Google Analytics

יום חמישי, נובמבר 02, 2006

Zune - ביקורות ראשונות


ביקורות ראשונות על הזון של מיקרוסופט כבר צצות ברשת ואיתם כמה נקודות מעניינות על המכשיר החדש מבית מיקרוסופט, אבל לפני הכל למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) הזון הוא נגן המוסיקה/סרטים החדש שאמור להיות הנגן התורן שיקח את הבכורה מהאיפוד, הוא מגיע בגודל הדומה לאיפוד (קצת יותר עבה וכבד) עם מסך גדול יותר (3 אינטש לעומת ה 2.5 של האיפוד דור חמישי) עם יכולת לעבוד בצורה אנכית ואופקית, רדיו FM ויכולות אלחוט (עוד פירוט בהמשך)

כמה דברים מאוד מעניינים לגבי הזון:
פורמטים - הזון תומך, נכון להיום, בפורמטים הבאים:
MP3, AAC וגרסה מיוחדת של WMA DRM, כלומר כל מי שקנה שירים מחנויות שתומכות ב DRM של מיקרוסופט (למשל נפסטר או ארג') לא יוכל לנגן אותם בזון החדש שלו (שתאמת זה נראה לי כמו צעד מוזר מאוד)
מבחינת סרטים הזון תומך רק ב WMV כך שיש צורך להחליף את כל הסרטים לפורמט הזו - אם תוסיפו לכך את העניין שחנות הזון החדשה שמיקרוסופט פתחה לא מציעה שום סרט או וידאו להורדה בינתיים - זה קצת מוזר.

הזון יכול לשדר לטלוויזה סרטים אבל רק בפורמט המקווץ לזון (שלא כמו האיפוד שיכול לשדר גם באיכות קרובה ל DVD) כנראה שמיקרוסופט עוד עובדים על זה - בינתיים זה איננו.

הזון מדווח כנוח מאוד לשימוש - הממשק מצויין וגם המראה נחמד (למרות שכל עוד לא ראיתי את החום הזה בעיניים - אני לא ממש יכול לומר עליו משהו טוב)

אפשר לראות תמונות בזון (גם בזמן שמיעת מוסיקה) ואפשר כמובן להעביר תמונות לזון אחר, אלחוטית, ללא הגבלה (יופי של פיצר)
מצגות תמונות מוגבלות למעבר פשוט בלבד בין תמונות (fade)

הרדיו מגיע בממשק פשוט וכולל תמיכה ב RDS (את זה אני אוהב) שמאפשר למכשיר להציג נתונים לגבי התחנה, השיר המושמע ועוד - כמובן אם התחנה משדרת את זה.

כמו שכבר כתבתי אפשר לשלוח תמונתו לחברים ללא הגבה, נכון להיות לא ניתן לשלוח קבצי וידאו (נו באמת...) וקבצי מוסיקה (לא חשוב אם הם מוגנים או לא) אפשר לשלוח אבל הם ינגנו 3 פעמים או 3 ימים (מה שבא קודם :-( זה ממש לא רציני).

הזון (בדומה לאיפוד) לא כבה לעולם מה שנותן אפשרות להפעיל אותו בשנייה, זמן הסוללה המדווח הוא כ 14 שעות (עם אלחוט כ 13 שעות).

זהו בינתיים - מעניין מתי הוא יגיע לארצנו הקטנה ונוכל לראות אותו בעיניים.

[מקור cnet]

אין תגובות: