Google Analytics

יום רביעי, ינואר 10, 2007

זה איפוד וידאו אמיתי!!! לא זה טלפון?!! (עדכון)


אז אין איפוד וידאו...
אולי בעצם יש?

אפל הכריזה על איפון שלה - הטלפון החדש של אפל הוא בעצם איפוד וידאו עם מסך מלא, מסך מגע של 3.5 אינטש עם 8 גיגה זיכרון פלאש, WiFi, Edge ברשתות דור שלישי (עדכון: הטלפון אינו טלפון דור שלישי).

גלישה באינטרנט עם דפדפן ספארי - אפילו יותר מזה - האיפון יהיה מערכת מלאה שמריצה OS X.

התמונה מ engadget
שליטה בטלפון באמצעות מגע.

עוד פרטים יותר מאוחר.. איזה התרגשות!

עדכונים...
אז אחרי שההמולה קצת ירדה אפשר לבוא ולספר את כל הפרטים בצורה קצת יותר מסודרת.
ה iPhone הוא הנסיון של אפל ליצר מכשיר משולב, ה iPhone אמור להיות גם טלפון סלולרי, גם נגן איפוד (אם וידאו במסך רחב) וגם אינטרנט קומיוניקטור.

בצד הטלפון הסלולארי ה iPhone הוא טלפון GSM מרובע רשתות, המגיע עם 2.0 bluetooth, מצלמת 2 מגה פיקסל, רשת ה Edge ו sms כמובן. (השאלה שעולה היא - איפה הדור השלישי?!)

בצד האיפוד המכשיר מאפשר לשמוע שירים, לראות וידאו (כמובן שהוא מסתנכרן עם האיטיונס שכולנו מכירים) וכל זה על מסך בגודל 3.5 אינטש.

בצד האינטרנט קומיוניקטור ה iPhone הוא ממש מיני מערכת מק OSX - הוא מגיע עם דפדפן מובנה (שנראה לא רע בכלל) עם תוכנת מייל רצינית וכל מה שצריך בכדי לגלוש באינטרנט ולהשאר בדרכים, נחמד היה לראות שהמכשיר תומך ב Widgets אותן תוכנות אינטרנט קטנות שכבר מוכרות לכל משתמשי המק (גם בחלונות ויסטה הוסיפה אותם - אבל בשם אחר - גאדג'טים).


הדבר הכי מגניב במכשיר הזה (כי בתכלס מי שעוקב אחרי עולם הסלולאר יודע שמה שיש כאן מבחינת יכולות לא נופל רחוק מהטלפונים החדשים ביותר של נוקיה (למשל ה N800) או הטלפונים החדשים של SonyEricsson למשל ה W950 ) הוא ההתממשקות למחשב (דבר שאפל מצויינת בו)

- אני מניח שבצד של המק ההתממשקות תהיה יוצאת דופן אל מול תוכנת המייל של מק OSX, תוכנת הכתובות וכו' - כמובן שהחיבור עם האיטיונס יהיה מצויין מה שיקל על העברת תכנים למכשיר בקלות ובמהירות.

הדבר השני שאפל תמיד ידעה להוציא בצורה מצויינת זה הממשק - וגם הפעם נראה שיש כאן ממשק מנצח - מסך מגע שעובדים איתו עם האצבעות, המסך מאפשר לעבוד עם יותר מאצבע אחת על המסך מה שמאפשר להקליד SMS עם מקלדת וירטואלית מלאה במהירות רבה, לגלול בקלות בין שירים ואנשים קשר ואפילו לבצע פעולות על תמונות (כמו זום, סיבוב תמונה וכו') בקלות רבה ובצורה שנראת מאוד אינטואיטיבית.

מבחינת מחירים וזמינות אנחנו קצת בבעיה...
המכשיר מגיע בשתי גרסאות, גרסת 4 גיגה וגרסת 8 גיגה שיתומכרו ב 499$ ו 599$ בהתאמה.
נכון להיום המכשיר יהיה זמין רק עוד כחצי שנה וגם אז יהיה אפשר לקנות אותו רק עם חיבור לספק טלפון סלולארי (במקרה הזה סינגולר בארה"ב).

לארופה הוא אמור יהיה להגיע לקראת סוף השנה ולישראל (לפחות לפי מה שאומר נכון להיום מנכל ידע בראיון שעשו איתו באתר גאדג'טים) כנראה שלא בקרוב אבל אני מניח שביבוא אישי לקראת סוף השנה כבר נוכל למצוא גרסאות פתוחת של המכשיר - פשוט להכניס את הסים שלנו פנימה ולהתחיל לעבוד.

בכל מקרה - אני ממליץ לכולם להכנס לאתר של Apple וראות קצת את המכשיר בפעולה.

קישור נוסף ששווה לבדוק - השוואת גדלים ב engadget...

אני מקווה שאתם מתחילים לחסוך ואם למישהו יש אחד כזה ספייר - אני אשמח לקבל אותו :-D



אין תגובות: