Google Analytics

יום חמישי, יולי 17, 2008

ביקורת אוזניות - Alessandro MS1

אלסנדרו (George Alessandro) הוא יצרן ציוד אודיופילי לשוק המוסיקאים כבר הרבה שנים, את דרכו התחיל ביצור אישי של ציוד הגברה לגיטרות אבל היום השם שלו חולש על ערב רב של מכשירים, ממגברים דרך רמקולים ועד לאוזניות שנוצרו על ידו בשיתוף גרדו - אותם אני הולך לסקר כאן.

כשקיבלתי את ה Alessandro MS1 מייד הרגשתי כמו בבית, למי שלא יודע האוזניות של אלסנדרו מיוצרות בשיתוף פעולה עם חברת Grado (שאת הדגם SR80 שלה אני נושא עימי באדיקות), לא הצלחתי לברר מה בדיוק ההבדלים הטכניים בין הסדרות השונות של גרדו ושל אלסנגרו והמקורות השונים ברשת שקראתי אומרים דברים שונים, חלקם טוענים שהסידרה של אלסנדרו מיוצרת לפי מפרט שאלסנדרו תכנן ובגרדו רק מיצרים את האוזניות לפי המפרט שלו אחרים טוענים שהאוזניות של אלסנדרו מבוססות על האוזניות של גרדו רק עם שינויים קלים (יש כאילו שאפילו טוענים שהשינוי היחיד של אלסנדרו הוא ההסרה של הכפתור על האוזניות).

כך או כך מדובר באוזניות שנראות ומרגישות דומה מאוד לאוזניות של גרדו מה שמצד אחד יקל לי על הבדיקה אבל גם יקשה עליה - אז בלי לבזבז זמן בואו ניגש לביקורת.

פרטים טכניים:
סוג האוזניה: אוזניה דינמית פתוחה
הענות בתדר: 20-22K Hz
התנגדות: 32 Ohms
פיצרים: Vented diaphragm, Non resonant air chamber, UHPLC voice coil wire, Standard copper connecting cord
חיבור: האוזניה מגיע עם חיבור קטן - בננה קטנה (1/8 אינטש) עם מתאם לחיבור גדול (1/4 אינטש) ויכולה להגיע גם עם חיבור גדול בלבד.

נוחות וסיגנון
האוזניות של אלסנדרו נראות ומרגישות בדיוק כמו האוזניות של גרדו (למעט העובדה שהן מגיעות עם רפידות מלאות על האוזניות שלא כמו בדגם SR80 שלי שמגיע עם רפידות פתוחות ועבות יותר.

אישית אני מוצא את האוזניות האילו מאוד נוחות לשמיעת מוסיקה, שמיעה של מוסיקה עם נגן נייד (אייפוד למשל) במקומות רועשים יכולה להיות קצת בעייתית, במיוחד לאור העובדה שלאוזניות התנגדות של 32 אום - מה שמקשה על האייפוד לדחוף אותם וגורם למאזין להעלות את הווליום למעלה - אם אתם נוסעים ברכבות או באוטובוס רועש אילו לא האוזניות האולטימטיביות - מצד שני העובדה שהאוזניות האלו פתוחות מבטיח שאם מישהו צועק לכם או צופר סביר להניח שתשמעו אותו.

הכבל של האוזניות ארוך במיוחד ואני מוצא את עצמי מסתובב איתו מגולגל על משהו, זה כמובן מאוד נוח כשיושבים בבית ושומעים עם האוזניות (אפשר לגשת למדפי הדיסקים בקלות למצוא דיסק אחר) שוב בצעידה ברחוב זה יכול להיות מסוכן (במיוחד אם אתם נמוכים) מכיוון שאפשר לדרוך על החוט בקלות...

מנסיון אישי עם האוזניות של גרדו האוזניות האילו עמידות במיוחד ואני מסתובב איתן כמה שנים בכל מקום (כולל מילואים) והן עומדות במעמסה בצורה יפה ביותר.

מבחן השמיעה
את האוזניות אשווה לאוזניות גרדו שלי, למרות שהן דומות מאוד קשה לבצע ביקורת אוזניות בלי רפרנס להשוואה, על מנת לתת לכם תחושה מלאה שלי סאונד האוזניות השוואתי אותן בשני תרחישים מרכזיים, שמיעה של האוזניות בנגן נייד (אייפוד קלאסיק 160 גיגה) ושמיעה עם מגבר אוזניות.

מבחן שמיעה בנגן נייד
את ההשוואה בנגן נייד ביצעתי עם האייפוד 160 גיגה שלי (קלאסיק) עם רשימת ההשמעה הקלאסית שלי להשוואת אוזניות שכוללת מגוון שירים (בעיקר ג'אז ורוק) כשהשירים מקודדים מדיסקים מקוריים לקידוד ללא איבוד איכות (Apple Lossless).

אני מוכרח להודות שההבדל קטן, אין ספק שהאוזניות מגיעות מבין גרדו כי הגוון של הצליל דומה מאוד.
האוזניות של גרדו תמיד נתנו לי תחושה של גבוהים נפוחים (לטעמי לא בהגזמה) ואין ספק שהאוזניות של אלסנדרו (MS1) מטפלות בנושא הזה, האלסנדרו מרגישות יותר הדוקות, הצלילים יותר "קרובים" אחד לשני והאווריריות של הגרדו 80 חסרה בהם.

העובדה שהאוזניות של גרדו (SR80) מגיעות עם כיסויי אוזניות פתוחים משפיע על העובדה הזו גם כן אבל האוזניות עצמה מרגישה יותר שולטת על הסאונד.

התחושה שלי היתה שהאוזניה של גרדו (SR80) נותנת במה יותר רחבה, אבל למרות שהבמה של אלסנדרו (MS1) יותר מצומצמת לא הרגשתי שחסרים לי צלילים באוזניה השנייה.

לסיכום אני חושב שההבדל העיקרי בין האוזניות בזמן שמיעה שלהן בנגן נייד בא לידי ביטוי בחלק הגבוהה של הסקאלה, הגרדו (SR80) מרגישות יותר אווריריות בעוד האלסנדרו (MS1) מרגישות יותר בשליטה.

מבחן שמיעה במגבר אוזניות
על מנת לתת לכל אחד הזוג האוזניות אפשרות להראות את כל מה שיש לו לתת צריך לדאוג לעוצמה קצת יותר רצינית בכניסה, אסור לשכוח שעם כל הכבוד לכל נגן מוסיקה נייד שיש לכם קצת יותר כח ביציאה יכול להוציא הרבה יותר מאוזניות עם התנגדות של 32 אוהם.

המגבר לא מאכזב, אני מחבר אליו את ה CD ביציאה אופטית, שם כמה דיסקים ונהנה.
אם אתם מתכננים לקנות מגבר אוזניות בקרוב אני מקווה שיש לכם גם כמה שעות לפנות אליו בכל שמיעה - ברגע שהדיסק מתחיל לנגן והאוזניות להרעיש קשה להוריד אותן מהאוזניים..

אבל לעניינו - ההבדל בין האוזניות נשמר גם במגבר הזה, אם כי האוזן שלי מרגישה שמתחדדים עוד כמה דבר כשהעוצמה והאיכות עולות.

ראשית הגרדו (SR80) מגיעות לעוצמה יותר גבוהה - מצאתי את עצמי מנמיך את המגבר במעבר לגרדו ומגביר כשהאלסנדרו מתחברות למגבר, זה מוזר במיוחד בגלל העובדה שבזמן ההאזנה לאוזניות עם האייפוד לא הרגשתי הבדל כזה.

הבאס בגרדו היה יותר בועט, יכול להיות שזה מסתדר עם הגוון ההדוק יותר האלסנדרו - אישית מצאתי את הבאס של גרדו נחמד מאוד - אני לא חושב שהוא מוגזם או לא מציאותי בשום קנה מידה.
גיטרות נשמעות מצויין באלסנדרו, קטע הפתיחה של Paradise City (מתוך
Appetite for Destruction G'N'R) נשמע יוצא מהכלל באלסנדרו.

ההבדל נשמר, הבמה היתה יותר הדוקה עם האלסנדרו בעוד גרדו נטו לתת לצלילים לעלות גבוהה.
שתי האוזניות הגיבו מצויין ולא הרגשתי שאף אחת מהן בולעת צלילים שהאחרת משאירה.

לסיכום
בתור מי שאוהב את הסאונד של גרדו אני שמח שאלסנדרו יצר את הסידרה הזו.
אני אישית מצאתי את הגרדו יותר לטעמי והמבחן הזה רק חידד עד כמה הסאונד של האוזניות האילו נעים לאוזן.
ההבדלים בין השניים קטנים אבל אני בטוח שיש אנשים שימצאו את הגוון של האלסנדרו (MS1) נעים יותר, תימחור האוזניות בכ 400 ש"ח (מחיר השקה) יוצר מתחרה ראוי לגרדו (SR80 - מחיר שוק כ 440 שח) ואני ממליץ לכל מי שבשוק לאוזניות מהסוג הזה לנסות גם את האלסנדרו לפני שהוא מחליט.

אוזניות אלסנדרו נבדקו באדיבות היבואנית: חברת Brillix
oded@brillix.co.il

אין תגובות: