Google Analytics

יום שישי, ינואר 07, 2011

הטאבלטים של CES - Fast and Dirty Tablets

בעוד תערוכת האלקטרונים CES ממשיכה ומבול החדשות וההכרזות מציף אותנו כמו גל צונמי נראה היה לי לנסות ולספר כאן על מבול הטאבלטים שאנחנו רואים ב CES השנה.

אנסה לספר בקצרה על חלק מהטאבלטים שמוצגים בתערוכה, את חלקם אנחנו מכירים ואת השאר יכול להיות שעוד נכיר.

נתחיל במשהו ממש ממש לא קשור - האייפד.
ברגע שראיתי את התמונה הזו הייתי חייב לפרסם אותה כאן - נראה שזהו המוקאפ השני של האייפד הבא של אפל - לא יותר מדי ניתן להסיק למעט איך האייפד אולי יראה.. (יותר דק ושטוח בחלק התחתון שלו.. ואפילו מצלמה אפשר לראות כאן..)

בתמונות שמפורסמות ב iLounge ניתן אפילו לראות את מסך הפתיחה שלו עם אייקונים שנראים קצת אחרת - לטעמי נראים כאילו אין סיכוי שזה האייפד של אפל אלה יותר כמו דמוי אייפד סיני..

למרות שכולנו מחכים לגרסה 3 של אנדרואיד כדי לראות את הכח האמיתי של גוגל בתחום הטאבלטים נראה שישנן הפתעות

כמה וכמה טאבלטים ב CES יגיעו עם מערכת ההפעלה הבאה של גוגל - Honeycomb - אנדרואיד 3.0.
אבל Motorola Xoom הוצג עם המערכת כבר פועלת (אומנם לא ממש נתנו לעיתונאים לשחק במכשיר - סביר להניח מכיוון שהמערכת עדיין בשלב מוקדם מאוד של פיתוח)

אחד הדברים המעניינים במיוחד ב Xoom של מוטורולה הם התוספים שהחברה הציגה.
דוק שמאפשר לחבר את הטאבלט ישירות לטלוויזה ולצפות בוידאו בהפרדה גבוהה מעל גבי הטלוויזה והתוסף השני הוא סוג של דוק שהוא בעצם מחשב נייד - מה שהופך את הטאבלט למחשב לכל דבר - יכול להיות שתוסף כזה הוא בדיוק מה שחסר כדי לאפשר לטאבלט להיות מחשב נייד לכל דבר.

עוד נק' מעניין לגבי ה Xoom של מוטורולה היא העובדה שבתוך כמה חודשים המכשיר יגיע עם תמיכה ברשת סלולארית בדור הרביעי - מה שיהפוך את חווית הגלישה שלו (לפחות לפי המספרים) למשהו שהרבה מאיתנו לא מכירים אפילו באינטרנט הביתי הישראלי שלנו.

כמה וכמה וידאוים מסתובבים ברשת והם מראים ביצוע מאוד מעניין של גוגל בתחום הטאבלטים ואין ספק שהבר הולך לעלות בעוד כמה חודשים כשגוגל תשחרר את העידכון הזה למערכת ההפעלה שלה.




הטאבלט הבא ששווה להציץ עליו הוא ה PlayBook של RIM (יצרנית הבלאקברי)
הביקורת של Engadget מאוד חיובית, המכשיר (שווה להציץ בוידאו המצורף) נראה מדהים.
פועל מהר ובגימור יוצא מהכלל. השאלה העיקרית האם יש לו סיכוי אל מול האנדרואיד והאייפד ובמיוחד בתחום האפליקציות - בסופו של דבר מגוון האפליקציות הוא מה שקובע את ההצלחה של הפלטפורמה.

הבדל הראשון שניתן להבחין בו הוא הגודל - הטאבלט של RIM הרבה יותר קטן, לא רק שהוא קטן מהאייפד של אפל אלה שהוא גם קטן מה Samsung Galaxy Tab שהוא המתחרה הכי רציני שלו בינתיים בתחום הטאבלטים הקטנים.

לא ברור עדיין מה נתוני הסוללה של המכשיר אבל מתמונות שמצאתי ברשת נראה שהוא אמור לעבוד בסביבות ה 4+ שעות - הרבה פחות מהאייפד - אבל יכול להיות שזה עניין חשוב פחות לחלק מהאנשים.

המצלמה שלו לא נראת מאוד איכותית - ויכול להיות שבגלל שהתמונות שראיתי נלקחו בחדר חשוך אבל הן היו גרעיניות ביותר.

יוצאת מהכלל היתה יכולת המולטיטסקינג של המכשיר - בסרט כאן ניתן לראות איך המכשיר מריץ וידאו ב 1080P במקביל להרצת משחק תלת מימד - וזה נראה מאוד משכנע.

ברמת האפליקציות נראה שרובן מאוד פשוטות והמימוש לא ממש משתמש בעובדה שהמסך גדול יותר - מעניין יהיה לראות כיצד ואיזה מפתחים יעברו לפלטפורמה הזו ומה הם יצליחו לעשות איתה.


תחום שנושק למחשבי המחברת אבל גם למחשבים הניידים הוא הטאבלטים ההיברידים.
הראשון ששווה להזכיר אותו הוא ה PC 7 של Samsung שהוא בעצם טאבלט עם מסך 10 אינטש שיש לו מקלדת מלאה שאפשר לו להפוך לנטבוק בקלילות (שווה לראות את זה בוידאו המצורף)
מעבר לזה הטאבלט הזה מריץ גרסה של חלונות 7 ואפשר להעביר אותו למצב מיוחד שבו הוא עובד כמו טאבלט (חברת סמסונג כתבה בעצם סקין לחלונות 7 שהופך את המערכת לדמויית אייפד).


אין ספק שמי שמחפש מכשיר היברידי יכול למצוא בפיתרון כזה אפשרות מעניינת במיוחד.

חברת לנובו הציגה השנה שוב את המכשיר ההיברידי שלה - Lenovo LePad - המכשיר הוצג כבר בשנה שעברה ועדיין לא יצא לשוק - הפעם הראו לנובו את אותו מכשיר רק שהפעם הטאבלט מריץ גרסה של Andorid (נכון להיום 2.2).

ה LePad של לנובו הוא בעצם מחשב נייד (נטבוק) לכל דבר המריץ את מערכת ההפעלה חלונות - אבל המסך של הנטבוק הזה מסוגל להתפרק ואז הוא מתפקד כטאבלט לכל דבר המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד - שוב, בדומה לפיתרון הקודם שהצגתי, מכשיר כזה יכול להיות סוג של לרקוד על כל החתונות ולהנות מכל העולמות.

הטאבלט מריץ מעבד Snapdragon ואילו תחנת הבסיס מריצה מעבד אינטל Core i5 / i7 בהתאם לגרסה שתזמינו - המחיר אמור לעמוד על 1300$ ארה"ב ונראה מוצר מעניין ביותר.

גם חברת Asus לא עומדת בצד - אחרי שהפכה את העולם עם מהפכת ה Eee PC ויצרה בעצם זן חדש של מחשבים (מחשבי ה Net Book) מגיעה גם אסוס לעולם הטאבלטים - אבל גם היא בעזרת טאבלט / נטבוק משופר.

המכשיר של אסוס נקרא Eee Pad Transformer - וגם לו כמו לטאבלט מבית סמסונג מקלדת נשלפת.
ה Eee Pad אמור להריץ את הגרסה החדשה ביותר של Android - גרסה 3.0 והוא אמור להיות זמין בהמשך השנה.

גרסה אחרת נקראת Eee Slate Slider והיא מגיע בעצם עם תחנת עגינה (תמונה ימנית) שהיא בעצם מקלדת ואפילו משטח עכבר.

הטאבלט יגיע עם מסך 10 אינטש, מצלמה מובנת, יציאת HDMI ועוד פינוקים.

אילו בינתיים הטאבלטים העיקריים שראיתי - אם יש עוד כמה שנראה לכם שפיספסתי אתם מוזמנים להשאיר הערות / הארות ולספר איזה טאבלט אתם הייתם רוצים לקנות!

אין תגובות: