Google Analytics

יום שבת, מאי 12, 2007

ביקורת - Audioengine 5

האייפוד הפך מזמן הרבה מעבר לנגן נייד, במיוחד בגלל התכולה הרצינית שלו אנשים רבים משתמשים באייפוד (או לצורך העניין בכל נגן אחר בעל קיבולת גדולה) כמרכז מדייה ביתי.

אבל התכולה של האייפוד לא מספקת מרכז מדיה ביתי - על מנת להיות מסוגלים להנות ממרכז מדיה בייתי טוב צריך כמובן רמקולים, טובים.

הביקורת הזו תדבר על Audioengine 5, רמקולים שמיועדים לשוק הגבוה יותר (מחיר רישמי של 2400 שח בארץ ו 350$ בארה"ב) מה שממצב אותם אל מול ה Apple iPod HiFi, לפחות מבחינת רמת מחיר.

לצערי לא הצלחתי להשיג iPod HiFi על מנת לתת תשובה ראש בראש מה יותר שווה (ידע לא יכלו לספק לי HiFi לביקורת) אבל את השוואות איכות הסאונד ביצעתי אל מול מוניטורים של M-Audio:Studiophile LX4 2.1 אבל עוד על זה בהמשך.

כבר מהשלב הראשון ברור שמדובר ברמקולים לא סתמיים בכלל - הקופסא גדולה ודי כבדה ובתוכה תמצאו זוג רמקולים עטופים יפה יפה, אני קיבלתי לבדיקה את הזוג הלבן (שאגב מצאתי אותו יפה מאוד) אבל יש גם זוג שחור אם אתם רוצים משהו יותר קלאסי.

אז נתחיל בנתונים היבשים

Audioengine A5 Specifications
Type: 2.0 bookshelf-style, powered speaker system
Power output: 45W RMS/ 70W peak per channel (AES)
Inputs: 2 X 1/8" stereo mini-jack
Outputs: USB Type A (power charging only)
Main voltages: 115/230V 50/60Hz manually switchable
Size (each): 10.0”(H) x 7.0” (W) x 7.75” (D)
Weight: 6.4Kg/14lbs (left), 4Kg/9lbs (right)
Shipping weight: 12.6Kg/27.75lbs per pair
Shipping box dims: 11.5” (W) x 14.5” (H) x 21.75” (L)
Amplifier type: Dual Class AB monolithic

Signal-to-noise: >95dB (typical A-weighted)
THD: <0.05% at all power settings
Crosstalk: <50db
Frequency response: 50Hz-22kHz +/-1.5dB
Input impedance: 10K ohms unbalanced
Protection: Output current limiting, thermal over-temperature, power on/off transient protection, replaceable external main fuse

Materials and Construction:
# 1" thick MDF cabinet
# 5" Kevlar woofers with advanced voice coils
# 20mm silk dome tweeters with neodymium magnets
# Torroidal power transformers

Included Accessories:
# AC power cable
# 1/8" audio cable, 2 meters (~6.5ft)
# (2) 1/8" audio cables, 20cm (~8")
# 1/8" to RCA "Y" cable
# USB power extender cable, 1 meter (~3.28ft)
# Speaker wire (16AWG), 3.75 meters (~12.3ft)
# Drawstring cable bag
# (2) High-density foam protectors/sonic isolation pads




אז מה אנחנו מקבלים בקופסא?! (הפעם בעברית)
1. רמקול ימני ושמאלי (הרמקול הימני מכיל את יחידת ההגברה ולכן הוא כבד יותר)
2. כבל לחיבור הרמקול השמאלי לימני (כבל איכותי למדי בעובי ובאיכות)
3. כבל לחיבור המערכת לחשמל (עם שקע ישראלי כמובן)
4. מגוון כבלים לחיבור נגנים שונים (PL קטן ל PL קטן במספר אורכים כמו גם RCA ל PL קטן - כולם בצבע לבן ומוזהבים בקצה).
5. הרמקולים מגיעים עם 3 שנים אחריות

הרכבה
תאמת הרמקולים מאוד פשוטים להרכבה, מוציאים את הרמקול השמאל ומעמידים אותו בצד שמאל (איזה מקורי), מחברים את הכבל רמקול מהרמקול השמאלי אל הימני, את כבל החשמל מחברים מהרמקול השמאלי.
לאחר מכן מחברים את האייפוד (או כל נגן MP3 אחר בעל יציאת PL קטן - שמינית אינטש).

באופן כללי מומלץ לחבר את האייפוד למגברים - או במקרה הזה למוניטורים מוגברים - דרך היציאה שב DOCK ולכן אם יש לכם דוק תחברו את היציאה שבו - יציאה זו נותנת את האות לפני ההגברה של האייפוד ולכן היא יותר איכותית.

מדליקים את הרמקול מאחור ונהנים.

חיבורים ושימושים נוספים
אחד הדברים שמצאתי שימושי מאוד ברמקולים האילו הוא חיבור ה USB.

על הרמקול עצמו אפשר למצוא חיבור USB שמאפשר לטעון את האייפוד (או לצורך העניין כל נגן MP3 אחר) מה שמאפשר ללנגן שעות בלי צורך לקנות מטען לאייפוד.
במידה ואתה בעלי airport express של אפל תוכלו לחבר אותו ישירות מאחורי הרמקול ולשדר את המוסיקה מהאייטיונס שלכם לכל מקום בבית בקלות רבה מאוד, על מנת לתת מתח ל airport express מאחורי הרמקול השמאלי תמצאו תקע חשמל (שיכול לשמש גם לכל מכשיר חשמלי אחר).

עוד מאחורי הרמקול תמצאו כניסת PL קטן נוספת ויציאת RCA לחיבור יחידת SUB.

בקידמת הרמקול תמצאו את כפתור הווליום ונורת עבודה בצבע כחול.

החלק הכי חשוב - איך שומעים?!
כמובן שבסוף הרמקולים האילו מיועדים לשמוע מוסיקה וזו בעצם הבחינה הכי חשובה שלהם, אני לא מגדיר את עצמי באודיופייל ובכל בדיקות השמיעה שביצעת השתמשתי בקבצים מקובצים (אם כ MP3 ב 192kbps או ב AAC) למעט שני אלבומים ששמעתי ב Lossless
Pink Floyd - Dark side of the moon
Chick Corea - Gary Burton - Native Sense

לצורך השוואה השתמשתי במוניטורים מוגברים של M-Audio מדגם Studiophile LX4 שמגיעים כ 2.1 (כלומר Sub ושני רמקולים) אשר מתומכרים ב 2300 שח (למרות שאפשר למצוא אותם גם ב 2000) על מנת שההשוואה תהיה שווה.

התרשמתי מאוד מאיכות ה Audioengine, הבמה היתה רחבה מאוד, קולות הזמרים היו מאוד מדוייקים ובעלי נפח רחב מאוד, שמעו במדוייק את כל הצלילים - גם כשהיה מדובר בדיסקים עתירי כלי נגינה העוצמה של הרמקולים טובה מאוד והם נותנים הפרדת כלים יפה.

בתחום הבס הםעובדים טוב - אמנם אל מול ה M-Audio הם לא הצליחו אפילו לגרד את הנוכחות של ה Sub - אבל קצת קשה להשוות כי ה M-Audio יש Sub יעודי.

שמעתי בהם הכל - ממוסיקת רוק (Alice in chains, Smashing Pumpkins, Radiohead ) כאשר ברוק העדפתי את הנוכחות של ה M-Audio במיוחד בגלל הבס האמין.

במוסיקה יותר קלילה ואוורירית (Damian Rice, Aimee Mann, Laura Veirs) הבמה של ה Audioengine היתה יותר טובה ויותר אמינה (אני מניח שבגלל שבתחום המיד ברמקולים הגדולים יותר של ה Audioengine יכולים לספק סחורה יותר טובה.

סיכום
אין לי ספק שהרמקולים שווים מבחינת איכות הסאונד - למרות שלא שמעתי את ה Hi-Fi של אפל - הסאונד מאוד נקי וברור, ללא שום עיוותים ושינויים - למרות הגודל והחוסר בבס יש לרמקולים נוכחות טובה מאוד והם מצויינים לשמיעת מוסיקה.

כמה דברים שצריך לזכור זה החוסר בשלט שברמת מחיר כזו בדרכ המתחרים כן נותנים כזה, לי אישית זה לא משנה כי איכות הסאונד עומדת ברמת המחיר ותמיד אפשר תקנות את ה universal dock של אפל ולסגור את עניין השלט.

אני רוצה להודות ל audioengine.co.il על שנתנו לי את זוג הרמקולים לכמה שבועות להתרשמות.
עוד פרטים טכניים על הרמקולים תמצאו באתר של היבואן בארץ כולל חנויות שמהן אפשר לקנות אותם


אין תגובות: