Google Analytics

יום שבת, דצמבר 16, 2006

מוסיקה בעידן המודרני - ארבע דרכים חדשות לגלות מוסיקה

האינטרנט בעידן החדש הוא מקום אחר, מיזמים חדשים יוצרים הזדמנויות ומצבים חדשים גישה שונה לגמרי לרשת, מה שיש בה ואיך להשתמש בה.
עד לפני כמה שנים הרשת נתפסה כמקור עצום של מידע שאפשר היה לחפש בו כל דבר וגם למצוא בשנים האחרונות (אחרי שכבר הבנו את הרעיון הזה של למצוא כל דבר - או בעצם למצוא כלכך הרבה מכל דבר עד כדי שקצת קשה למצוא את מה שבדיוק רצינו) האינטרנט התחיל לחפש את עצמו מחדש אפשר לומר אפילו להמציא את עצמו מחדש web 2.0.

האינטרנט בעידן ה "web 2.0" הפך להיות מקום הרבה יותר חברתי - מקום שבו הגולשים מעלים תוכן ויוצרים רשת דינמית חברתית מצד אחד ומצד שני הרשת הרבה יותר אישית ומנסה לתת לכל אחד בדיוק מה שהוא צריך - מתוך המגוון האין סופי של המדיע שיש לרשת הציע.

בפוסט הזה אני אנסה להמליץ על ארבע שרותים שונים וחדשים (יחסית) שמנסים להכניס את חווית שמיעת המוסיקה שלנו לעידן החדש, כל השירותים עובדים כמובן צמוד צמוד עם iTunes למרות שלא כולם דורשים את התוכנה על מנת לעבוד.

השירות הראשון (שכבר דיברתי עליו בעבר) נקרא spotDJ זהו שירות די.ג'י. אנושי, כל משתמש יכול להוריד למחשב שלו את התוכנה ולקבל טיפים/המלצות/מידע על כל שיר שהוא שומע באיטיונס - כמובן שבאותה צורה יכול כל אחד להקליט בעצמו הארות/הערות על כל שיר שהוא עצמו שומע באיטיונס ולהעלות אותן לקהילה - ניתן כמובן לדרג את מה הקטעים ששומעים כולל את המגישים עצמם ובעצם להפוך את חווית שמיעת המוסיקה באיטיונס לרדיו אמיתי. (עוד פרטים ניתן למצוא בפוסט שכבר כתבתי על שרות).

השירות השני (שאני מניח שאין אפילו אחד שלא מכיר אותו) הוא last.fm.
last.fm הוא בעצם שרות מוסיקה אינטרנטי - ניתן להגדיר לשרות איזה מוסיקה אתם אוהבים, אם ברמת להקות או סוגי מוסיקה, והתוכנה תתחיל להזרים לכם מוסיקה בחינם מהרשת - כמובן שעל כל שיר שמושמע אפשר לראות פרטים על האומן ואפילו לקבל קישור לקניית הדיסק ישירות, כמובן שאם אהבתם את השיר אפשר לסמן אותו כאהוב או לסמן אותו כ"לא משהו" והוא יכנס לשיקלול בשירים הבאים שהתוכנה תמליץ לכם.

בגרסה האחרונה של התוכנה ישנם גם פלאגינים לאיטיונס (וינאמפ, מדיה פלייר ועוד) אשר אוספים סטטיסטיקות לגבי השירים שאתם שומעים וכל שבוע האתר ממליצים לכם על שירים שיתאימו לטעם המוסיקלי שלכם.

גם אפקט הקהילה קיים ב last.fm ואתם יכולים לראות מה אוהבים החברים שלכם, להמליץ להם על שירים שאהבתם מאוד וכמובן למצוא חברים חדשים לפי הטעם המוסיקלי שלכם!

מה שאישית אהבתי ב last.fm זה שהתוכנה יכולה להיות מותקנת בכל מקום (למשל בעבודה) ומכיוון שהפרופיל שלכם נמצא ברשת תוכלו לשמוע מוסיקה בכל מקום גם אם המחשב שלכם רחוק או האיפוד לא איתכם (לא שיש מצב כזה אבל שיהיה :D)


השירות השלישי נראה the filter והוא יותר סוג של רובוט חכם שיודע לבנות לכם רשימות השמעה מתוך סיפרית האיטיונס שלכם.
לאחר התקנת התוכנה תגלו במחשב מין חלון קטן (בדומה לאיטיונס) שבו רשימת השמעה, כל מה שצריך לעשות זה לבחור כמה שירים באיטיונס ו the filter כבר ימשיך משם - למה זה במיוחד שווה? אם אתם רוצים למשל לצאת לריצה אתם יכולים לבחור כמה שירים טובים לאימון לבקש מ The filter ליצור רשימת השמעה לפי השירים האילו, את הרשימה לסנכרן לאיפוד ויש לכם יופי של רשימה לריצה!

בנוסף the filter יכול לסנכרן גם כל נגן מבוסס על דיסק עם רשימת השמעה מהאיפוד שלכם.

נכון להיום the filter יעבוד רק עם חלונות ו iTunes אבל לפי דברי המפתחים גרסאות למק ול media player נמצאות בדרך.

השירות הרביעי (וזה שאני אישית הכי אוהב) נקרא iLike.
השרות הזה משלב כמעט את כל הדברים של השרותים האחרים, ראשית לגבי כל שיר שאתם שומעים הוא ממליץ לכם על שירים אחרים שדומים לשיר הזה עם קישור לקנית השיר ישירות באיטיונס, בנוסף הוא ממליץ על קישורים ישירים לשירים בחינם שדומים לשיר שאתם שומעים (בדרכ של אמנים חדשים).
כמו כל שרות web 2.0 שמכבד את עצמו אתם יכולים לראות מה חברים שלכם שומעים ברגע זה, ליצר רשימות השמעה על בסיס מה ששמעתם בדיוק עכשיו לשמיעה בבית או לסינכרון עם האיפוד שלכם וכמובן להכנס לפרופיל שלכם ברשת ולמצוא חברים חדשים, המלצות נוספות ועוד.

כל השירותים ניתנים בחינם ככה שאין לכם יותר מדי מה להפסיד - מקסימום תגלו מוסיקה חדשה וטובה :D

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני לא יודע אם אתה מכיר אבל הייתי חייב להזכיר גם את
PANDORA

זה אתר שמחשב את הגנום של כל שיר ומוצא שירים מתאימים ודומים לו. אפשר להכניס איזה שיר אוהבים ואיזה והמוסיקה מתעדכנת בהתאם.
בקיצור - תחנת רדיו אישית לחלוטין.

Nir Sagiv אמר/ה...

נכון - ברור שיש גם את פנדורה
תאמת יש עוד הרבה שירותים כאילו מכל מני סוגים
אבל פנדורה באמת נפוץ מאוד - הם אפילו הוסיפו לו אפשריות חברתיות לא מזמן