 ו 4 ויהיה כמובן חינמי.

ואילו הפיצרים העיקריים שאפל הציגה למערכת ההפעלה הבאה לניידים iOS5.
מערכת הודעות
העובדה שמערכת ההודעות של אפל גרוע אינה סוד, גם אנדרואיד וגם מערכות נוספות עשו עבודה הרבה יותר טובה במערכת ההודעות - במערכת ההפעלה החדשה של אפל נראה שגם אנחנו נקבל סוף סוף מערכת הודעות איכותית לאייפון / אייפד / אייפוד טאצ שלנו.

המערכת תנהל ותשמור את כל ההודעות בלי להפריע לעבודה הרגילה עם המכשיר.

משיכת אצבע מלמטה תאפשר לראות את כל הרשימה של ההודעות וכאשר הודעה חדשה נכנסת היא פשוט תראה הודעה בחלק העליון של המכשיר, מעבר לכך ההודעות יראו על המסך החיצוני של האייפון ואפשרו להגיע ישירות לאפליקציה הרלוונטית.

נראה שכאן אפל ישרו קו עם אנדרואיד.

דוכן עיתונים (News Stand)
הפיצר הזה עושה קצת סדר הכל העיתונים שהתחילו להמכר עכשיו בחנות של אפל.
במקום שכל עיתון יהיה תוכנה נפרדת לכל העיתונים יהיה מרכז אחד שבו תוכלו לראות את כל העיתונים שיש לכם, העיתונים החדשים ירדו אוטומטית למכשיר ויאפשרו לקרוא ולנהל את כל העיתונים במקום אחר.

כפתור מצלמה יוצא החוצה
אם עד היום הייתם חייבים להכנס לתוך האייפון, לבחור את אפליקצית המצלמה ורק אז לצלם - היום המצלמה יוצאת החוצה ותוכלו לראות כפתור למצלמה כבר במסך הנעילה של האייפון - זאת ועוד תוכלו לצלם על ידי לחיצה על כפתור הווליום - פשוט וקל - כמו מצלמה רגילה.

טוויטר במערכת
מערכת ההפעלה 5 של אפל הולכת לחבר אותכם לטוויטר הרבה יותר טוב.
בתוך המערכת תוכלו לחבר את חשבון הטוויטר שלכם ומכל אפליקציה תוכלו לשלוח הודעות / תמונות / קישורי מפה ועוד ישירות מתוך האפליקציות של האייפון / אייפד / אייפוד טאצ'.

מעבר לזה מערכת ההפעלה תתן לכל מפתח אפליקציה יכולת ליצור חיבור לטוויטר בצורה פשוטה במיוחד מה שיביא כנראה לחיבור יוצא דופן בין מערכת ההפעלה של אפל (וכל האפליקציות) לטוויטר.

הקורא של ספארי וגם טאבים לדפדפן
פיצר שהוצג כבר באחת הגרסאות האחרונות של הדפדפן של אפל, ספארי, מאפשר לקרוא מאמרים בדפדפן בצורה פשוטה ונעימה יותר - הפיצר הזה מגיע עכשיו גם מכשירים הניידים של אפל.
בלחיצת כפתור ניתן יהיה לראות את המאמר בלבד בלי כל הדברים מסביב ואפילו לשמור אותו לקריאה מאוחרת יותר.

עוד פיצר מתבקש שמגיע לספארי הוא גלישה עם טאבים - מה שיש לנו כבר זמן רב במחשב האישי מגיע עכשיו גם למכשירים הניידים.



תזכורות
אם עד היום יכולתם לקבל התראות לפי זמן במכשירים שלכם עכשיו ניתן יהיה לעשות את זה גם לפי מיקום (למשל לקבל התראה ברגע שאתם מגיעים למקום מסויים או עוזבים מקום מסויים) ההתראות גם יסתנכרנו בין המכשירים שלכם - זה פיצר מגניב במיוחד...


מקלדת מפוצלת
אם אתם כותבים עם אייפד בוודאי שמתם לב שקשה מאוד לכתוב עם האייפד באוויר - אם יש לכם ידיים רגילות כתיבה באמצעות האגודלים אינה אפשרית - אז זהו - במערכת ההפעלה הבאה ניתן יהיה לפצל את המקלדות ולקבל אפשרות לכתוב רק עם אגודלים - הפיצר הזה קיים כמובן הרבה זמן במערכת ההפעלה אנדרואיד פשוט על ידי התקנת מקלדות חלופיות.

סינכרון והפעלה ללא מחשב
זה פיצר שדובר עליו רבות ועכשיו הוא סוף סוף מגיע לאייפון - הקץ לחיבור האייפון / אייפוד טאצ / אייפד למחשב כל ערב על מנת לסנכרן - מעכשיו תוכלו לסנכרן את המכשיר שלכם בלי צורך בכבלים.

בכל לילה המכשיר ימצא את האייטיונס אוטומטית ויסנכרן אליו בצורה אוטומטית (כולל גיבוי אוטומטי) ישירות מהמיטה שלכם - ובא לציון גואל!

אבל הדבר הכי מרגש היא העובדה שלא צריך יותר לחבר מכשיר אייפון כשקונים אותו אפשר להתחיל לעבוד ישירות בלי חיבור לאייטיונס! (הגיע הזמן)

iMessage
אם עד היום הודעות SMS עבדו רק בין מכשירי טלפון - עכשיו תוכלו לשלוח הודעות כאילו לכל מכשיר שמריץ iOS5 - אם זה דרך הרשת הסלולארית / WIFI או 3G ההודעות יגיעו למכשיר בצורה פשוטה וקלה (אני מניח שמדובר על אותה טכנולוגיה של Facetime)

אילו הפיצרים העיקריים שהוכרזו - למרות שאני מניח שהפוסט הבא שלי על iCloud ידבר הרבה מאוד על האייפון / אייפוד טאצ' והאייפד כי הפיצרים שם אמורים להפוך את המכשריים האילו למתקדמים עוד יותר.

אין תגובות: