Google Analytics

יום ראשון, אוגוסט 03, 2008

עיברית לאייפון - לא לרוץ כלכך מהר


בזמן שכולנו מחכים לעיברית לאייפון / אייפוד טאצ' קבוצה ישראלית אחת החליטה לעשות מעשה ולפתח עיברית מלאה לאייפוד / אייפון (גם הגרסה החדשה)...

אבל אני לא רצתי לספר לכם את זה ולא בגלל שהתוכנה עולה כסף (235 ש"ח).

[בסוף הפוסט יש גם אפשרויות חינמיות שעובדים עליהן]

ראשית אני חושב שלקחת 235 ש"ח על עיברית לאייפון / אייפוד טאצ' זה מחיר גבוהה ביותר - אישית המחיר לא צריך לעלות על 80-90 ש"ח בכל מקרה - אבל זו רק ההתחלה.

אני מבין מאוד את הרצון של המפתחים לעשות כסף, לתת מוצרים בחינם לישראלית ולבקש תרומות זה רעיון שלא ממש עובד בארץ (ופיתרונות עיברית לאייפוד מוכיחים את זה בצורה חד משמעית - אפילו בבלוג קיבלתי עד היום רק 2 תרומות - ככה שמזה לא מקבלים כלום).

הבעיה שלי עם מחירת התוכנה היא אחרת, ההתנערות מאחריות - כשאני קונה תוכנה (או מוכר תוכנה) חלק מהסיבה שאני קונה את התוכנה זו הסיבה שמפתחי התוכנה אחריים לתוכנה שלהם, אחראיים לעשות אותה טובה ומבטיחים לי שהתוכנה לא תגרום לי שום נזק...

קריאה מהירה באתר שמוכר את העיברית (iPhoneHE) מראה תמונה שונה לגמרי - ולהן כמה ציטוטים מהאתר:

"הגבלת אחריות: בשום מקרה לא תחול על המפתחים אחריות בגין נזקים כלשהם, לרבות, אך לא רק, אלה הנובעים מאובדן רווחים, אובדן נתונים, הפרעה למהלך העסקים או כל סוג אחר של נזק או אובדן מסחרי, הנובעים משימוש או מאי יכולת להשתמש ב-iPhoneHE , וזאת על יסוד אחריות, חוזה, עוולה או כל הנחה משפטית אחרת, בין אם נמסרה הודעה בדבר אפשרות לנזקים ובין אם לאו. הדין החל עשוי שלא להתיר החרגה של נזקים עקיפים או תוצאתיים או הגבלה שלהם, ולכן עשויה ההחרגה או ההגבלה דלעיל שלא לחול עליך. על אחת כמה וכמה נכון הדבר לגבי שימוש באפשרות ה-SIM Free הכלולה חינם ב-iPhoneHE."

בשום מקרה לא תחול על המתפחים אחריות? בתוכנה חינמית אתה יודע שאילו התנאים - בתוכנה בתשלום המפתחים לא לוקחים אחריות?! מה זה כאן?

"הצהרת היעדר אחריות: מוצהר במפורש כי השימוש ב iPhoneHE הינו על אחריותך בלבד, וכי הסיכונים בכל הנוגע לשביעות רצון, ביצועים, דיוק או מאמץ חלים עליך. iPhoneHE מופצת כמות שהיא ("as is"),ללא אחריות מכל סוג שהוא, והמפתחים מתנערים בזאת מכל אחריות הקשורה ב-iPhoneHE , בין אם מפורשת, מרומזת או מעוגנת בחוק, לרבות, אך לא רק, אחריות לגבי סחירות, לגבי שביעות רצון מהמוצר, לגבי הנאה מהמוצר, או לגבי הפרה של זכויות צד-שלישי. המפתחים אינם אחראים על כך ש-iPhoneHE תענה על הציפיות שלך, שפעילות iPhoneHE תהיה חלקה וחפה משגיאות, ש iPhoneHE תתאים למוצרי חברות צד-שלישי או שפגמים ב iPhoneHE יתוקנו. כל ידע או הסכמה שינתנו בעל פה או בכתב על ידי המפתחים לא יחשבו כאחריות. אם כתוצאה משימוש בiPhoneHE ייווצר נזק כלשהו, הנך מקבל על עצמך את כל העלויות בגינו. הדין החל עשוי שלא להתיר החרגה של אחריות המשתמעת, ולכן יתכן שההחרגה דלעיל אינה חלה עליך."

מוצהר במפורש כי השימוש ב iPhoneHE הינו על אחריותך בלבד.. נו באמת - זו חוצפה ישראלית ממדרגה ראשונה - איך אפשר למכור מוצר במחיר מלא ולא לקחת אחריות עליו?

בגדול אני בעד לשלם על תוכנות טובות (אני עצמי מתפרנס מתוכנה) אבל לקנות תוכנה שנמכרת לך כאילו היא תוכנה חינמית זו חוצפה ממדרגה ראשונה.

שלחתי מייל על מנת לקבל תגובה מהחברה אבל עדיין לא קיבלתי תשובה - אם תהיה כזו היא תפורסם כמובן כאן בבלוג.

בינתיים הרשת רוחשת וכצפוי הרבה רעש עולה מהפירסומים האילו - הינה הדברים הטובים שקראו:

* אפשר למצוא מקלדת עיברית חדשה בחינם! (מחליפה את המקלדת הרוסית)
* לפורומים הפיתוח החינמי בעיברית. (כנסו ועזרו)
* לבלוג של הקבוצה החינמית של העיברית.

לטעמי שווה לחכות לעיברית החינמית במיוחד שזו שעולה כסף לא נותנת לכם שום דבר מבחינת אחריות ואיכות תוכנה.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

די לתלונות! האנשים האלה עשו עבודה מקצועית, הפכו את האייפון לטלפון עברי גאה-בכל רמ"ח אבריו. האנשים עבדו קשה-אין סיבה שיחלקו את זה חינם או במחיר מנה פלאפל. 235 ש"ח למכשיר שאנשים קונים באלפי שקלים-לא נורא. במקום להפנות את הזעם לחברת אפל העולמית ונציגתה האימפותנטית בישראל, אתם תוקפים את האנשים שקמו ועשו מעשה.
כל הכבוד להם על היזמה-אף אחד לא עובד בחינם.

Nir Sagiv אמר/ה...

שלום אנונימי
חבל שלא קראת את כל הפוסט - התלונה שלי לחברה האלה היא בעיקר על הסרת האחריות ופחות על מחיר.

מכיוון שלהסיר אחריות על מוצר שנמכר בכסף מלא זו לדעתי חוצפה - ואני בטוח שמלא אנשים אפילו לא ראו את העובדה הזו.

מה היית אומר אם הייתי מוכר לך מסך CRT במחיר של מסך פלאסמה ועוד אומר לך שאין לך שום אחריות על המסך ועל הנזק שהוא יגרום לך לסלון.. היית קונה כזה דבר?

Unknown אמר/ה...

אני אחלק את התגובה שלי לשניים

1. לגבי התרומות בארץ
אני לא חושב שאנשים יתרמו לבלוג כל שהוא שלא תורם להם, אני לא מדבר על הכתיבה האיכותית או הזמן שאתה משקיע אלא על פתרונות כל שהם לבעיות.
בדרך אלו הפורומים שכן מקבלים כסף כתרומה ואנשים שיוצרים קוד סגנון XDA DEV וכו'

2. לגבי העברית ל iPhone
לגבי המחיר איש איש באמונתו יחיה יש כאלו שמתאים להם לשלם 235 ש"ח ויש כאלו שלא, אני אישית חושב שזה חוצפה לגבות סכום כזה ללא אחריות ומסכים איתך ב 100%!
נוסף בכל שהם לא נותנים תמיכה כל שהיא או שרותים נוספים אז המחיר בהחלט גבוהה (אבל השוק בארץ קטן) מה שבעצם יש לנו כאן זה חברה שמנסים להתלבש על מה שאפשר

בברכה
ישי

אנונימי אמר/ה...

נו באמת...זה כסת"ח משפטי סטנדרטי. הם נותנים אחריות למוצר שלהם (תמיכה בעברית) אבל לא לפגיעה בטלפון עצמו או ביישומים שלו כתוצאה מהתקנת העברית. זה לגיטימי מאוד, בהתחשב בעובדה שאנשים מתקינים על הטלפון/מחשב הזה כל מיני דברים שונים ומשונים, שיכולים בנסיבות מסוימות לגרום למשתמש נזק כלשהוא (אפילו קטן-ברמה של איתחול לפני ששומרים קובץ...). בקיצור-הם נותנים אחריות מלאה על העברית, שאכן פועלת ללא דופי. לגבי החוזה המשפטי-הם מכסים את עצמם ובצדק. כל מוצר היום מוגן באזהרות דומות. אם תתחיל לקרוא את האותיות הקטנות שמצורפות לכל מוצר-ממיקרוגל ועד מכונית-לא תצא מזה בחיים. שורה תחתונה-אין צורך להיות קטנוני. יש אחריות (וההבטחה לעדכונים חינם במשך שנה זו ההוכחה) ויש מוצר שעובד. כולה טלפון! מי שרוצה אחריות של איי-דיגיטל-שיחכה...אולי ב-2020 הם ייזכרו להביא את האייפון. תקנו, תתקינו ותהנו מהעברית. אי אפשר לחשוש בחיים מכל תרחיש של קלקול או אחריות-אין ביטוח על כל דבר!

אנונימי אמר/ה...

אם אתה באמת מתחום התוכנה, אתה צריך לדעת שאף חברת תוכנה בעולם לא נותנת אחריות מלאה למוצריה. לך תראה שגם במיקרוסופט יש סעיף דומה בEULA שלהם. לא רק זאת, גם רשיונות תוכנה חופשיים מכילים סעף זהה.

Nir Sagiv אמר/ה...

"אם אתה באמת מתחום התוכנה" - כן אני באמת מתחום התוכנה.

רשיונות חופשיים מכילים סעיף זהה מכיוון שאתה לא משלם עליהם כסף ולכן זה הגיוני שלא תקבל תמיכה - עבור מוצר שמשלמים עליו כסף יש צורך לתת תמיכה ואחריות.

רוצה לקנות את המוצר - לך על זה שיהיה לך בכיף - אני תפקידי להבהיר לך מה בדיוק אתה מקבל בעבור הכסף שאתה משלם.

אנונימי אמר/ה...

אנונימי כמה שקוף שאתה אחד מרודפי הבצע שלוקחים סכומים כאילו גבוהים ועוד יש להם חוצפה לשים סעיפים שמנערים אותם מאחריות....הגם רצחת וגם ירשת?!
www.iphones.co.il הפך להיות עכשיו עוד אתר מסחרי ויש לו כבר הרבה מתנגדים והם עוזבים אותו לאתרים אחרים, ורק שאלה של זמן וזה מחיל כבר שיסיימו לעשות עברית בחינם.
ואז כשיבינו שעשו טעות יהיה כבר מאוחר.