Google Analytics

יום שבת, ינואר 10, 2009

Waze - לשנות את כיוון המחשבה

אני מניח שמי שקורא את הבלוג שלי יודע שאני מאוד אוהב את האייפון.
אני חושב שהפלטפורמה מעולה, התוכנות מדהימות והמנשק מצויין.. אבל את ה GPS לא ממש.

אז זהו שלא

טעות, טועים, טעינו.

את Waze (תוכנת ניווט GPS) גילית ממש לאחרונה ואם לגלות לכם בהתחלה מה הסוף - היא נהדרת.
התוכנה היא תוכנת ניווט לאייפון, המערכת הינה מערכת פתוחה וחברתית שלא עולה כלום, המיזם הוקם בהתבסס על FreeMap שהתחיל בשנת 2006 והרעיון המרכזי מאחורי הפרויקט הוא הקהילה שלו.

המפות של מיזם הניווט וה GPS של Waze מתעדכנות באופן אוטומטי ושוטף (על בסיס הנהגים שנוסעים בכבישים ובעצם הנסיעה שלהם ממפים את האזור), בצורה כזו העידכון של המפה הוא חי ויום יומי, בנוסף לעניין הזה המערכת יכולה לקבל עידכונים מהנהגים עצמם בזמן אמת על תאונות, פקקים, מלכודות שוטרים וכו ולעדכן את כל הקהילה באותו רגע.

כמובן שגם מהירות הנסיעה בדרך עוברת למערכת ונתון זה עוזר לה לחשב בצורה יותר טובה את הדרך הקצרה ביותר ליעד שלכם.

אבל עד עכשיו כל מה שכתבתי זה על הנייר - איך זה עובד באמת אתם שואלים?

במילה - מעולה!

התקנתי את Waze מזה כמה זמן והיום לקחתי אותה לנסיעת מבחן.
הכנסתי כתובת והתחלתי לנסוע, קול גברי ונעים הודיע לי לפני כל פנייה (800 מטר, 200 מטר ועל הצומת) וידע יפה מאוד לתאר כל מתאר תנועתי שעברנו בדרך (אם זו כיכר, צומת או מחלף).

תוכנת הניווט כוללת מבט תלת מימדי כמו גם מצב לילה (בו התאורה כהה יותר בכדי לא לסנוור) ועוד פיצרים רבים וטובים, כיאה לתוכנת GPS מכובדת.

גם כששיחקתי אותה גבר מצויי (לדעתי עדיין הדרך שלי היתה יותר טובה) התוכנה לא התבלבלה לרגע ופשוט בנתה מחדש את המסלול (כשהיא מודיעה לי בכמה זמן הארכתי לעצמי את הדרך עם ה"גבריות" שלי...) - לא רק זה התוכנה גם לא התלוננה או גרמה לי להרגיש טמבל.

בזמן עבודת התוכנה אפשר גם לשמוע מוסיקה מהאייפון והקול הגברי (אם כי הוא קצת נמוך ביחד עם מוסיקה) ממשיך להדריך ולכוון.

הדבר היחיד שהייתי מאוד שמח לראות מסודר לקראת גרסה עתידית היא עניין הסוללה - הדבר הזה פשוט שותה את הסוללה ואני לגמרי מבין מדוע אפל לא מאשרת תוכנות GPS לניווט באייפון.

אני מקווה שהמפתחים יוכלו לעשות משהו בעניין צריכה הסוללה, זה ביחד עם הגברת הווליום של המדבר בזמן שמיעת מוסיקה הופכים את התוכנה הזו למעולה.

את התוכנה ניתן למצוא דרך Cydia (על ידי הוספת המקור: cydia.waze.co.il).

2 תגובות:

CHEG אמר/ה...

עובד מעולה גם אל nokia n95, הממשק אל נוקיה יותר נוח מאשר באייפון.

Nir Sagiv אמר/ה...

אגב - בנוקיה איך זה עובד מבחינת הסוללה?