Google Analytics

יום שישי, אפריל 09, 2010

iPhone OS 4.0 - אז לקראת מה אנחנו הולכים

אפל הציגה אתמול את מערכת ההפעלה הבאה של האייפון, גרסת iPhone OS 4.
כולם עמדו בתור וחיכו לשמוע מה אנחנו הולכים לקבל ומי בדיוק יקבל את זה (האם כל המכשירים יתמכו בזה ומה עם האייפד?!).

נראה שהפיצרים העיקריים שהמערכת הולכת לקבל מעניינים ביותר ומביאים את האייפון מאוד קרוב (ברמת הפיצרים) למערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד.

בין הפיצרים החדשים נוכל לראות:

מולטיטסקינט
מולטיטסקינג היא אחד הפיצרים המעניינים ביותר שיש באנדרואיד ועד היום התוכנות היחידות שאפל הרשתה להן לרוץ ברקע היו התוכנות של אפל עצמה (כמו האייפוד / הטלפון / וכו') - כל תוכנה אחרת לא יכלה לבצע את הפעולה הזו. עכשיו אפל מעדכנת את המערכת ומוסיפה אפשרות כזו אבל בצורה קצת שונה - לא בדיוק מולטיטסקינג מלא אלה רק עם קריאות API מסויימות:
  • ניגון מוסיקה ברקע - כעת כל תוכנה תוכל לנגן מוסיקה ברקע ולא רק תוכנת האייפוד של אפל.
  • VoIP - עכשיו אפליקציות VoIP יוכלו להשאר מחוברות ברקע ולאפשר למשתמש לקבל שיחות גם בזמן שהוא עובד באפליקציה אחרת (דוגמה קלאסית היא האפשרות להפעיל את תוכנת ה Skype ולקבל שיחות בזמן שהתוכנה אינה מופעלת כרגע (כלומר הסקייפ ירוץ ברקע ויודיע למשתמש על שיחה נכנסת..)
  • מיקום ברקע - תוכנות ניווט תוכלה להשאר מיודעות לגבי המיקום של המכשיר כדי לאפשר למשתמש לצאת לרגע מתוכנת הניווט בעוד התוכנה ממשיכה לעקוב אחרי מיקום המכשיר ולתת הוראות נהיגה בקול.
  • התראות מקומיות - תוכנות יוכלו לתת התראות מקומיות בלי הצורך להרים שרת ולדחוף התראות עם מנגנון ה Push Notifications.
  • סיום פעולה - תוכנות יוכלו להמשיך בפעולה שלהן גם אחרי היציאה ולהודיע למשתמש שהתוכנה סיימה - הדוגמה הקלאסית היא העלאה של תמונות לפליקר לדוגמה או שליחת מסמך או אימייל גדול שהמשתמש לא מעוניין לחכות עם התוכנה פתוחה עד שהשליחה תסתיים.
  • החלפה מהירה של תוכנות - אפל יצרה מערכת שתאפשר לעבור בין אפליקציות בצורה קלה ומהירה מאוד - בלי שיהיה צורך לשמור את המצב האחרון של התוכנה ולטעון אותה שוב מחדש.
תיקיות
עוד פיצר שרבים רצו לראות באייפון הוא תיקיות - החל מהגרסה הבאה (iPhone OS 4.0) תהיה אפשרות לסדר את מסך הבית של האייפון עם תיקיות - התיקיות יאפשרו לשם כמה אפליקציות תחת אייקון אחד - מה שיאשר לשם באייפון עד 2000 תוכנות (ולא 180 כמו שיש היום).
תוכנת הדואר
אפל הודיע שהיא הולכת לעשות שינוי משמעותי בתוכנת המייל של האייפון.
סוף סוף תהיה תיבת דואר אחודה (כל המיילים יגיעו לאותו inbox) תהיה אפשרות להגדיר יותר מחשבון Exchange אחד, תהיה אפשרות לראות שיחות בטראדים (בדומה לגימייל) ועוד שינויים ושיפורים רבים.

ספרים
תוכנת הספרים ibook שהוצגה עבור האייפד תגיע גם תגיע לאייפון ולאייפוד טאצ (כמובן במנשק שמתאים למכשירים הקטנים האילו). סביר שנוכל לראות סינכרון אוטומטי בין המכשירים השונים ככה שאם התחלתם לקרוא ספר באייפון ותעברו לאייפד תמשיכו מאותו מקום.

שיפורים לחברות
אפל הודיע על שיפורים רבים שיאפשרו לאייפון לעבוד עוד יותר טוב בסביבת החברה - החל משיפורים משמעותיים באבטחה, דרך אפשרות לשלוח מיילים מוצפנים ומוגנים בסיסמאות ועד קריאות API שיאפשרו לכל מפתח תוכנה להצפין את התוכן של התוכנה שלו על מנת לאפשר הגנה רבה יותר לתוכנות המכילות תוכן רגיל ולאנשים העובדים בסביבות רגישות.

רשת חברתית למשחקים
אני מניח שכולכם כבר שמתם לב שכמעט כל משחק היום מגיע עם חיבור לרשת חברתית כלשהיא (Plus+ או  OpenFeint הן דוגמאות עובדות) - אפל מתעתדת להקים כזו רשת ולכלול במערכת ההפעלה 4.0 של האייפון אפשרות להתחבר לרשתות כאילו בקלות ובמהירות.

רשת פירסום ניידת
אפל הציגה את iAd - שהיא רשת פירסום ניידת שתעבוד בצורה חלקה ופשוטה בתוך מערכת ההפעלה - רשת ה iAd תאפשר לכל מפתח לשלב פירסומות בתוך התוכנה שלו בקלות וביעילות (הפירסומות יהיה כמובן מודעות למיקום המשתמש וכו')

חיפוש ברשת ישירות מהמכשיר
עד עכשיו החיפוש במכשיר היה מחפש רק בתוך המכשיר עצמו - נראה שבגרסה 4.0 נקבל את האפשרות לחפש ישירות ברשת או בוויקיפדיה.

על פי סטיב יש כ 100 פיצרים חדשים במערכת - לא נעבור על כולם אבל אזכיר עוד כמה מעניינים, למשל האפשרות לשלוח SMS ישירות מתוך תוכנה, האפשרות לעשות זום דיגיטאלי במצלמה, האפשרות לשים תמונה כרקע כל האייפון עצמו, האפשרות לערוך רשימות השמעה במכשיר עצמו והאפשרות (בצילום וידאו) ללחוץ על נקודה בתמונה על מנת לקבל פוקוס.

נראה שלא כל המכשירים יקבלו את מערכת ההפעלה החדשה.
נכון לעכשיו רק אייפון 3Gs והאייפוד טאצ גרסה 3 יקבלו את העידכון המלא (לקראת הקיץ).

אייפוד דור שני ואייפון 3G יקבלו את העידכון אבל ללא ה Multitasking ופיצרים הדורשים עוצמת חישוב רצינית.

שאפל המכשריים לא יקבלו את עידכון בכלל.

נראה שהאייפד לא יקבל את העידכון לפחות עד הסתיו, וגם אז כנראה שיהיה מדובר בעידכון מותאם במיוחד למכשיר.

אפל לא דיברה על מכשיר חדש (אייפון דור רביעי) אבל ניתן להניח שעם יציאת ה OS 4 אפל תוציא גם מכשיר חדש לאוויר.

אין תגובות: