Google Analytics

יום ראשון, יולי 04, 2010

iPhone 4G - אז מה הקטע עם האנטנה?!

השבוע האחרון היה מלא בדיווחים על בעיות האנטנה של האייפון החדש.
הכל התחיל מדיווחים על כך שאם מחזיקים את האייפון ביד ניתן לראות בבירור שהקליטה של האייפון יורדת! (וידאו ניתן למצוא כאן).

לא עבר זמן רב והרשת התחילה לדבר על כך שישנה בעיה גם באייפון 3GS והוידאו כאן מראה את הבעיה משתחזרת גם האייפון 3Gs..

אז מה באמת הבעיה אתם בטח שואלים?
האם זה באג במערכת ההפעלה 4.0 של האייפון? אולי משהו לא נמדד כמו שצריך? אולי הקווים יורדים בצורה לא אחידה?!

ברמה הטכנית רבים העלו את הטענה (ההגיונית) שמכיוון שהאייפון 4.0 כולל אנטנה שנמצאת מחוץ למכשיר כל מגע בה עם היד מאריך את האנטנה וזה יוצר בעיות קליטה חמורות בכל אנטנה שמשנים את האורך שלה.

ברמה אחרת העלו אנשים את הטענה שכל טלפון שתחזיק בצורה מסויימת (כזו שחוסמת את האנטנה שהיום הינה פנימית בכל הטלפונים הסלולארים החדשים) תקבל ירידה בקליטה של הטלפון.

החברה ב AnandTech עשו בדיקה מקיפה לאנטנה של האייפון 4 ביחד עם האייפון 3GS וה HTC Nexus One (הגוגלפון) והגיעו למסקנות מעניינות.

בגדול ניתן לראות בטבלה המצורפת שאכן כל הטלפונים סובלים מירידה בקליטה כאשר מחזיקים אותם ביד - אבל האייפון 4 יורד בצורה הכי רצינית בקליטה שלו.

אבל זה עוד לא הכל מכיוון שהביקורת לא בדקה רק נתונים בלבד אלה גם את איכות השיחה במכשירים השונים ונראה שלמרות שהאנטנה של האייפון 4 גורמת לירידה גדולה בקליטה היא מצליחה להחזיק שיחה בחיים גם בקליטה מאוד מאוד נמוכה.

לטענת הביקורת ב AnandTech גם ב 113- האייפון 4 הצליח לשמור על שיחה למרות שאחיו המזדקן ה iPhone 3Gs מפיל שיחות על ימין ועל שמאל בקליטה כזו.

הביקורת אומרת שהאנטנה של האייפון 4 אכן הרבה יותר טובה בחיי יום יום - ולמרות שנראה שיותר קל להוריד את איכות הקליטה של המכשיר במבנה החדש כשמדובר בשיחות ובאיכות השיחה במכשיר השיפור בביצועים של האנטנה החדשה בולט לגמרי.

השימוש בבאמפר (או כל קייס אחר לצורך העניין) מוריד את הבעיה כמעט לגמרי (מכיוון שהיד שלנו לא נוגעת באנטנה ולכן לא משנה את אורכה וכו').

אם אתם רוצים להכנס לכל הפרטים הטכניים העמוקים (ולקרוא ביקורת מקצועית מאוד על האייפון 4) אתם מוזמנים להמשיך את המחקר בפוסט ב AnandTech.

אפל הגיבה לעניין בטענה שהיא הולכת להוציא עידכון לאייפון 4 (בכלל למערכת ההפעלה iOS4) מכיוון שהדרך שבה אפל חישבה את הקווים על הטלפון היתה לא נכונה בכלל ועם העידכון הקווים יראו חיווי טוב יותר לאיכות הקליטה.

זה נשמע בקריאה ראשונה כמו גבב שטויות - כלומר - אפל הולכת לטפל בבעיה בקליטה באמצעות שינוי ויזואלי לטלפון?! מה זה בדיוק עוזר?

אבל אחרי קריאת הביקורת של אננדטאק זה דווקא נראה די הגיוני - הכותב בביקורת אפילו טוען שהחיווי בטלפונים לגבי קליטה אינו נכון בכלל - מכיוון שבעוד האייפון 4 מצליח לעשות שיחות באיכות מצויינת ב 113- (שהיום הוא חיווי של בר אחד באייפון) מכשירים אחרים כמו האייפון 3Gs והגוגלפון לא מצליחים בכלל להחזיק שיחה בעוצמה כזו נמוכה.

נראה שיש צורך בחיווי אחר לטלפונים סלולארים - כזה שיראה בצורה טובה יותר מה איכות השיחה שאנחנו יכולים לקבל ולא סתם נתון טכני שלא אומר יותר מדי.

לסיכום - אני עדיין ממליץ לקנות אייפון וכמו תמיד אני גם ממליץ לקנות לו כיסוי - במיוחד כדי לשמור עליו מנפילות ועכשיו גם כדי לשמור עליו מבלאגנים אחרים.




תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

סחתיש