Google Analytics

יום שלישי, מאי 10, 2011

עתיד הדיבור על פי אפל - Siri / Nuance / iOS 5

אחת החוזקות של אנדרואיד על מערכת ההפעלה של אפל היא היכולת היוצאת דופן לזהות דיבור.
כל מכשירי האנדרואיד מגיעים מצויידים במערכת זיהוי קולי שיכולה לשמש בכל תוכנה שרוצה לעשות שימוש ביכולת הזו, אם זה בחיפוש, כתיבת טקסט, הודעות אס אם אס ועוד.

ניסיון קל עם תוכנת החיפוש של גוגל (שגם בגרסת האייפון יש לה תמיכה בחיפוש קולי) מראה שהמערכת עובדת יוצא מהכלל. (באנגלית כמובן).

כבר לפני כמה שנים קנתה אפל את Siri שהיתה חברה שהתעסקה בזיהוי קולי, התוכ של החברה (שעדיין זמינה להורדת בחנות האפליקציות של אפל) מאפשרת לקבל המלצות כזיהוי קולי משמש כדרך לתקשר עם התוכנה.

אבל לא הרבה קרה מאז והטכנולוגיה לא הגיע לאייפון.

השמועות האחרונות מדברות על מגעים בין אפל לחברה נוספת בתחום, Nuance, אם מתבלבלים קצת לעומק על הקשרים קל לראות הפיתרונות של Siri היו מבוססים על הטכנולוגיה של Nuance וכל מי שעוקב קצת אחרי אפל יודע שהחברה אוהבת להיות בטוחה לגמרי בכל האספקטים המשפטיים לפני שהיא מחליטה ללכת על טכנולוגיה כזו או אחרת.

כמובן שהשאלה הראשונה היא למה אפל לא קונה את ניואנס? אבל עם ערך של כ 7 מיליארד דולר לחברה זה אומר שכל נסיון קנייה של אפל יעלה בסיסית 10 מיליארד והערך הזה ירד מייד ואפל בטח לא כלכך אוהבת את זה.

מקורות מספרים שהכיוון שאפל עובדת עליו עכשיו הוא חוזה רציני עם החברה ומקורות אפילו מספרים שחלק מהשימושים של אפל במרכז המיחשוב הענק שאפל בונה יהיה לשרתים של חברת Nuance.

כנראה שאנחנו קרובים מאוד לסיום המגעים כי כל הרשת מדברת שהטכנולוגיה הולכת להגיע עם מערכת ההפעלה 5 של אפל שהולכת להיות מוצגת בכנס המפתחים של אפל בחודש הבא ואנחנו כצרכנים נקבל אותו לקראת הסתיו

כמו תמיד לנו נשאר רק לחכות..




תגובה 1:

Ayelet אמר/ה...

וxסתם מעניין-
מה עוד עושה חברת NUANCE?
http://www.pdace.com/kb/kb.php?kb=333