Google Analytics

יום חמישי, ספטמבר 10, 2009

סטיב ג'ובס ואייפודים - סיכום ארוע אפל

אפשר לומר שההפתעה המשמחת ביותר שהיתה אתמול בהכרזה של אפל היתה נוכחותו של סטיב ג'ובס שחזר לבמה להציג את ריענון הסתיו של האייפודים של החברה.

כצפוי הארוע של אפל לא כלל שינויים מרעישים ומהפכות יוצאות דופן - היה לנו שם אייטיונס 9 חדש, אייפודים ועוד אייפודים ן... זהו בסה"כ.

נתחיל עם האייטיונס 9
אייטיונס כבר מזמן משמש כהרבה יותר מתוכנת מוסיקה וסינכרון לאייפודים / אייפון, היא מחוברת לחנות של אייטיונס ומאפשרת לקנות מוסיקה / סרטים ותוכנות טלוויזה כמו גם רינגטונים ועוד.

אייטיונס 9 מנסה להחזיר קצת מחווית האלבומים הפיזיים של פעם עם הצגת ה iTunes LP.
האייטיונס LP היא בעצם תוספת דיגיטאלית למי שקונה אלבום שלם באייטיונס - התוספת הזו מאפשר לקבל Album Art, מילים לשירים ותוספות דיגיטאליות נוספות בקניית דיסקים.

תוסף הגאון (Genius) מקבל עידכון - אם עד עכשיו יכולנו לבחור שיר / סרט / סידרה ולקבל המלצות על בסיס הנתונים של מליוני משתמשי אייטיונס ברחבי העולם הפעם המערכת מאפשרת לנו עוד כמה דברים עם ה Genius Mixes - הפיצר החדש עובר בעצם על כל המוסיקה שלנו ומייצר ממנה 12 רשימות השמעה חכמות 'גאוניות' אוטומטית.
עוד תוספת ב Genius של אייטיונס היא אפשרות ההמלצה על תוכנות על בסיס התוכנות שכבר יש לכם - פיצר נחמד גם כן (הכל כדי שנבזבז יותר כסף)

תוספת חדשה לאייטיונס היא היכולת לסנכרן בין סיפריות אייטיונס שונות בבית - אם יש לכם חשבון אייטיונס (ולמי שאין מוזמן לפתוח בחינם חשבון באייטיונס עם המדריך הזה) כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכנס לחשבון שלכם והוא מאפשר לכם לסנכרן עד 5 מחשבים בבית דרך הרשת בשירים / סרטים וסדרות - הללויה! (כמה שהגיע הזמן שהפיצר הזה יגיע)

עוד תוספת נחמדה וחשובה היא האפשרות לערוך את חלונות האפליקציות של האייפוד טאצ / אייפון ישירות מהאייטיונס - כבר כמה וכמה זמן שהפיצר הזה מסתובב באתרי השמועות והרעיונות השונים וטוב שאפל הוסיפה אותה.

בתחום הסינכרון האייטיונס יכול לסנכרן עכשיו אייפודים גם לפי אמן או סוג מוסיקה, מעבר לאפשרות הסינכרון האוטומטי / ידני / על בסיס רשימות השמעה שונות.

עוד בשינויים באייטיונס ניתן למצוא עיצוב חדש לחנות של אייטיונס, העיצוב החדש מאפשר ניווט קל יותר בין החלקים השונים של החנות (בזכות בר שנמצא בראש החנות) ואפשרות לראות preview של שירים וסרטים בחלק החנות שנמצאים בו בלי הצורך להכנס לעמוד האלבום או הסרט.

אייפוד שאפל
האייפוד שאפל עודכן מוקדם יותר השנה ולכן לא הגיוני היה לחשוב שיהיה עידכון משמעותי לנגן.
האייפוד שאפל קיבל כמה צבעים חדשים (מעבר לשחור ולכסוף שהיו עד עכשיו נוספו ירוק, ורוד וכחול) ובעוד האייפוד שאפל דור שני (שעדיין נמכר על אתמול בחנות) ירד מהמדפים ובמקומו הוציא אפל אייפוד שאפל דור שלישי (בדיוק כמו האייפוד שאפל שנמכר עד עכשיו) רק עם 2 גיגה זיכרון.
גרסה נוספת במחיר של 99$ ל 4 גיגה בצבע כסוף מבריק תמכר בצורה אקסלוסיבי בחנויות אפל בלבד.
המחיר נשאר כשהיה, 79$ לגרסת ה 4 גיגה ו 59$ לגרסת ה 2 גיגה.

בכמה מקומות שמעתי שהאייפוד שפאל החדש מגיע אם איזה שהוא מתאם אוזניות לכל אוזניות אבל באתר של אפל לא הצלחתי למצוא שום אינדיקציה לזה - נאלץ להמתין קצת עד שהמכשיר יגיע לחנויות..

אייפוד קלאסיק (כן - הוא לא בוטל)
למרות הסיפורים, אגדות ואיומים האייפוד קלאסיק לא בוטל (לשימחתי הרבה) אבל הוא גם לא קיבל שום שינוי משמעותי.
מעבר להגדלת הזיכרון ל 160 גיגה באותו גודל כמו ה 120 הקודם לא נראה שישנם שינויים רבים באייפוד קלאסיק (בטח לא בהשוואה לאייפוד שאפל - שנדבר עלי בהמשך).
הפיצרים הרגילים כמו Genius נמצאים בו וכמובן העובדה שהוא יכול להכיל את כל סיפרית השירים של כל משתמש אייפוד מורעל - אפילו בפורמט Lossless.

אייפוד טאצ
האייפוד טאצ הוא המלך החדש של אפל - אחרי שלקח את הבכורה ועל פי אפל הוא מכשיר הנמכר ביותר של החברה נכון להיום.

האייפוד טאצ לא קיבל יותר מדי שינויים חיצוניים (לא מצלמה או מיקרופון כמו שהובטח) אבל את המנוע שלו אפל עידכנה והוא מכיל את אותם רכיבים כמו האייפון 3GS - מה שאומר שאתם מקבלים מכשיר הרבה יותר מהיר (ב 50%) מהאייפוד טאצ הקודם.

האייפוד טאצ קיבל קפיצה בנפח היום ניתן לקנות אותו עם 64 גיגה זיכרון (כן כן - 64 גיגה זיכרון פלאש).
המחיר של גרסת ה 64 גיגה עומד על 399$ כשגרסת ה 32 עולה 299$.
ישנה גרסה זולה יותר של 8 גיגה שעולה 199$ והיא ללא ספק הכניסה לעולם האייפוד טאצ למי שרוצה אבל לא ממש יכול.

הגרסאות היקרות יותר מגיעות עם האוזניות בעלות השלט והמיקרופון של אפל (כך שאפשר לדבר בסקייפ בכיף) בעוד שגרסת ה 8 גיגה מגיע עם האוזיות הישנות יותר (בלי שלט או מיקרופון).
כמובן שהאייפודים החדשים מגיעים עם גרסה 3.1 מותקנת עליהם כבר מהחנות.

אייפוד ננו
האייפוד ננו הוא ללא ספק הכוכב של ההכרזות (מעבר לסטיב שהיה הכוכב האמיתי).
השינוי הכי מרענן הוא ללא ספק העובדה שהאייפוד ננו החדש מקבל מצלמה - ולא סתם מצלמה אלה מצלמת וידאו!
מצלמת הוידאו מאפשרת לצלם וידאו בקלות וביעילות באייפוד ננו שלכם במנשק פשוט שבה להתמודד מול Flip ושאר יצרניות המצלמות הזולות/פשוטות שעושות שמות בשוק המצלמות.

עוד קבלנו באייפוד ננו רדיו FM (רדיו FM באייפוד?!) - אישית אני לא מבין את הצורך ברדיו FM באייפוד שיש בו הרבה מאוד שירים - אבל כנראה שהלחץ עובד שמישהו שם באפל החליט להכניס את הרדיו לאייפוד.
מעבר לרדיו קיבלנו באייפוד Live Pause וזה אומר שאם אתם שומעים תוכנית ברדיו ועושים PAUSE אז התוכנית תמשיך בדיוק מאיפה שעצרת (ברגע האייפוד ימשיך להקליט את התוכנות בזיכרון שלו ויאפשר לכם לשמוע בלי לפספס שום דבר).

עוד קיבל האייפוד ננו תמיכה מלאה ב Nike+ כמו גם בפיצר ה Genius Mixes כמו באייטיונס 9.

האייפוד ננו החדש מגיע ב 8 ו 16 גיגה במחיר של 149$ ו 179$ בהתאה.
המסך של האייפוד הוגדל קצת ל 2.2 אינטש (מ 2 אינטש).

החדשה הכי טובה לנו היא התמיכה בעיברית באייפוד ננו החדש (!) בנוסף לעובדה שהאייפוד ננו תומך ב Voice Over שמאפשר למכשיר להקריא את התפריטים, השירים והאמנים של במכשיר (פיצר מגניב ביותר שחבל שלא נכנס לאייפוד קלאיסק)

עוד קיבלנו בהכרזה הזו זה עידכון למערכת ההפעלה של האייפון (3.1) שבין התיקונים והעידכונים ניתן למוצא את העידכונים הבאים:
* רכיב ה Genius עבור אפליקציות על האייפון עצמו
* רכיב ה Genius Mixes המסתנכרן עם האייטיונס 9
* הורדת רינגטונים דרך המכשיר עצמו
* אירגון וסינכרון התוכנות של האייפון דרך האייטיונס (כמו כבר סיפרתי בעדכון האייטיונס)

כמו תמיד בנוגע לאייפון - אם יש לכם אייפון שאינו SimFree על תעדכנו את האייפון שלכם - הוא ינעל ולא בטוח שתוכלו לפרוץ אותו שוב!

9 תגובות:

אורי - uriler אמר/ה...

כמה הערות קטנות:
1. הטאץ' של ה 8 ג'יגה נשאר זהה לדור הקודם, ללא שדרוג המנוע.
2. ברדיו של הננו החדש יש עוד פונקציה יעילה (בתחנות רדיו תומכות, בארה"ב בלבד) - Apple Tagging - אם אהבת את השיר המושמע אתה מסמן אותו, ובסנכרון לאייטונס - תעלה הצעה לרכוש את השיר ישירות מהחנות :-)

(אגב, בפסקה של האייפוד קלאסיק, כתבת בטעות שאפל במקום נאנו).

Unknown אמר/ה...

הבלוג מעניין והכתיבה מושקעת. ללא ספק חשים בתשוקה שיש לך לנושאים המסוקרים. רק חבל שיש כל כך הרבה שגיאות כתיב - לא רק בפוסט הזה אלא כמעט בכולם. אינני מבין מדוע אינך עובר ביסודיות וקורא את הפוסט לפני שאתה מפרסם? אם זו בעיה, אפשר לבקש מחבר בעל כישורי שפה סבירים לעשות זאת עבורך ובכך לחסוך פדיחות. זה הופך את האתר (בעיני לפחות) לחובבני ולפעמים אף לילדותי - חבל.

Nir Sagiv אמר/ה...

שלום ערן
ראשית תודה על המחמאות - אני מודע לבעית שגיאות הכתיב שלי (רק בכתיבת התגובה הזו כבר תיקנתי איזה 3)

לא תמיד יש לי זמן לעבור על הפוסטים ואכן הייתי שמח אם תוכל להצטרף ולעזור בנושא הזה - אשמח אגב - שאם אתה כבר שם לב לבעיות אולי תוכל לכתוב מהן כדי שאוכל לתקנן :)

Amit אמר/ה...

כמה טוב שיש את הבלוג שלך... אין סיבה לחפש מידע על אייפוד בשום מקום אחר.
תגיד, האייפוד טאץ' (32GB) תומך בעברית? בדפדפן, בשירים ובהכל?

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד על הסקירה המקיפה. השאלה היא אם כדאי להשקיע עכשיו באייפוד טאץ חדש או לחכות לדגם עם מצלמה ו(אולי) רדיו?

Nir Sagiv אמר/ה...

תלוי מה אתה בדיוק מחפש -
נגן לא קונים לפי מפרט - קונים לפי צרכים

השאלה מה אתה צריך...

Nir Sagiv אמר/ה...

עמית - האייפוד טאצ תומך בעיברית כבר מיזמן - ממערכת ההפעלה השלישי OS 3 (אפשר לעדכן גם אייפודים ישנים בעלות של 10$) יש תמיכה מלאה בעיברית

Moses אמר/ה...

"החדשה הכי טובה לנו היא התמיכה בעיברית באייפוד ננו החדש (!)"

האם יש בכך גם חדשות טובות לבעלי הדור הקודם? הרי מדובר בסה"כ באותו המכשיר, פלוס מינוס...

תודה על העידכונים!

Nir Sagiv אמר/ה...

ממש לא -
ראשית אפל לא נוטה להוסיף פיצרים חדשים במכשירים ישנים - לא ראיתי אותה עושה את זה מעולם

ושנית אמנם האייפוד לא נראה אותו דבר אבל הוא שונה מבפנים

בכל מקרה לא נראה לי שיש על מה לבנות בנושא הזה..