Google Analytics

יום שני, אוגוסט 04, 2008

iPhoneHE - תגובת החברה


אז כמו שאתם בוודאי יודעים כתבתי פוסט על העיברית החדשה לאייפון, בפוסט דיברתי על מחיר החבילה אבל בעיקר על תנאי הרישיון שאינם נאים בעייני (החברה לא נותנת תמיכה ואחריות עבור המוצר אותו היא מוכרת).

בחור בשם ינון ימין חזר אלי בתשובה וזהו ציטוט ממכתבו:

יש מספר סיבות שהרישיון שלנו מנוסח כך:

1. התוכנה שלנו מבוססת התקנה של גורם צד שלישי כזה שלא נותן אחריות. (CYDIA, WINPWN)

2. התוכנה מיועדת למכשירים שעברו JB, דבר אשר מסיר את אחריות היצרן. אני לא רוצה להיות אחראי לשום נזק עקיף... כלומר ניתן להאשים אותי בניסיון JB שכשל. (למרות שעד היום לא ידוע לי על מקרה של נזק כזה)

3. חוץ מזה רישיון זה בשימוש בעוד מוצרים בשוק. כמו למשל העברית הרשמית של ה-IPOD שמופץ כיום ע"י היבואן הרשמי.

4. תסתכל על רישיון תוכנה סטנדרטי. (קרא את הרישיונות של APPLE, MICROSOFT...) הם מאוד דומים. אף אחד לא נותן אחריות על החומרה כתוצאה מנזק שעלול להיגרם מהתקנת תוכנה.

חשוב לי רק להגיב על נק' 3 שאינה נכונה בעליל - חברת iDigital נותנת אחריות מלאה על אייפוד שהותקנה עליו עיברית ובלי בכלל להזכיר שהעיברית לאייפוד של חברת iDigital ניתן בחינם... (כן חינם...)

אני לא מתכוון לפתוח כאן דיון ארוך בנושא - למרות שזהו נושא ראוי מאוד לדיון ארוך ועקרוני.
עכשיו משאתם יודעים את כל הפרטים אתם יכולים להחליט לבד - לקנות את העיברית ב 235 ש"ח או להסתפק בינתיים במקלדת העיברית והשיפוצים והתיקונים של החברה heb-dev.

לשיקולכם.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נקודה 3 מאוד נכונה. איידיגיטל נותנת אחריות על המכשיר, כלומר על החומרה שבו. פתח בבקשה את הסכם השימוש של האייפוד ותגלה שהסכם התוכנה שלו גם הוא מכיל התנערות מאחריות.
שוב, אף חברת תוכנה לא נותנת אחריות מלאה למוצר התוכנה שלה משום שאין לה שליטה של 100% על התוצר. לדוגמה, אם יש באג בקומפיילר איתו קימפלו את התוכנה ואף אחד לא עלה על זה וזה גרם לבאג בתוכנה שכתוצאה ממנו איבדת נתונים. האם חברת התוכנה יכולה להיות אחראית במצב כזה?

Roy Karny אמר/ה...

אני דווקא חושב שינון בסדר. נכון, מחיר העברית קצ מופקע אולם אם תרמת לינון עוד כשהעברית היתה חינמית (כפי שאני עשיתי)אז יש הנחה משמעותת ברכישת הגרסה החדשה...