Google Analytics

יום חמישי, אוגוסט 25, 2011

סטיב ג'ובס - סופה של תקופה

זה תמיד יוצא ככה - בדיוק כשאני יוצא לחופש הכל מתבלגן.

המכתב של סטיב ג'ובס
אז הפעם זו ההודעה שכולנו ידענו שתגיע רק בלי ממש לדעת מתי, מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס הודיעה במכתב שהוא מתפטר מתפקידו בתור מנכ"ל אפל. הוא ביקש להשאר יו"ר מועצת המנהלים של החברה.

למי שחי מתחת לאבן ולא ממש מכיר את הסיפור היה תקציר מאוד מצומצם על העניין.
סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד ווין יסדו את אפל בראשון באפריל 1976 והתחילו למקור את האפל 1.
המחשב היה מחשב ערכה להרכבה עצמית.
בשנת 1985 סטיב ג'ובס הועזב מהחברה אותה בנה בעצמו, באותה תקופה היה לחברה מנכ"ל אחר שמונה על ידי מועצת המנהלים של החברה ובעיקבות חילוקי דעות קשים בין ג'ובס לסקאלי (John Sculley) נשללו מסטיב כל ההחלטות הניהוליות והוא אולץ להתפטר.
עוד באותה שנה הקים סטיב את NeXT שאמורה היתה לעשות מהפכה בתחום המחשוב וממשקי המשתמש.

בשנת 1996 קנתה חברת אפל את NeXT של סטיב ג'ובס בשביל מערכת ההפעלה שבנתה וסטיב חזר לחברה, שנה מאוחר יותר חזר סטיב להיות המנכ"ל של אפל בעקבות הפיטורין של גיל אמליו (מי שקנה את נקסט ואת סטיב ג'ובס חזרה לחברה).

החל מרגע זה החל סטיב לבנות את החברה שוב - הוא צימצם את קו המוצרים של החברה, יצר את חנות אפל הראשונה ולאחר מכן גם המציא את האייפוד - המכשיר שמסמל יותר מכל את הקו החדש של אפל, שבהמשך הגיע לאייפון ולאייפד.

לא ברור מה יעלה בגורל אפל, סטיב ג'ובס ניהל את החברה ביד חזקה ובריכוזיות רבה והיה שותף לכל ההחלטות האסטרטגיות - מוצר לא היה יוצא מבלי שסטיב היה מרגיש אישית שהוא מוכן ומושלם לשוק.

ברור שהצוות שעובד היום בראש הפירמידה של אפל הוא צוות מהמדרגה הראשונה אבל השאלה הפתוחה היחידה אם יש שם מישהו עם חזון כמו של סטיב שיכול להמציא יש מעיין מוצרים חדשים (דוגמת האייפד).

רק ימים יגידו - בכל מקרה אם אתם אוהבים את אפל או לא אין ספק שהשנים הקרובות (כמו שאנחנו רואים כבר היום) מושפעים רבות מהאדם הזה, מהדרך שבה הוא רואה את עולם המחשבים ומהרעיונות שהוא הגה בשנים האחרונות.

בנימה אישית אני מאחל לסטיב החלמה מהירה ואני מקווה שהשנים הקרובות שלו יעברו אליו בחיק המשפחה והחברים ושליבו מלא גאווה כל כל מה שהוא נתן לעולם.




תגובה 1:

כרטיסים חינם אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.