Google Analytics

יום שני, ינואר 03, 2011

שנת הטאבלטים בפתח - Tablet Computers are Here

את העובדה שהטאבלטים (ובראשם האייפד) היו גדולים ב 2010 אין ממש צורך להזכיר.
המכשיר המהפכני של אפל (טוב אני קצת מגזים) פרץ ושבר את כל התחזיות לגבי כמות המחירות שלו ואפילו הטאבלט שחברת סמסונג שיחררה, הגאלקסי טאב מכר במחירים יפים ביותר - וזה בשהוא מצוייד במערכת ההפעלה 2.2 של אנדרואיד, וגוגל עצמה ממליצה לחכות למערכת ההפעלה 3.0 על מנת לשבץ אותה במכשירי טאבלט (מחשב מגע?!).

אז כשהשנה החדשה בפתח ותערכות האלקטרוניקה הגדולה, CES, מתקרבת אלינו אנחנו הולכים לראות המון רק של מחשבי מגע השנה - בואו ננסה לעשות קצת סדר בבלאגן:

  • מיקרוסופט: למי שעוד זוכר, עוד לפני שנה, כשהאייפד עוד היה רק שמועות, צעד סטיב באלמר - מנכל מיקרוסופט - לבמה עם ה Slate, מחשב מסך מגע מצוייד במערכת ההפעלה חלונות 7 של מיקרוסופט, אמנם בסופו של דבר הסלייט לא יצא לפועל בינתיים אבל נראה שגם סמסונג וגם Dell הולכות להציג מערכות הפעלה מבוססות חלונות 7. מבנה המחשב יהיה דומה לאייפד רק קצת יותר עבה עם אפשרות למקלדת נשלפת. אני אישית מאמין שעוד נראה השנה טאבלטים מבין מיקרוספוט מבוססים על חלנות מובייל 7 - מערכת ההפעלה החדשה של החברה לטלפונים ניידים.
  • פאלס אואס - HP / Web OS: כשחברת HP קנתה את חברת Palm וביחד איתה את Palm OS לא היה ברור מה בדיוק החברה תעשה עם מערכת ההפעלה, משמועות על קנייה לצורך פטנטים בלבד, דרך שמועות על שימוש במערכת במדפסות של החברה ולאחרונה גם דיבורים על מחשב מגע, טאבלט שמצויין במערכת ההפעלה Web OS. לפי הביקורות שהיו על מערכת ההפעלה באיטרציה הקודמת שלה נראה שכל מה ש HP צריכה לעשות כדי להצליח הוא לוודא שהמעבד חזק מספיק מכיוון שהמערכת עצמה נשמעת מצויינת.
  • חברת RIM וה PlayBook: חברת RIM, יצרנית הבלאקברי מדברת כבר הרבה זמן על ה PlayBook (שלאחרונה צצו שמועות על בעיות סוללה במכשיר המעניין). סרטים שמסתובבים ברשת מראים יכולות מאוד מעניינות מהמכשיר החדש של RIM ונראה שהוא הולך להיות מתחרה ראוי לאייפד (עם תמיכה מלאה בפלאש!). מעניין יהיה לראות איך המכשיר יתמודד בפועל מול האייפד.
  • אנדרואיד 3.0 Honeycomb: אמנם כבר ראינו טאבלטים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, אבל גוגל מכוונת את מחשבי מסך המגע לגרסה 3.0 ומעניין מאוד יהיה לראות איך הם יתמודדו בזירה המעניינת הזו - אם לשפוט לפי המצב בשוק המכשירים הסלולאריים אנחנו הולכים לראות כמה מכשירים מעניינים מאוד בקרוב מאוד...

ועוד לא דברנו על גרסה 2.0 של האייפד שאמורה לצאת לקראת אפריל ותכלול מצלמה קידמית, אחורית, מעבד כפול ליבה, רמקולים משופרים (שמועות כמובן, שמועות)...
שנה הטאבלטים - אנחנו מוכנים!

אין תגובות: