Google Analytics

יום שבת, אוגוסט 13, 2011

אלחוטי זה השחור החדש - Audioengine AW1 - AW2

אם אתם יושבים עכשיו מול המחשב, הטלוויזה או המערכת שלכם תציצו רגע מאחור ואני בטוח שתגלו ערב רב של בלאגן, כבלים וחוטים שלא ממש ברור מי הולך לאן ואיפה.

נראה שאין שום דרך לעשות סדר בכבלים היוצאים מהמכשירים האלקטרוניים שלנו ובעידן בו המחשב מחובר לטלוויזה ולאינטרנט ולמערכת הלאגן רק הולך וגדל.

חברות רבות מנסות למצוא פיתרונות פשוטים על מנת להפטר מהכבלים, אם זו אפל שבמחשבים החדשים שלה מעבירה את החשמל, הוידאו ואפילו החיבורי USB על אותו כבל או חברות אחרות שמנסות לטעון מכשירים ניידים בלי צורך בכבלים, על ידי הנחת המכשיר על משטח מיוחד.

חברת אודיו אנגין (AudioEngine) מציאה שני תוספים על מנת להעביר מוסיקה בצורה אלחוטית ממקום למקום - אם אתם רוצים את השורה התחתונה, אז המוצרים נהדרים, אם אתם מעוניינים בפרטים זה המקום להמשיך לקרוא.

למי שלא מכיר / זוכר את AudioEngine אני ממליץ לחזור ולקרוא קצת סקירות קודמות שכתבתי כאן בבלוג (לפני שנים כשעוד היה לי זמן פנוי וזה) החברה מייצרת בעיקר רמקולים מוגברים באיכות מצויינת (היו לי בבית כמה וכמה רמקולים שלהם והם נראים טוב ונשמעים מעולה) ובשנים האחרונות הם נכנסו לכמה תחומים נוספים בתחום האודיו.

המוצר הראשון מיועד למכשירי אייפון / אייפוד והן כוללות משדר שמתחבר לתחתית של האייפון / אייפוד ומקבלת את החשמל שלה מהמכשיר.

המוצר השני כולל משדר אוניברסאלי שמקבל כבל סאונד פשוט.

לפני שנכנס לסיפור עצמו אולי כדאי להציג מה בדיוק מקבלים עם המוצרים החביבים האילו וכמובן כמה הם עולים.

Audioengine AW1
אז כמו שכבר הזכרתי ה AW1 מגיע עמוס עם הדברים הבאים:
  • מקלט עם חיבור USB
  • משדר עם חיבור USB
  • מתאם חשמל USB אחד
  • שני כבלים בננה קטנה לבננה קטנה
  • כבל בננה קטנה לחיבור RCA סטריאו




Audioengine AW2

אחיו החצי תאום, ה AW2 מגיע עם התוספים הבאים:
  • מקלט עם חיבור USB
  • משדר עם חיבור אוניברסאלי לאייפוד / אייפון / וכו
  • כבל בננה קטנה לבננה קטנה
  • כבל בננה קטנה לחיבור RCA סטריאו
המחיר של השניים האילו עומד על 575 שח - אבל  עכשיו (ולזמן מוגבל) אם תקנו אותם דרך החנות של היבואן ב Facebook (וכמובן תעשו לייק על הדרך) תזכו להנחה ותוכלו לקבל את המוצר ב 535 שח בלבד.

על פי ההצהרות של החברה איכות השידור של המקלטים והמשדרים היא איכות סטריאו ומהבדיקות שעשיתי בבית (עם אוניות AKG K701 ומגבר אוזניות DarkVoice) האיכות טובה מאוד.

הרבה יותר חשוב מהאיכות (במיוחד במצב שלי כשמדובר בצפיה בסרטים) זה הדליי, כלומר הזמן בין ניגון המוסיקה עד שהיא מגיע לאוזניות - ולפחות אצלי בבית לא שמתי לב לבעיה כזו וניתן לראות סרטים בלי בעיה בכלל.

הרעיון הכי מגניב הפיתרון של אודיואנגין הוא הפשטות, המקלט והמשדר הם בעצם מכשירים קטנים עם חיבור USB מה שמאפשר לחבר אותם למחשב ואז הם מקבלים גם חשמל מהמחשב וגם מזוהים על ידי המחשב ככרטיס קול - אם אתם לא משדרים מי או ל מחשב מתאם שקע USB (מצורף) יתן לכם את המתח המספיק למשדר/מקלט ואת המוסיקה תעבירו דרך הכבל.

בכדי להסביר למה אני כלכך אוהב את הפיתרון נראה לי שחשוב לשתף בבעיה שהיתה לי ושהמוצא הצליח לפתור לי בצורה כלכך אלגנטית.

לפני כמה זמן החלטתי להצטרף לעולם המערבי וקניתי הביתה טלוויזה חדשה וגדולה להחליף את ה CRT הישנה שלי(כן, כן אני מאילה שעוד יש להם טלוויזיות ענק).
הטלוויזה עצמה מצויינת ואני מאוד שמח עליה רק שיש לי בעיה אחת קטנה, או בעצם גדולה מאוד - אני לא ממש יכול לכנות ממנה!

בתור אב לילדים הזמן שבו יש לי לצפות בסרט הוא בדרכ אחרי ,הם הולכים לישון - אבל אז אני לא יכול לעות רעש..
מי שכבר קורא כאן זמן מה יודע שאני מושקע האוזניות איכותיות ובמדבר אוזניות איכותי - רק שבסלון שלי הכבר של האוזניות לא ממש מגיע מהטלוויזה עד לספה ותאמינו לי שהכבל ארוך למדי.

אז למרות שיש לי טלוויזה חדשה המשכתי לראות סרטים על מסך המחשב שלי, שם אני יכול להנחת עם אוזניות ולתת לילדים לישון שנת לילה ערבה.

אבל אז הגיעו אלי המוצרים הנחמדים האילו של אודיואנגין והפכו את חיי לפשוטים לגמרי, ההתקנה לא היתה יכולה להיות יותר פשוטה, את המשדר חיברתי למחשב שיש לי בסלון (רק בישביל חשמל כי כבר אין לי שם שקעים), את יציאת האודיו (סטריאו) של הטלוויזה חיברתי למשדר עם כבל בננה קטנה פשוט.

בצד השני של החדר חיברתי את מגבר האוזניות השני שלי לחשמל ולידו את המקלט (עם מתאם ה USB המצורף למוצר), שוב בעזרת כבל בננה קטן למגבר אוזניות.

שלב הבר כלל הדלקת המגבר והטלוויזה - וזהו!
הכל פשוט עבד!

אני חושב שאין דבר יותר משמח מלראות מוצר שפשוט עובד בלי שצריך לקרוא מדריכים, להתגבר על בעיות, לגלות שחסרים מתאמים, כבלים בלאגנים....

תוסיפו לזה את העובדה שאיכות הסאונד מצויינת - מה עוד אפשר לבקש?

2 תגובות:

דיו אמר/ה...

נשמע טוב מלהיות אמיתי (באנגלית זה נשמע אפילו טוב יותר):
יש לך מושג לגבי מחירים?

Nir Sagiv אמר/ה...

המחירים בסקירה:
המחיר של השניים האילו עומד על 575 שח - אבל עכשיו (ולזמן מוגבל) אם תקנו אותם דרך החנות של היבואן ב Facebook (וכמובן תעשו לייק על הדרך) תזכו להנחה ותוכלו לקבל את המוצר ב 535 שח בלבד.