Google Analytics

יום שלישי, יוני 07, 2011

iCloud - אפל בעננים אבל מה איתנו?

מעבר להדגמות של אתמול על מערכת ההפעלה iOS5 של אפל זכינו לראות את השרות החדש של אפל, iCloud.
זו אינה הפעם הראשונה שאפל משיקה שרות ענן, רק לפני כמה שנים שינתה אפל את .mac לשרות mobileMe והינה היא שוב עושה שינוי.
לפני שאספר לכם על מה בדיוק הולך להיות בשרות הזה שווה לספר ששלא כמו השרות mobileMe של אפל השרות החדש של אפל יהיה בחינם לגמרי (השרות הישן עלה 99$ לשנה...).

מעבר לעובדה שהשרות החדש כולל כמה פיצרים מעניינים ונחמדים במיוחד הוא כולל ספרית פונקציות שיאפשרו למפתחים להתחבר לשרות בקלות ולתת לנו, המשתמשים חווית תוכנות הרבה יותר טובה.

אמנם רוב התוכנות עובדות היום עם DropBox וברור שהשרות החדש של אפל בא לעשות את מה ש DropBox כבר עושה כמה זמן - בתור צרכנים אנחנו תמיד מרוויחים בטח אם המימוש של אפל יהיה טוב יותר.

אם אתם זוכרים את כל הדיבורים על מרכז המיחשוב הגדול שאפל בנתה בארה"ב - אז זהו - השרות החדש הולך לשבת שם וכל הספקולציות מגיעות לסיומן.

אז מה הולך להיות לנו ב iCloud של אפל?
השרות הראשון והברור כולל את תוכנת הדואר, ספר הכתובות והיומן.
שרות ה iCloud של אפל הולך לעבוד בדיוק כמו שרות ה MobileMe של אפל ולאפשר סינכרון מלא של הכתובות, היומן והדואר האלקטרוני, אם עידכנתם מספר טלפון של מישהו בטלפון אוטומטית המק שלכם והאייפד (או כל מכשיר אחר) יקבל את העידכון. הפיצר הזה אגב - עובד מצויין עם MobileMe היום - רק שעם יציאת iCloud (בסתיו) נקבל את זה כולנו - בחינם!

עוד פיצרים חמודים כוללים אפשרות לשתף ביומנים דרך שרות ה iCloud ועוד - פיצרים חמודים אבל גוגל נותנת את הפיצרים האילו כבר הרבה זמן - אמנם אני מניח שהפיתרון של אפל יהיה אלגנטי יותר (את זה עוד צריך לראות) אבל זה לא חדשות מהפכניות.

באמצעות ספרית הפיתוח של אפל ל iCloud  אפל כבר מימשה בחלק מהתוכנות שלה תמיכה ב iCloud.
תוכנות המשרד של אפל, Pages / Keynote / Numbers כבר תומכות ב iCloud והן מאפשרות סינכרון אוטומטי של מסמכים בין המכשירים שלכם בלי התערבות ובלי מגע יד אדם - הכי קל הכי פשוט (אפילו שתכלס רוב התוכנות עבר עושות את זה עם DropBox..)

פיצר נוסף שנקבל אוטומטית כולל גיבוי לענן של המכשיר שלנו - אמנם פיתרון הגיבוי של האייפון / אייפוד טאצ / אייפד היום הוא פשוט מאוד (צריך רק לחבר את המכשיר למחשב) אבל פיתרון שעובד מעל גבי הרשת אוטומטית הוא הרבה יותר פשוט - צריך רק להדליק אותו והמכשיר מגובה אוטומטית פעם ביום!

גם כאן אפל לא המציאה שום דבר - גוגל ומערכת ההפעלה אנדגרואיד עושים את זה כבר כמה וכמה זמן ואנחנו רק מקבלים את מה שהאחרים קבלו כבר מזמן.

זרם תמונות
הפיצר הזה מאוד מתבקש ואני חושב שהוא יהפוך להיות המודגם והשימושי ביותר מבין המימושים שהצגתי עד עכשיו.

אם היום אתם מצלמים תמונה באייפון שלכם ואחרכך רוצים להראות אותה באייפד שלכם יש צורך בבלאגן אמיתי על מנת שזה יעבוד - וכמובן שיש באמצע מחשב.. מעייף ולא קורה.
עם שרות הענן החדש של אפל זה קורה אוטומטית - בכל תוכנה של אפל מתווסף אלבום מיוחד שנקרא Photo Stream והוא כולל את ה 1000 תמונות האחרונות שצלמתם בכל מכשיר - ככה שבזמן שאתם מצלמים משהו מאייפון שלכם אוטומטית זה עובר למק ולאייפד ולכל מכשיר אחר שיש לכם!

והמוסיקה
רוב השמועות שהיו לגבי השרות החדש של אפל דיברו על פיתרון ענן למוסיקה ואכן גם את הפיתרון הזה קבלנו!
הפיתרון של אפל יעלה כסף - 24.99$ לשנה אבל הוא יתן לכם מה שאחרים לא ממש נותנים.

הפיתרון החדש של אפל יסרוק את ספרית המוסיקה שלכם באייטיונס ויתן לכם להזרים את כל השירים שיש לכם באייטיונס לכל מכשיר שיש לכם (עד 10 מכשירים יוכלו לעבוד על אותו חשבון אייטיונס) בלי בעיה.
לא חשוב אם המוסיקה נקנתה באייטיונס או הועברה מדיסקים או אפילו חלילה הורדה בצורה בלתי חוקית - אפל תזהה אותה ותתן לכם אפשרות להזרים אותה למכשירים שלכם מהרשת, בקלות.

שירים שהאייטיונס לא יוכל למצוא אצלו פשוט יועלו לשרות מהמחשב שלכם (מה שכמובן יקח לא מעט זמן)
הטבלה כאן בצד עושה השוואה בין עלויות השרותים של אפל, אמזון וגוגל (אמנם לא בצורה מלאה אבל נותנת מבט מעניין על השרותים השונים).


מה שבמיוחד נחמד בשרות של אפל זו העובדה שלא צריך להעלות את השירים (ומנסיון - זה לוקח הרבה מאוד זמן) גם אם השירים לא נקנו בחנות של אפל ובנוסף אפל תחליף את השירים בשירים באיכות 256kbps AAC שזוהי איכות מצויינת להזרמת מדיה ברשת.

עדיין לא ברור מה קורה אם מפסיקים לשלם את ה 24.99$ - האם זה אומר שאיאפשר להעלות עוד שירים או שהשירים הישנים נעלמים - אני מניח שהזמן יגיד - אבל הפיתרון של אפל נראה פיתרון מצויין ובהקשר אחר אני מאמין שתם עידן האייפודים עם הדיסקים הקשיחים - כי אם יש רשת כמעט בכל מקום לא צריך לקחת את כל המוסיקה איתנו - המוסיקה כבר בענן...



אין תגובות: