Google Analytics

יום שני, אוגוסט 23, 2010

יהיה ארוע אפל בספטמבר - השאלה מה נראה שם

כמו בכל שנה לקראת ספטמבר ארוע אפל הולך ונבנה.
בדרך כלל הארוע של פתיחת השנה (או אולי ראש השנה הוא בעצם רק אצלנו יוצא בספטמבר) מתעסק במוסיקה.
אם זה בחדשות והכרזות בנוגע לחנות המוסיקה / תוכן של אפל - אייטיונס או באייפודים חדשים שיוצאים לשוק.

בפוסט הזה אנסה לסכם את מקצת השמועות שרצות היום ברשת ולגם לתת את חוות דעתי על הסבירות שנראה מוצר כזה או אחר בשבועות הקרובים.

הלינקים השונים שתמצאו בפוסט הם חלק מהקישורים לפוסטים השונים שיוכלו לתת לכם עוד שמועות ועוד נתונים על המוצרים השונים..

לפני הכל חשוב להדגיש שבינתיים עוד אין ממש תאריך - למרות שבמספר מקורות שראיתי ברשת ה 8 לספטמבר מסומן ביומנים כיום שבו יתרחש הארוע.

אייפוד טאצ 4
בלי צל של ספק אנחנו יכולים לצפות שנראה אייפוד טאצ חדש.
ככל הנראה האייפוד טאצ החדש יכלול את המסך המהולל של האייפון (מסך הרטינה) שמגיע ברזולוציה יוצאת מהכלל ובצפיפות פיקסלים מצויינת.

[בצד שמאל אתם יכולים לראות תמונה של מסך שככול הנראה ישולב באייפוד טאצ 4]

סביר להניח שהאייפוד טאצ החדש יגיע עם המעבד A4 החדש של האייפון 4 (כמו גם האייפד) ועם 512 מגה זיכרון (כמו אחיו הגדול).

אני מעריך שנראה באייפוד טאצ גם מצלמה קידמית בשביל לקדם את FaceTime יכולת שיחות הוידאו שיש באייפון 4 החדש, תומכת בזה מאוד העובדה ש FaceTime קיבל לאחרונה שידרוג ויכול לתמוך ביצירת שיחה על בסיס כתובת אימייל בלבד בלי צורך במספר טלפון.

אני מניח שהגיירוסקופ החדש ישולב באייפוד טאצ החדש אבל GPS ישאר מחוץ לאייפוד טאצ כמו גם היכולת לגלוש ברשת דור שלישי (אחרת זה כבר יהיה אייפון וזהו...)

אייטיונס בעננים
השמועה שאותי הכי מעניינת (אבל כמובן לא ברור אם יש לה בסיס) היא גרסה כלשהיא לאייטיונס ברשת.
האם זה יהיה itunes.com או שרות אחר אבל משהו כזה צריך להגיע למשתמשי אפל.

למי שלא זוכר בשנה החולפת קנתה אפל את LaLa ואחרכך סגרה את הפעילות שלה וכולם חיכו שאפל תצא בשרות רשת משלה - מה שעדיין לא קרה.

הציפיה ברשת משרות כזה היא שהוא יתן כמה דברים בסיסים, ראשית את האפשרות לעשות streaming של מוסיקה וסרטים ישירות מהענן (של תכנים שקנינו בחנות ויושבים אצלנו באייטיונס)
יכול להיות ששרות כזה יתן אפשרות נוחה להזרים מדיה מהאייטיונס בבית למכשירים שיש לנו (כמו למשל לאייפד / לאייפון / לאייפוד טאצ) יכול להיות שהשרות יהיה מוגבל ל WiFi מקומי ויכול להיות שלמשתמשי שרות ה MobileMe של אפל תהיה אפשרות לעשות את זה בכל מקום בעולם.

העובדה שהאייפון נשאר על גודל של 32 גיגה והעובדה שאפל בונה מערך שרתים עצום בארה"ב מרמזת על כך שאפל רואה את העתיד בענן (כמו רוב האינטרנט).

אפל טיוי - iTV
לכל מי שנמצא כאן קצת זמן העובדה שהאפל טיוי לא ממש הצליחה אינה הפתעה.
אני בתור בעליו של מכשיר כזה רואה אותו כמכשיר בינוני למדי שלא נותן תמורה מלאה לציפיה ממנו.

השמועות האחרונות מדברות על כך שאפל הולכת להוציא מוצר Apple TV חדש. המוצר החדש יהיה יותר דומה לאייפון מאשר ל Apple TV הישן.
הוא יהיה מבוסס על מערכת ההפעלה הניידת של אפל iOS ויכלול בתוכו את ציפ ה A4 המדובר (שהיום כבר נמצא באייפון 4 ובאייפד - וכנראה שבקרוב גם באייפוד טאצ).

השמועות מרמזות שאפל הצליחה לרתום את חברות התוכן האמריקאיות והן יאפשרו לקנות תכנים ישירות מהמכשיר אבל שלא כמו היום שהתשלום הוא לפי תוכנית / סדרה נוכל לקנות מנוי לרשת מסויימת ולקבל את כל התכנים שלה ישירות.

בגלל העובדה שהמכשיר יהיה כנראה קטן ביותר סביר להניח שפיתרון ענן להזרמת התוכן והסרטים יהיה כלול במוצר כזה.

מכיוון שהאפל טיוי (Apple TV) החדש יהיה מבוסס על iOS אנחנו יכולים לצפות לאפליקציות על המכשיר הזה - תוסיפו לזה את ה TrackPad החדש של אפל (MagicPad) ויש לכם שלט נוח למכשיר ומשחקים / תוכנות וכל מה שאתם יכולים לרצות על המכשיר הזה.

כמובן שבלי אנטגרציה לאייפון / אייפד / אייפוד טאצ המכשיר הזה לא יעזוב את קופרטינו (שמתם לב שהשלט של האייפון לא שודרג לאייפון החדש או לאייפד...)

אבל מה חסר?!
מה עם האייפוד ננו? עליו אף אחד לא מדבר..
גם על השאפל לא ממש מדברים ושלא לדבר על האייפוד קלאסיק...

כבר לפני שנה חזיתי שהאייפוד קלאסיק הולך למות אבל היום נראה לי שזה לא הולך לקראת גם השנה - הוא לא הולך לקבל שידרוג או משהו כזה אבל יש לי תחושה שכל עוד iTunes בעננים לא הולך לתפוס תאוצה גם האייפוד קלאסיק הולך להשאר איתנו עוד הרבה זמן.

לא ברור מה עוד יכולה אפל להוסיף לאייפוד ננו הקטן (אולי מצלמת סטילס?!) ואת השאפל איאפשר לעשות יותר קטן...

חלק מהמקורות מדברים על זה שהאייפוד ננו יקבל מסך מגע ואייפוד נוסף עם מסך של 1.7 אינטש הולך להיות מוכרז בארוע הקרוב.

אילו השמועות שאני אספתי - אם יש לכם עוד שמועות / רעיונות אתם מוזמנים להגיב ולהוסיף בתגובות למטה..

אין תגובות: