Google Analytics

יום שלישי, יולי 25, 2006

עברית כבר יש לכם ב iPod ?! - עדכון




לפני כמה ימים ראיתי הערה כאן בבלוג ששאלה אותי אם זה הבלוג שעוסק בiPod ובעברית אז איך אין כאן את עדכון העברית ל iPod?!
תאמת - באמת איך אין כאן.

עידכון - ינואר 2011
היום רוב המוצרים של אפל כבר תומכים בעיברית בלי שום תוספות - ואילו שלא תומכים כנראה שלא יתמכו בכלל...

אייפוד טאצ / אייפון / אייפד
אם יש לכם אייפוד טאצ / אייפון / אייפד אז אין לכם שום בעיה, עידכון לכל גרסה מעבר ל 4 כבר מביאה איתה עיברית במכשיר עצמנו - יש מקלדת, יש תמיכה בעיברית באינטרנט ובעצם בכל המכשיר (כולל תמיכה בכתיבה מימין לשמאל וכו')

חשוב לזכור שאם יש לכם אייפון פרוץ לפני שאתם משדרגים אותו שוודאו שאתם יכולים לפרוץ אותו שוב - מכיוון שעידכון המכשיר מעלים את הפריצה וכל מה שהותקן על ידי הפריצה...

אייפוד ננו
האייפוד ננו החדש של אפל (וגם הדור הקודם - האייפוד ננו עם מצלמת הוידאו) תומכים בעיברית ועובדים איתה יפה מאוד מהמפעל.

אייפוד שאפל
לאייפוד שאפל אין בכלל מסך אז אל תנסו לרמות אותי כאן....

אייפוד קלאסיק
אייפוד קלאסיק זו בעיה - לאייפוד קלאסיק אין תמיכה בעיברית - אמנם לפני כמה שנים (בתקופת האייפוד דור 5) היתה עיברית של איידיגיטל שהוסיפה עיברית לאייפודים - אבל העיברית הזו נעלמה כבר והיא גם לא עובדת על האייפודים החדשים.

אם יש לכם אייפוד כזה אתם בבעיה עם העיברית - מכיוון שאפל גם לא מחדשת יותר מדי את האייפוד הזה סביר להניח שלא נראה עיברית לאייפוד קלאסיק לעולם.

אם בכל זאת מעניין אותכם לחפור בפוסט הישן (הפוסט המקורי כאן נכתב ב 2006) אז הנה הוא כאן לפניכם..

---------------------------------------------- הפוסט הישן --------------------------------------------------

אז החלטתי לעשות מעשה ולהביא כאן כמה קישורים והסברים כללים שיעזרו לכם להתחיל עם עברית ולהפוך את ה iPod שלכם למגוייר כהלכה. אבל ראשית קצת הסברים.
חשוב לזכור שהאייפוד החדשים (אייפוד ננו מדור שני ועד דור רביעי / אייפוד קלאסיק כולל קלאסיק דור שני) אינם נתמכים על ידי העברית הזו וסביר להניח שיקח זמן עד שנקבל תמיכה באייפוד האילו (עוד פרטים בנושא כאן)
אם אתם הבעלים של אייפוד טאצ' או אייפון העיברית הזו גם אינה בישבלכם - אתם צריכים לעשות JailBreak לאייפוד טאצ' / אייפון ואז תוכלו להתקין את העברית.
נכון לעכשיו יש עיברית לאייפון דור ראשון וגם דור שני (3G) לאייפוד טאצ דור ראשון יש עיברית ואילו לאייפוד טאצ החדש (דור שני) עוד אין עיברית כי לא פרצו אותו.
על העיברית לאייפון ולאייפוד טאצ בגרסאות החדשות יש מידע כאן (עיברית חינמית)
כל עניין העברית התחיל לפני כמה וכמה שנים. כולנו יודעים שמערכת ההפעלה של ה iPod הינה מערכת סגורה ושאפל לא נותנת אפשרות לערוך, לשנות או להוסיף לה שום דבר. מצד אחד זה טוב כי ככה אנחנו מקבלים מערכת יותר יציבה ופחות פתוחה לתוכנות שיוכלו להכניס וירוסים, מצד שני אנחנו מאבדים את היכולת של הקהילה לפתח את המוצר הרבה מעבר למה שחברה מסחרית מסוגלת או רוצה.
אבל כל זה השתנה יום אחד כשבאתר ipodhacks.com הופיע תוכנה קטנה (של המשתמש IpodWizard) שמאפשרת לפתוח את העדכון של ה iPod (שזה בעצם מערכת ההפעלה) ולראות ולשנות את התמונות שיש ב iPod. לא עבר הרבה זמן ונפוצו המון מדריכים בנושא המדריך של Engadget אני חושב היה מה שפתח את פרץ הרעיונות המשוגעים וגם הביא להמשך עבודה על ה ipodwizard שבשלב השני יכול היה לפתוח גם את תמונות הפונטים!
מכאן ועד ליצירת פונטים בעברית הדרך היתה קצרה ופתאום אפשר לראות עברית ב iPod! אבל זה לא היה הסוף - ה iPod עד היום לא תומך בשפות שנכתבות מימין לשמאל ולכן האותיות היו הפוכות כלומר אם היה לך שיר ב iTunes ששמו היה "גשם" בiPod עם הפונטים בעברית זה היה נראה כמו "םשג" מה שהפך את העניין ללא כלכך נוח, כי אם רצית לראות את העברית נכון ב iPod היה צורך לראות את זה הפוך ב iTunes ולהפך.
שוב ישבו כמה חברה ישראלים עד השעות הקטנות של הלילה והוציא תוכנה קטנה שמייד אחרי שמסתיים העדכון של ה iTunes את ה iPod היא רצה לה מהר והופכת את השמות בבסיס הנתונים שב iPod ככה גם ב iTunes רואים ישר וגם ב iPod!
כאן עדיין לא מסתיים הסיפור - אמנם פיתרון כבר יש אבל ידע שהיא נציגת אפל בישראל, הודיעה שמכשירים שיתקינו את העדכונים עם הפונטים העברית לא יקבלו אחריות אצלה אבל ההמון לא שותק והתחיל להיות לחץ על החברה מידע לעשות משהו בנדון וזה עבד. לאחר כמה זמן רכשה ידע את התוכנה מהחברה שכתבו אותה והיום ידע נותנת אחריות מלאה לעדכון הזה מה שהופך את הiPod לאחד הנגנים הראשונים שתומכים בעברית!
אז לתכלס:
אם יש לכם בעיה אתם מוזמנים לשאול כאן - ולקבל תשובות.
חשוב לדעת:
לעדכון ה iPod יש כמה מגבלות ודגשים שיש לשם לב אליהם (או קצת מנסיון העבר)
חשוב מאוד שלא להתקין עדכונים שמגיעים ישירות מאפל כי הם גורמים ל iPod לאבד את העברית שלו - יש להמתין עם עדכונים עד שיצא עדכון של חברת iDigital.
עוד טיפ אחרון - אחרי כך סיום סינכרון עם ה iTunes (או בעברית העברת שירים) חשוב להפעיל את תוכנת העברית מכיוון שבלעדיה פשוט לא תראו את השירים שהוספתם ב iPod.
זהו בינתיים - שיהיה בהצלחה עם הרבה מוסיקה טובה.

אם אתם כבר כאן - אז למה לא לקבל חדשות על האייפוד ובעברית ישירות למייל שלכם?
בפינה שמאלית יש מקום להכניס כתובת דואל ולקבל כל יום עידכונים וחדשות בעיברית ועל אייפוד!

מי שרוצה יש גם כמובן RSS זמין.

עידכון:
נכון להיום (סוף פברואר 2009) העיברית החינמית איננה עוד - עד שתתגבש קבוצה חדשה שתפתח עיברית לאייפון / אייפוד טאצ אפשר למצוא הוראות התקנה לעיברית הזו כאן.

30 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אבל איך אני מבטל את העדכוניים של אפל לאייטונס הם מתבצעים אוטומטית!!!!

Nir Sagiv אמר/ה...

פשוט אומר לאייטיונס שלא לעדכן אוטומטית...

בהגדרות של האייטיונס יש לך אפשרות לסמן לאייטיונס שלא לבדוק עידכונים אוטומטית - פשוט להוריד את הV

אנונימי אמר/ה...

אם יש לי iPod קלאסיק הכי חדש 80GB.. מאיפה אני מוריד?? כי בקישור שיש פה זה לא רשם לי שיש תאפשרות הזו..

Nir Sagiv אמר/ה...

אכן אין עיברית לאייפוד קלאסיק.
עיברית יש רק לאייפודים עד דור 5.5.
באייפוד ננו רק עד דור ראשון.

אייפוד טאצ ואייפון יש עיברית אבל רק על ידי פריצת המכשיר.

Nir Sagiv אמר/ה...

אגב - זה כתוב בפוסט - רק תקרא את כולו :)

אנונימי אמר/ה...

מה עם עברית לiTunes בעצמו?
יש דבר כזה?

תודה

Nir Sagiv אמר/ה...

מה סתומרת?
ברור שיש תמיכה בעיברית באייטיונס

אנונימי אמר/ה...

לאייפוד טאצ GB32 יש עברית?
אם כן איך ואיפה משיגים אותו?

Nir Sagiv אמר/ה...

יש עיברית - פשוט תעקוב אחרי הלונקים בפוסט הזה

http://hebrew-ipod.blogspot.com/2009/02/blog-post_1623.html

אתה צריך קודם לפרוץ את האייפוד עם quickFreedom (נכון להיום)

Unknown אמר/ה...

התקנתי את התוכנה של העברית לפני הרבה זמן על המחשב שלי והכל עבד מצויין אבל עכשיו קניתי מחשב חדש מה עליי לעשות כדי להעביר את התוכנה למחשב החדש

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר להקליט באייפר ננו????

Unknown אמר/ה...

שלום, יש לי Ipod nano 16gb חדש, זה אולי קצת מצחיק אבל- איך אני בכלל יודע איזה דור הוא ? ואם כבר- האם ניתן להתקין לו עברית ואיך ? ועוד שאלה- אחרי התקנת עברית ניתן להשתמש להכניס שירים גם בעברית וגם באנגלית ? תודה, ירדן

Nir Sagiv אמר/ה...

אין עיברית לאייפוד ננו מדור ראשון (היום אנחנו כבר בדור רביעי) ולא צפוי שתהיה עיברית בקרוב

Unknown אמר/ה...

האם התכוונת לענות לי מר LinkTree היקר ? אני מבין שה- Ipod nano 16 gb שלי הוא דור ראשון ? ומה לגבי Ipod 8gb ? איך יודים איזה דור הוא ? תודה רבה, ירדן

אנונימי אמר/ה...

זה עובד 100% ואין סיכוי שזה יהרוס את האייפוד???

Nir Sagiv אמר/ה...

100% זה רק המוות..
אבל זו עיברית רישמית של היבואנית הרישמית ככה שיש לך אחריות שלה (אם יש לך אחריות עדיין)

Unknown אמר/ה...

אפשר לעדכן את הלינקים בכתבה? הם לא טובים

אפליקציות לאייפון סיני אמר/ה...

כולם רודפים אחרי אפליקציות לנייד שלהם בעלי האייפון הסיני נותרו מאחור עם מספר אייקונים מבלי אפשרות להוסיף תוכנות !
לכן ריכזתי מספר רב של אפליקציות ומשחקים בפלטפורמת ג'אווה שנתמכים על ידי האייפון הסיני
עמי

אנונימי אמר/ה...

אבל תכלס, מה קורה עם הקלאסיק 80GB? האם יש לו כבר עברית?
האם עלי לזרקו לאשפה?

אנונימי אמר/ה...

איך אני מעברת את האייפוד טאץ שלי הוא 8GB ואיזה דור הוא איך אני יודע ואם צריך לפרוץ אז גם איך בבקשה אני רק אחרי שנה שהוא אצלי רק הצלחתי להפעיל אותופליזז עזרה דחוף!!!!!!!! מי שיוכל לעזור אני אשמח מאודדדדד?? תודה!!

אנונימי אמר/ה...

לאחרונה עדכנתי מערכת הפעלה והורדתי מחדש את תוכנת אייטונס.
כשניסיתי לסנכרן תמונות למכשיר, התמונונת לא עלו ,למרות שפעלתי לפי ההנחיות בחוברת ההדרכה.
מה הסיבה שהתמונות לא עולות למכשיר

אנונימי אמר/ה...

יש לי אייפוד טאץ
דור שלוש
האחרון שיצא לפני המצלמה

אני יודע איך העביר שירים
אך סרטים וקבצי וידאו אני לא מצליח
איך עושים את זה????

אודה לך על העזרה אני שובר תראש במטרה לפענח את זה

תודה רבה

Nir Sagiv אמר/ה...

סרטים צריך להמיר קודם - וידאורה או ג׳ודיקס על פיסי עושות את זה טוב ואז מעבירים לאייטיונס

Unknown אמר/ה...

הי,
יש לי אייפוד טאצ' 4, היום התקנתי את הגרסה החדשה (4.3.2) ומאותה שניה השתבשה לי לחלוטין הרשימת שירים - השירים באנגלית מופיעות מתחת לאותיות בעברית, וכל האומנים בעברית רשומים מתחת לאות E. כבר ניסיתי לעשות RESTORE וזה לא שינה כלום...
לתמיכה בארץ אין שמץ של מושג...
אם מישו מכיר את הבעיה ומכיר פתרון זה יעזור מאד, המייל שלי הוא giladi84@gmail.com

תודה!

אנונימי אמר/ה...

שלום אני רוצה לקנות אייפוד 4 טאצ בירדן העים בירדן יש אייפודים או איייפונים ?? רק עים אפשר לענות מהר אני יודה לכם תודה

Nir Sagiv אמר/ה...

http://www.apple.com/jo/buy/

יש אפשרות לקנות בירדן
כנס לקישור שנתתי ותמצא את החנויות בירדן שמוכרות מוצרי אפל

אנונימי אמר/ה...

שלום,
לאחר שהתקנתי iTunes (בווינדוס 7) וייבאתי את כל השירים מהמחשב ל-iTunes, כמעט כל שמות השירים בעברית מופיעים בג'יבריש.
מה ניתן לעשות כדי לראות את שמות השירים בעברית?
תודה רבה!

Nir Sagiv אמר/ה...

תוודא שהעיברית בחלונות שבע מוגדרת כשפת ברירת מחדל כאשר הטקסטים אינם UTF8

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה, אולם אני לא בטוחה שהבנתי אותה, כיוון שלא הצלחתי לתקן את בעיית העברית ב-iTunes.
ב-Control Panel בחרתי ב-Change display language --> Admininistrative --> Change system locale
שיניתי את השפה לעברית, עשיתי restart והשירים ב-iTunes עדיין בג'יבריש.
האם עשיתי את הפעולה שהתכוונת?
אם לא תוכל לדייק יותר?
האם אני צריכה לעדכן מחדש את הקבצים ב-iTunes כדי שהשינוי ייכנס לפועל?

תודה רבה!

Nir Sagiv אמר/ה...

לשימחתי אני כבר כמה שנים לא עובד על חלונות אבל לצערך אני לא יכול לעזור יותר ממה שעזרתי (ובטח לא בחלונות 7)

ממליץ לפנות לפורום אייפוד בתפוז (שאני מנהל גם כן) ולשאול שם