Google Analytics

יום חמישי, מאי 27, 2010

אייפד והחיים האמיתיים - חול ואיפה אוכלים

הרבה מאוד כבר כתבו על האייפד ולמרות שכאן בבלוג לא כתבתי ביקורת מלאה רישמית ועמוקה לא נראה לי שזו הדרך שראוי לדבר על האייפד.

השאלה הכי גדולה שעולה היום לגבי האייפד היא - מה לעזאזל עושים איתו?!

ברור שהוא מגניב, ברור שהוא סקסי וברור שכל מי שהוא אפל פריק (יש כאן כאילו?!) ימהר וקנה כזה אבל מה אפשר לעשות איתו ומתי הוא ממלא צורך שהאייפון או המחשב הנייד לא יכולים למלא.

לכן החלטתי לשתף אותכם כאן בחוויות שלי מהשימוש באייפד ואין מקום טוב יותר להתחיל כזה מאשר בחופשה בחול.

אני נמצא בימים אילו באמסטרדם בחופשה עם זוגתי וחברים והאייפד (כמובן) נמצא כאן ביחד איתנו ואם לומר את האמת הוא עושה עבודה יוצאת מהכלל.

עוד לפני שקניתי את האייפד הורדתי לאייפון שלי כמה אפליקציות שקשורות לאמסטרדם, אפליקציה של הרכבת התחתית, אפליקציה חינמית לתיור בעיר ולמזלי בזמן שהענן היה מעל ארופה חברת Lonely Planet נתנה בחינם כמה וכמה אפליקציות אייפון של ערים מרכזיות בארופה ואמסטרדם בינייהם.

האייפד כמפת ענק
אחת הסיבות העיקריות שלא קניתי אייפד לא מזמן היתה שחיכיתי לגרסת ה 3G ופחות בעבור היכולת לגלוש בכל מקום אלה יותר בישביל ה GPS ובטיול כאן הפיצר הזה הסתבר כהצלחה גדולה מאוד.

אמנם ניתן לנווט בגוגל מפות גם על האייפון אבל אין מה להשוואת את החוויה של הניווט על מפה גדולה של 10 אינטש - הכל הרבה יותר ברור, רואים יותר מפה ולטעמי ה GPS של האייפד הרבה יותר טוב מזה של הסלולארי.
מכיוון שמחירי ה Data Roaming לחול מטורפים (כשניסיתי לקנות חבילה לפני הטיסה אמרו לי באורנג' ש 5 מגה יעלה לי 60 שח ואם אני רוצה חבילה ענקית של 100 מגה זה יעלה לי כמה וכמה מאות שקלים!) ולכן האייפון שלי לא גולש כאן ברשת דרך דור שלישי אלה רק במעט המקומות שניתן למצוא בהם WiFi חינמי.

גם האייפד שלי (למרות שהוא מצוייד ביכולת לקבל סים) לא גולש ברשת אלה רק איפה שיש WiFi חינמי - אבל זה לא מפריע ל GPS שלו לעבוד מצויין בעוד שה GPS של האייפון לא ממש מצליח למצוא איפה אני ולעיתים 
דורש שאפעיל את ה Data Roaming (כאילו שזה הולך לקראת בקרוב).

אז אחרי הקדמה כלכך ארוכה אולי אספר איך מצאתי את העבודה עם האייפד כלכך נעימה.
בעודנו מסתובבים ברחובות אמסטרדם הקרה פתאום נופל עלינו הרעב, אמנם יש לחבר איזה ספר שהוא קנה בארץ שמכיל כמה וכמה המלצות טובות רק שהחיפוש מהספר למפה הגדולה והמפורטת שלו לא ממש קלאסי.

אז אני פותח את אפליקצית Amsterdam של Lonely Planet ולמרות שזו אפליקציה לאייפון ולא לאייפד היא עובדת לא רע בכלל, אני מחפש מקום קרוב לאכול (האפליקציה אפילו אומרת לי מה המרחק למסעדה או האתר הקרוב, לרוב אני מעדיף לנווט על המפה של גוגל (הרבה יותר נוח) אז אני מעתיק את הכתובת ועובר למפות של גוגל.

במפות של גוגל אני מכניס את הכתובת וגוגל מייצר לי הוראות הליכה למקום - מעולה!
תוך כדי הליכה האייפד גם עוקב אחרי המיקום שלי ככה שאני תמיד יודע איפה אני בדיוק!

אם אני נכנס למסעדה ולא ממש ברור לי מה הם המנות שיש שם (אפילו אם יש גרסה אנגלית) אני תמיד יכול להריץ חיפוש בגוגל תמונות ולקבל תמונה של המנה או המרכיבים שלה או אפילו המלצות עליה.

עד עכשיו אתם בטח לא מבינים למה לעזאזל אני חייב את האייפד בישביל זה, הרבה גם האייפון יעשה את העבודה הזו מצויין.. נכון ולא נכון.
האייפד שלי עבד אתמול מלפנות בוקר כשלקחתי את הטיסה לכאן (כולל סרטים בטיסה, קראת ספר בטיסה וכמה משחקים) ניווט כל היום בעיר כולל בדיקת אימיילים, משחקים ועוד שטויות ורק בערב כשהגעתי חזרה למלון (אחרי כמעט 16 שעות פעילות עם המכשיר) הוא היה על 10% סוללה וקיבל את הטעינה שלו.
תראו לי אייפון שעם GPS עובד מחזיק כלכך הרבה זמן...

וכמובן שלנווט על המפות של האייפד זה הרבה יותר נוח, גם לגלוש, לקרוא וכו' וכו'

זהו לבינתיים - שימוש אחד באייפד בחול.

5 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לא לגמרי הבנתי....
במידה ואין לך חיבור דור שלישי, איך אתה מצליח להיכנס מכל מקום לגוגל מפות?

אותו דבר לגבי מנות במסעדה....

מוטקה אמר/ה...

אחרי כתבה כזאת היית מצפה שהגולשים יתלהבו יותר מהאייפד.
אני מצטער אבל אצלי נעשה רושם הפוך.

דבר ראשון את כל הדברים שכתבת אפשר לעשות בכל מחשב נייד, למעט האופציה של הבטריה שהיא באמת מגניבה.
דבר שני אני לא השתמשתי אף פעם באייפד, אבל מדבריך נשמע שהעדיפות היחידה של האייפד על האייפון הוא בסה״כ הנוחות שיש בגודל שלו, שעל זה אף אחד לא חולק. אבל הלאה, זה סתם אייפון מגודל ותו לא.
המפות, התוכנה, הוידאו, הכל. הכל אפשר לעשות בשניהם וההבדל היחידי הוא הגודל.
לכן אני אישית לא מתכונן לקנות אייפד למרות שיש לי כסף מיותר שמונח בצד, אני חושב לחכות קצת ולקנות טאבלט טוב עם מערכת הפעלה נורמלית ( ולא חסומה לפי השגעונות של אפל )

Nir Sagiv אמר/ה...

אני מסכים שכל מה שכתבתי אפשר לעשות עם כל מחשב נייד - אם יש לך GPS במחשב..

אפשר לומר דווקא עם אייפון אפשר לעשות את כל זה כי יש בו GPS

בגדול מחשב נייד תמיד יכול היה לעשות הכל רק שהוא מחשב נייד - ואישית לא ראיתי מעולם אנשים מסתובבים ברחוב עם מחשב נייד תוך כדי הליכה כשהוא פתוח - זה פשוט לא מתאים לזה!

אין ספק שיש הרבה בעיות עקרוניות עם עובדת האייפד "גן סגור" אבל מעניין היה לי לדעת מה בדיוק חסר לך באייפד שהיית מעדיף טאבלט עם מערכת הפעלה נורמאלית ואיזה מערכת הפעלה אתה רואה ככזו

לגבי ה WIFI - בהרבה מקומות יש WIFI סגור (דיברתי כאן עם אנשים וזה בגלל שהיו הרבה פריצות ל WIFI פתוח של אנשים כאן אז כולם סגרו) ולפעמים יש כאן אנשים שעדיין משאירים WIFI פתוח ואם אתה מבסעדה שיש לה WIFI היא בדרכ תסכים לתת לך להשתמש ב WIFI שלה..

Unknown אמר/ה...

אחי, אני חושב שאייפד זה ממש מגניב, ראיתי אותו כבר ושיחקתי אותו כבר. ואפשר לגלוש שם באינטרנט בנוחות ממש טובה...
יש לי מחשב 1 בבית שלי ויש לי כסף לקנות אייפד או מחשב נייד..
מה אתה חושב כדי לי לעשות ?

Nir Sagiv אמר/ה...

אין תשובה חד משמעית
צריך לדעת מה בדיוק הצרכים שלך.
אם אתה צריך מכשיר לצריכת מידע, אימיילים, גלישה וכו' ואתה צריך אותו קטן מאוד ונוח לקחת לכל מקום האייפד הוא מצויין.

אני אישית עובד איתו כל הזמן ומוצא אותו משמש אותי מכל מקום - עד כדי שהמחשב הנייד שלי במשרד הפך להיות די נייח כי לרוב הפגישות אני הולך עם האייפד.