Google Analytics

יום ראשון, ספטמבר 02, 2007

מלחמת המוסיקה הניידת עוברת לחנויות המוסיקה


אחרי ההצלחה יוצרת הדופן של האייפוד וכל הנסיונות להלחם באייפוד עם נגנים מנגנים שונים מבינות החברות סופסוף שהאייטיונס כחנות וכפלטפורמה מהווה חלק לא קטן בהצלחה של הנגן.

חברות רבות פותחות בימים אילו חנויות מוסיקה (ומנסות לרכב על גל ה DRM free שזה לטעמי הדרך להצלחה) במיוחד בארה"ב (למשל החנות החדשה של Amazon) או אפילו נסיונות לכופף את חברת אפל ולהלך עליה אימים.

עכשיו זה התור של NBC לנסות את מזלה.
לקראת חידוש החוזה בין NBC ובין אפל בנוגע למכירת סדרות בחנות המוסיקה והסרטים אייטיונס רצתה הרשת לשנות את תנאי החוזה - הדיונים כנראה עלו על שירטון ו NBC יצאה בהודעה לעיתונות שהכל מדצמבר (עם סיום החוזה הנוכחי שלה) לא תמכור הרשת את הסדרות שלה באייטיונס. רבים צפו שזהו נסיון ללחוץ על אפל להסכים לשינויים (כנראה במודל המחיר המאוד קשוח של אפל).

התגובה של אפל לא איחרה לבו וזו מצידה יצאה בהודעה משלה, שם אומרים הגורמים באפל שהסדרות של NBC לא ימכרו בחנות אייטיונס החל מספטמבר מכיוון שאפל לא מוכנה למכור סידרה עד האמצע.

חשוב לציין ש NBC אחראית ל 30% מהכנסות iTunes מסדרות (עם כותרים כמו Heros ו The Office) ומצד שני נכון לרגע זה NBC נשארה ללא דרך להכניס כסף ממכר הסדרות שלה ברשת.

לדברי אפל NBC רצתה שינוי בתנאי התשלום שיעלה את המחיר לפרק ל 4-5$ בעוד היום המחיר הינו אחיד ועומד על 1.99$, אישית אני עם אפל, אני חושב שמחיר אחיד וזול של 1.99$ הוא בדיוק מה שיגרום לאנשים לקנות את הפרק בגלל הקלות שאפשר להוריד אותו מאייטיונס.

מעניין מה ילד יום אבל בטוח שהתחום הזה רק ילך ויתחמם.

אין תגובות: