Google Analytics

יום שבת, יוני 06, 2009

Palm Pre - עובד עם האייטיונס כמו אייפוד

לפני שנקפוץ למים בואו נעשה קצת סדר.
חברת Palm הינה חברה ותיקה מאוד בתחום מחשבי כף היה והיתה פורצת הדרך והשליטה של תחום הגאדג'טים האילו תקופה ארוכה מאוד (כל מי שותיק מספיק זוכר את ה Palm V האגדי והסידרה 5XX המצליחה שבאה אחריו).

לכשנכנסו הטלפונים החכמים ניסתה גם חברת פאלם לעבור לתחום הטלפונים החכמים והיו לה כמה וכמה הצלחות גם בתחום הזה. אבל בשנים האחרונות עם הכניסה החזקה של RIM ומערכות הפעלה של מיקרוספוט ולבסוף גם האייפון נראה היה שחברת פאלם נעלמת.

הפאלם פרי אמור להציל את החברה ולראשונה מזה זמן רב הוא משלב גם חומרה מבית היוצר של פאלם כמו גם מערכת הפעלה חדשה מתוצרתה (כמו בימים הטובים ההם).

מערכת ההפעלה של פאלם אמורה להיות ברמה אחת עם מערכת ההפעלה של הטלפונים המודרנים (בהם אנדרואיד / האייפון / RIM וכו') והפיתוח על הפלטפורמה אמור להיות פשוט וקל מכיוון שהוא נעשה בטכנולוגיות וואב שהמון מפתחים יודעים לעבוד איתן (CSS / HTML / JS).

אחת הנקודות החוזק שהיו למכשירים של Palm מאז ומעולם היתה אפשרות הסינכרון הפשוטה והקלה ונראה שפאלם מבינים שעל מנת להצליח העבודה מול המחשב צריכה להיות פשוטה וקלה ולכן הם בחרו להסתנכרן מול אייטיונס על מנת לתת חווית סינכרון מושלמת.

העובדה שהאייטיונס משמש אצל רבים נק' מרכז למדי הביתית היא עובדה מוגמרת ונכון עשו החבר'ה של Palm שהחליטו לתת תמיכה באייטיונס למכשיר.

כמובן שהמכשיר לא חייב להיות מסונכרן מול אייטיונס (כמו המכשירים של אפל) אבל בצורה כזו המעבר מהאייפון ל Palm Pre אמור להיות פשוט הרבה יותר וזה יכול לעשות טוב למכירות של פאלם.

השאלה היחידה שנשארת היא - מה תעשה אפל - בעבר לא מעט חברות ניסו ליצור מכשירים שיעבדו עם האייטיונס ואפל עידכנה את המכשירים והאייטיונס וחסמה את האפשרויות האילו -

האם פאלם מצאה דרך שאפל לא תוכל לחסום?
אולי בכלל יש בין החברות הסכם כלשהו?

אין ספק שהכניסה של מכשיר חדש לעולם הטלפונים החכמים הוא מבורך מאוד - ובתור חובב פאלם כבר שנים רבות אני מקווה מאוד שהחברה תצליח - אני בינתיים נשאר עם האייפון שלי - לפחות עד שנראה מה ילד יום :D

אין תגובות: